Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Er det noen som har gode forslag til "datemat" som skal drikkes til rødvin?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Middag - biff, enten vanlig indrefilet, hjort etc med tilbehør Enklere måltid - ost og kjeks
PecanPie Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Noe du vet er godt, og som er "bænkers" hver gang. Det ville hvertfall jeg satset på
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Tapas - lettvint fordi en kan lage det til på forhånd, og godt med mange forskjellige smaker. Og det passer til rødvin!
MissStiles Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg har servert alt fra hjemmelaget pizza, taco, indisk tandoori, spagetti +++
Glynis Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Stemmer også for tapas. Da kan man imponere litt med ulike ting og nyte maten lenge. Biff blir ofte altfor tungt, personlig synes jeg ikke det er så spennende heller.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Men tar ikke tapas eeeeeevigheter å lage?????? Har aldri laget det... Kom gjerne med eksempel...
Nuith Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Går alltid for pizza; enda ikke møtt en mann som ikke liker pizza! Ville foretrukket å ha bunnen ferdig til kjevling og så kunne vi puttet på fyll sammen og småflørtet mens pizzaen gikk i ovnen... Passer jo ypperlig med vin til også.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Enig med Nuith, jeg; pizza passer alltid Da jeg var hjemme hos forloveden min første gang laget vi pizza sammen; det var kjempekoselig og romantisk.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Hmmm... pizza på date??? Er ikke det litt harry??? Eller??? :D
superlady Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 Hmmm... pizza på date??? Er ikke det litt harry??? Eller??? :D Jeg tenkte også at pizza var litt teit, men en veldig god ide å legge på fyll sammen da. Det vil dessuten hjelpe på nervøsitet og tause stunder når man faktisk gjør noe. Så god ide synes jeg. Jeg ville sikkert endt opp med noe for å imponere og så hadde alt blitt bare tull. Men personlig tror jeg maten ikke er så viktig. Liker han deg, vil han uansett ønske å være sammen med deg dersom han ikke liker maten. Liker han deg mindre, vil han ikke ønske det noe mer om du lager aldri så deilig mat.
Inx Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 Er det noen som har gode forslag til "datemat" som skal drikkes til rødvin? Kremet? fiskesuppe.. altså med endel fløte i. Ahhh så godt det er.
Gjest Ingeniøren Skrevet 24. september 2009 #13 Skrevet 24. september 2009 Fiskesuppe er ofte hvitvinsmat, men fiskeretter er aldri dumt. Selv kjører jeg nesten alltid noe sjømat. Det aller viktigste med datematen er uansett at man ikke begir seg ut på noe man ikke behersker slik at man er kjempestressa eller kanskje har en katastrofe like før daten kommer. Pizza er kanskje harry for noen, men man kan også omtale det som folkelig, ærlig og koselig. Det kan roe nerver og skaper ikke den høytidelige "date med levende lys stemninga" der mange føler seg utilpass. Dog bør man jo absolutt kunne tilby øl til pizza da.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #14 Skrevet 24. september 2009 Hva tror dere om lasagne (lettvint og det kan man ikke mislykkes med!!!), karrikylling eller vanlig kylling i form (lørdagskylling)?
Inx Skrevet 24. september 2009 #15 Skrevet 24. september 2009 Fiskesuppe er ofte hvitvinsmat, men fiskeretter er aldri dumt. Selv kjører jeg nesten alltid noe sjømat. Det aller viktigste med datematen er uansett at man ikke begir seg ut på noe man ikke behersker slik at man er kjempestressa eller kanskje har en katastrofe like før daten kommer. Pizza er kanskje harry for noen, men man kan også omtale det som folkelig, ærlig og koselig. Det kan roe nerver og skaper ikke den høytidelige "date med levende lys stemninga" der mange føler seg utilpass. Dog bør man jo absolutt kunne tilby øl til pizza da. Jeg foretrekker rødvin til en sånn kraftig fiskesuppe hehe
Pingting Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Hmmm... pizza på date??? Er ikke det litt harry??? Eller??? :D Det spørs vel på pizzaen det. "Typisk" norsk pizza - tjukk bunn i langpanne med kjøttdeig og jarlsberg, vil kanskje oppfattes som harry av noen, mens italiensk pizza med parmaskinke, artiskokkhjerter og mozarella kanskje ikke klinger like harry? personlig sier jeg ja takk, begge deler - men man jo se det an på personen man skal servere det til også. Pizza er egentlig veldig allsidig når jeg tenker meg om Ellers har jeg kun en regel når det gjelder datemat, og det er at man helst skal kunne spise det uten å se ut som en tulling, og slippe og ende med halvparten av maten på klærne. Helst ingen spaghetti eller tacos her altså
Gjest Pet Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 Synes krabber og reker er fin mat for en tidlig date, jeg, for da søler og slafser man litt og da blir det mer uformelt og intimt! Men da må man ha hvitvin til.
Supraspinatus Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 Kremet? fiskesuppe.. altså med endel fløte i. Ahhh så godt det er. Fløte + rødvin føler jeg ikke er en så god kombo. Siden rødvin var et krav så ville jeg heller satset på en rett med kylling. (sprø)stekte potetbåter, hvitløk/paprika-marinert kyllingfilet, salat og kanskje lyst brød med aïoli til.
Gjest KateW Skrevet 25. september 2009 #19 Skrevet 25. september 2009 Jeg ville laget noe jeg var god til å lage. Rett og slett. Jeg har for eksempel aldri hørt om lørdagskylling, men det er sikkert godt, om du har laget det før og er trygg på det. Min pizza er ikke harry, fiskesuppa mi kan godt drikkes til rødvin. Dog har vi så ulike preferanser og tanker om hva som er hva at for ikke å skape usikkerhet og gjøre deg mer stressa før en date, så ville jeg lage det som jeg visste var godt, og som jeg elsket å lage. Jeg lager en karibisk-peanut-kylling som er himmel på jord... Den lager jeg når jeg skal imponere...
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #20 Skrevet 25. september 2009 Jeg ville laget noe jeg var god til å lage. Rett og slett. Jeg har for eksempel aldri hørt om lørdagskylling, men det er sikkert godt, om du har laget det før og er trygg på det. Min pizza er ikke harry, fiskesuppa mi kan godt drikkes til rødvin. Dog har vi så ulike preferanser og tanker om hva som er hva at for ikke å skape usikkerhet og gjøre deg mer stressa før en date, så ville jeg lage det som jeg visste var godt, og som jeg elsket å lage. Jeg lager en karibisk-peanut-kylling som er himmel på jord... Den lager jeg når jeg skal imponere... Hadde vært hyggelig med oppskrift...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå