Gå til innhold

Hva er vitsen med reborn- dukker?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Brukes disse dukken til noe? Er det for folk som ikke kan få barn? Jeg forstår ikke dette helt, og lurer på om noen av dere vet? Er det bare samleobjekter? Jeg finner det hele litt avskyelig, men det kan jo hende det er noe jeg ikke forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de er helt absurde, det blir litt som å bære rundt på en dødfødt baby i årevis... men det er noen ufrivillig barnløse som har slike, og noen småsprø mennesker som aldri blir lei av babyer, men er ferdige med å få egne unger :) Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dukkene ser da ikke døde ut, noen er aldeles nydelige, ser klart at de kan ha en verdi som samlerdukker. Akkurat som enkelte samler på porselensdukker og lign. Men det er klart noen er ekstreme og "bruker" disse som erstatning for babyer, Da er det personene det er noe gale med, ikke dukkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse dukkene ser "skumle" ut jeg... Får alt for store assosiasjoner til dødfødt baby når jeg ser på de.... Alt for naurtro og ingen bevegelser... *grøss*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukkene ser jo ut som helt vanlige nyfødte babyer... SKUMMELT like!! Freaky!

Jeg hadde blitt skikkelig skremt om jeg hadde kommet hjem til noen som hadde en slik liggende i stuen liksom. Stakkar folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også dette er litt "freaky"...

Lurer på hvordan de har laget formen til disse babyene for å få dem til å se så virkelighetstro ut... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er litt "freaky"...

Lurer på hvordan de har laget formen til disse babyene for å få dem til å se så virkelighetstro ut... :sjenert:

Jeg lurer mer på hvorfor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program på tv om kvinner som hadde slike. Syntes det var rett og slett skummelt. De kjøpte klær og utstyr, trillet dem rundt i barnevogn og hadde bilstol til dem. Hadde til og med babytreff med andre "reborn-mammaer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program på tv om kvinner som hadde slike. Syntes det var rett og slett skummelt. De kjøpte klær og utstyr, trillet dem rundt i barnevogn og hadde bilstol til dem. Hadde til og med babytreff med andre "reborn-mammaer".

Uff, får litt grøsninger når jeg leste dette... Virker rart synes jeg da. Litt sykt og creepy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Andrea_*
Brukes disse dukken til noe? Er det for folk som ikke kan få barn? Jeg forstår ikke dette helt, og lurer på om noen av dere vet? Er det bare samleobjekter? Jeg finner det hele litt avskyelig, men det kan jo hende det er noe jeg ikke forstår...

Så en dokumentar om dette på TV-Norge (selfølgelig var den fra USA). Der var noen barnløse som hadde slike dukker, men også flere som hadde ekte barn. Det var blandt annet en dame i 50-60 årene (tilsynelatende helt normal) som hadde fått laget en slik dukke til seg selv. Dukken var nøyaktig lik sønnen (som nå var godt voksen), laget etter et barnebilde hun hadde av ham. Hun synes det var så koselig å få ham "tilbake" som babyen sin, for han hadde vært en så søt og snill baby...Hun trillet dukken i vogn, tok den med på besøk til venner, og hadde egen seng til den på soverommet.

Ganske bisarre greier ja, men så lenge det ikke skader andre er det greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sånne dukker er søte :)

Så også på det programmet dere snakker om, jeg har ikke noe imot at folk har sånne dukker. Hvis folk ikke kan få barn eller vil ha en baby så må de værsgod få lov til det! Men jeg syns det høres kjederlig ut at "babyen" alltid er en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er litt "freaky"...

Lurer på hvordan de har laget formen til disse babyene for å få dem til å se så virkelighetstro ut... :sjenert:

Dette er da ikke noe masseprodusert greie som støpes i former, de blir formet for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne f.eks. godt å ha likt å ha en "kopi" av barnet mitt (om jeg hadde hatt et), men da som pynt. Kunne aldri ha behandlet den som et barn, slik jeg har lest noen gjør. Synes ikke dukkene i seg selv er så creepy, de er jo skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hørt om disse dukkene og måtte søke det opp på nettet. Fant mange nydelige bilder av disse dukkene. Mange samler jo på dukker som de gjør med servietter eller modellbiler osv. Da blir det jo mer en hobby da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette slike dukker som enkelte helsestasjoner har? i såfall kan disse bli brukt i undervisning og faktisk; som prevensjon for ungdommer!!!

(sistnevnte sa en helsesøster som underviste oss på høgskolen jeg gikk på!)

UÆH; NEI DET ER DET IKKE!! (så bilder nå!!)

Endret av annipanni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes jo en voksenutgave av disse dukkene også, real doll tror jeg de heter. Folk bruker dem faktisk som kjærester, og mange av disse ser også sykt realistiske ut. Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RealDolls er ment som et naturtro sexleketøy, da. =P

Men da kan de som har en RealDoll-kjæreste skaffe seg en sånn reborn-baby, og så kan de leke orntli' familie... Bare kos, det, vel? ^^

Hehe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...