Gå til innhold

Å diskutere på forum

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gitt opp å være anonym.

Selv om jeg har brukt nick uten forbindelse til meg og slikt har jeg blitt "gjenkjent" på annet forum. Hadde bestemt meg for å bruke det forumet til utblåsning og derfor være anonym, men til slutt var det et par som skjønte hvem jeg var og utnyttet det, desverre :(

Er fremdeles ærlig og åpen, men tenker nok mer gjennom hvilke tråder jeg engasjerer meg i. Tenker som så at om folk skjønner hvem jeg er, får de bare vite ting de kanskje ikke vil vite og leve med det. Har ikke så veldig mye å skjule, og det jeg vil skjule skriver jeg ikke om på nettet uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel så anonym som du ønsker egentlig. Kommer jo helt ann på om du diskuterer helt generelle ting det, eller om du legger ut masse info om deg selv og familie/ venner. Jeg skriver ikke noe som jeg ikke kan fortelle de fleste egentlig, og om noen kjenner meg igjen her bryr meg ikke så veldig om. Jeg er nesten mer overrasket over alt folk f.eks. skriver på facebook og slike plasser. Virker som om de glemmer at det ikke bare er de nærmeste vennene som ser det.

Skrevet (endret)
Og hvor er bildet av deg da, om jeg tør spørre?

Veeell. Jeg hadde et som var i sånn stripete..

Hvorfor i all verden skulle det vært påkrevd med bilde? Og hvordan skulle man vite om rett person var avbildet? Noe av det fine med nettdebatter er jo at man ikke dømmes ut fra ytre ting, men fra meninger.

Man kunne vel sikkert ikke vite det. Men fleste er jo ærlig da. Meen, det kunne vært fint med mer nærkontakt med et bilde. Når man møtes irl møter man jo et ansikt uansett.

Endret av pace
Skrevet
Denne linken over her fortalte meg at jeg satt på Fornebu men når jeg gikk inn på en annen site for sånn informasjon var det skremmende treffsikkert!

Så for de som vil sjekke og se om de får samme resultat så er det bare å gå inn på http://www.ip-adress.com/

:sjokk:

Denne stemte nesten nøyaktig hos meg også.

Skrevet

Det er mange som forandrer små ting så historiene ikke skal bli gjenkjent. Både for å skjerme de involverte, og for å bevare anonymiteten.

Så den turen du gikk i går kan bli gjenfortalt som en tur tanten din gikk for tre uker siden.

Skrevet
Jeg har gitt opp å være anonym.

Selv om jeg har brukt nick uten forbindelse til meg og slikt har jeg blitt "gjenkjent" på annet forum. Hadde bestemt meg for å bruke det forumet til utblåsning og derfor være anonym, men til slutt var det et par som skjønte hvem jeg var og utnyttet det, desverre :(

Er fremdeles ærlig og åpen, men tenker nok mer gjennom hvilke tråder jeg engasjerer meg i. Tenker som så at om folk skjønner hvem jeg er, får de bare vite ting de kanskje ikke vil vite og leve med det. Har ikke så veldig mye å skjule, og det jeg vil skjule skriver jeg ikke om på nettet uansett.

Hvordan skjedde det, egentlig? Jeg spør vel av ren nysgjerrighet, i grunnen.

Angående temaet, så synes jeg det er helt ubegripelig hva folk legger ut av info og meninger, kanskje særlig om barna sine. Jeg googla et helt vanlig tema som var aktuelt i heimen vår, og endte opp med å lese en detaljert avveining for og imot å få et barn til, skrevet av en bekjent. Mange detaljer som gjorde det opplagt for hvem som helst som kjente dem litt. Innlegget var et par år gammelt, så jeg vet jo hva utfallet ble - de fikk det barnet. Det blir riktig artig for den ungen å lese om hvor slitsomt foreldrene hadde det og hvor mye i tvil de var på forhånd ...

Skrevet
Hvordan skjedde det, egentlig? Jeg spør vel av ren nysgjerrighet, i grunnen.

Vel, det var ei som stadig kommenterte at jeg ikke hadde noe å si i den og den tråden fordi jeg ikke hadde barn i barnehage, eller sånn bil, eller bodde i slikt hus e.l. Altså la hun ut veldig mye mer informasjon om meg, fordi hun visste hvordan mitt privatliv var.

Og jeg hadde diskutert en del følsomme tema, bl.a. ift. sex og samliv og helse som hun da satt og leste og nå vet enda mer om. Det er jo selvfølgelig bare min egen feil, og det er ingen katastrofe at hun vet det, men litt ubehagelig å få vite det sååå lang tid i etterkant at hun har visst hvem jeg var hele tiden.

Skrevet

Det er hva man gjør det til selv, altså, for min egen del skriver jeg aldri noe jeg kan stå inne for, og eventuelt bli konfrontert med senere av andre. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Det er hva man gjør det til selv, altså, for min egen del skriver jeg aldri noe jeg kan stå inne for, og eventuelt bli konfrontert med senere av andre. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Ja, hadde kjæresten min utlevert meg på den måten som en del brukere gjør på KG, hadde det alene vært grunn nok til å gjøre det slutt.

Hva gjør du her da? :klø:

Man avslører litt om seg selv uansett hvilken tema man diskuterer. Hvis man er mye på en forum vil man etterlate små spor. Og noen som tror de kjenner deg kan lett finne ut om de faktisk gjør det ut fra innlegg du skriver.

Skrevet
Hva gjør du her da? :klø:

Man avslører litt om seg selv uansett hvilken tema man diskuterer. Hvis man er mye på en forum vil man etterlate små spor. Og noen som tror de kjenner deg kan lett finne ut om de faktisk gjør det ut fra innlegg du skriver.

Bortsett fra hvis man er innom som "gjest". Men da tar man samtidig fra seg selv sjansen til å bli kjent med andre brukere. Fordeler og ulemper med alt, men jeg velger anonymitet.

Skrevet

Jeg pleier å se på det som at jeg aldri er 100% anonym selv om jeg skjuler meg bak et nick. Det er alltid en sjanse for at noen kan kjenne en igjen ut fra selv de minste detaljer. Derfor er jeg ikke dristigere enn at jeg skriver kun det jeg kan stå for ute den virkelige verdenen, inne på et forum. Kan nok bli litt mer privat og dele litt mer intime ting enn hva jeg ville delt med hvem som helst ellers, men ikke en umulighet om man snakket med den rette.

Når man skriver på et forum, så oppsøker man gjerne forum og debatter som er innenfor en viss sjanger og opptar en. Da vil det bli naturlig at man kanskje åpner seg mer enn hva man hadde gjort i stua til svigers... ;)

Når det gjelder sporingen av IP-adresse. Den første linken sa jeg satt i Bærum, den andre i Stavanger. Begge deler er like mye på bærtur... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...