Gå til innhold

hva synes dere om navnet Hans?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forhåpentligvis skal han være gammel mann i en mye lengre periode enn han skal være småbarn. Det ville være ganske rart å gi noen navn med tanke på at det skal passe til et barn. Når din Hans blir gammel kommer riktignok de andre på aldersheimen til å hete Noah, Oliver, Leander og Kim André, men det får så være :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du kaller gutten Hans, kan du regne med at han blir ertet. Hans majestet, hans høyhet osv. Jeg hadde et dobbeltnavn (har byttet navn for en del år siden), det første var Signe. Det gikk i signe maten, signe fedrelandet, signe bruden etc. Virkelig festlig når man er usikker tenåring og yngre.

Alle barn opplever vel en eller annen gang at noen rimer noe på navnet ditt eller lignende. Om det verste du opplever er å bli kalt "Hans Majestet", så har man virkelig sluppet lett unna!

Skrevet

Det første jeg tenker på er Hans og Grethe.

Skrevet

Vist dere/du føler at gutten burde hete Hans, la han hete det.

Det er kanskje et gammelt navn som har eksistert lenge, men hva så?

Det er jo opp til deg selv og evt. den du har fått barnet med!

Lykke til! :)

Skrevet

Personlig hater jeg navnet. Ikke pga navnet i seg selv, men alle jeg kjenner som heter det er gamle, bitre, mindre pene menn. Min eks-sjef het det, han mobbet meg så jeg ble sykmeldt i ett år...

Gjest Sally Mae
Skrevet

Første gang jeg leste denne tråden likte jeg ikke navnet, men nå har jeg vent meg til det. Nå høres Hans fint ut.

Skrevet

Pent og enkelt navn, liker det best i kombinasjon med ett annet navn eks. Hans-Inge,Hans-Erik osv :)

Skrevet

Fint navn! Men helst alene..

Skrevet

Jeg synes det er et pent og koselig navn. Gjerne alene.

Tenker på Hans og Grete, og får en eventyr-aktig følelse. En god følelse, rett og slett. :)

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Synes Hans alene får frem en elegant, klassisk følelse mens Hans (+ et navn til) gir en "harry", lavpannet følelse. Jeg synes Hans Martin, Hans Olav og Hans Erik høres nokså harry ut. Akkurat som Per Erik og Svein Ole. Jeg liker dobbeltnavn men ikke to simple navn med i en helt annen stil.

Skrevet
Alle barn opplever vel en eller annen gang at noen rimer noe på navnet ditt eller lignende. Om det verste du opplever er å bli kalt "Hans Majestet", så har man virkelig sluppet lett unna!

Helt enig!

Og merkelig hvordan dette blir trukket fram som argument for ikke å velge kun enkelte navn. Feks ble Emma tidligere sett på som et uaktuelt navn med fare for mobbing: Emma-hemma osv. Men nå ligger det jo på navnetoppen.

Jeg har selv et navn som har ligget på navnetoppen, men for to generasjoner siden var det et uaktuelt navn siden kun gamle damer het det. Så navnemoten endrer seg.

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Potitnorge, en hel åker hvor man finner mer og mer Muhammed, nær sagt en falitterklæring. Nytter ikke med FrP og Israels venner, har vi glemt det norrøne?

Ja, bare potet så langt øyet kan se.

Skrevet

Hans er ikke et navn jeg kommer til å kalle ungen min for, akkurat.. Men hver sin smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...