Gå til innhold

Filmer


Gjest ****Tingeling****

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tre nøtter til Askepott

De gamle Narnia-filmene (eller var det serier?)

Jeg får også veldig julestemning av Astrid Lindgrens serier når det er jul der.

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle Narnia-filmene (eller var det serier?)

De er filmer, men ble vist over flere deler på TV.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest surviving christmas
Hva er deres favoritt julefilmer og hvilken film er den ene som virkelig gir deg den rette stemningen?

:nissevink::nisse::nissekyss::nisse::nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snella23

Må se diverse Disney filmer som Mikkes magiske jul, Mikke Mus og vennene hans feirer jul osv.

White Christmas med Bing Crosby og Danny Kaye er bare en helt fantastisk film. Må også se Hjelp, det er juleferie og Tante Pose men den som gir meg den ultimate julestemningen er Muppetenes julefortelling( med norsk tale)etter å ha sett denne så er det jul.

Selvfølgelig så må Skomakergata også ses og Jul på sesam stasjon( julekalenderen i fra 1994 tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre nøtter til Askepott

De gamle Narnia-filmene (eller var det serier?)

Jeg får også veldig julestemning av Astrid Lindgrens serier når det er jul der.

Ja, Astrid Lindgrens gammeldagse julestemning er helt fantastisk! :hjerte: Har du sett at de finnes samlet på en dvd? http://cdon.no/search?category=1&q=astrid+lindgren+jul Denne må finnes i enhver julegærnings samling! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha et eget innlegg til mine favoritter, for det kan bli litt langt... :sjarmor:

Dette er min liste over filmer jeg bare MÅ se hvert år:

Home Alone 1 og 2

Miracle on 34th street :tree:

The Polar Express

Mickey`s Christmas Carol

Donald`s Snowballfight

Pluto`s Christmastree :nisse:

Tre nøtter til Askepott

Reisen til julestjernen

Astrid Lindgrens jul

The night before Christmas :gullengel:

The littlest light on the Christmas tree

(Denne siste her er ikke så kjent, vet ikke om den finnes oversatt til norsk, men hvis den gjør, kommer ungene deres til å eeelske den!!!) :hjerte:

Tipper også at jeg får en ny favoritt på listen når A christmas Carol med Jim Carrey kommer ut i november... Har sett bilder fra den, og tror ikke den kommer til å skuffe! :)

Og favorittserier:

Skomakergata :hjerte: Ååååå...

Amalies jul

Jul i Blåfjell

The julekalender

I tillegg har jeg masse små-snutter som er favoritter, men jeg vet ikke navn på alle.

Det er så mange av disse filmene og seriene som hver på sin måte får frem god-stemningen, at jeg klarer ikke å trekke ut èn favoritt, det er heeelt umulig!! Noe er mest nostalgi, mens andre er skikkelig god film i tillegg. Gleder meg stort til sesongen begynner! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Nissemor_*

Har aldri vært så veldig begeistret for 3 nøtter til Askepott, jeg. :sjenert: Selv ikke som barn/ung jente. Så den ser jeg ikke...

Alene hjemme + diverse Dinsey med ungene gir meg julestemning.

Har faktisk ikke sett Polarekspressen så den skal jeg se i år. Tenkte den kunne passe som kosekveld sammen med mine to eldste.

(Passer den for to gutter på 7 og 10?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så veldig begeistret for 3 nøtter til Askepott, jeg. :sjenert: Selv ikke som barn/ung jente. Så den ser jeg ikke...

Alene hjemme + diverse Dinsey med ungene gir meg julestemning.

Har faktisk ikke sett Polarekspressen så den skal jeg se i år. Tenkte den kunne passe som kosekveld sammen med mine to eldste.

(Passer den for to gutter på 7 og 10?)

Ja, det gjør den absolutt! :)

Og for voksne som fremdeles har litt av den magiske julefølelsen i seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når det nærmer seg jul ser jeg:

Home alone 1 (eller 2)

Elf

Lillejuleaften ser jeg hovmesteren

Julaften ser jeg 3 nøtter til askepott og disneys julekavalkade.

Reisen til julestjernen står på, men da pleier vi å dusje og begynne så smått med maten, så den gløtter jeg til i ny og ned

I fjor så jeg a nightmare before christmas. Hadde lest her inne at såvldig mange såden, men den ga meg null og nix julestemning, så den ser jeg ikke igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor så jeg a nightmare before christmas. Hadde lest her inne at såvldig mange såden, men den ga meg null og nix julestemning, så den ser jeg ikke igjen :sjenert:

:enig: Så den for to eller tre år siden, kjøpte den faktisk, men til ingen nytte, for den kommer jeg nok ikke til å se igjen.

Var litt fint akkurat når han kom til julelandet, men resten var ekkelt og veldig ujulete! :jepp:

(Sikkert ok som vanlig film, men som julefilm - nei, nei... :snurt: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...