Gå til innhold

smerter i leddene


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere kjenner dere igjen i disse symptomene og vet hva det kan være.

På kveldene får jeg ofte vondt i knærne og anklene, som regel i begge beina, men den ene foten er som regel verst. Det øker som regel gradvis mot kvelden og blir verre og verre, men neste morgen er det borte.

Av og til blir knærne hovne, men ikke røde og ømme når jeg tar på de, bare vonde inni på en måte, med strålesmerter mellom knærne og anklene.

Jeg er også veldig trøtt og sliten. Hvis jeg sitter i ro over lengre tid blir jeg ofte stiv og får litt smerter i leddene.

Jeg har lest litt om både slitasje gikt, og leddgikt. Men jeg er sannsynligvis for ung for slitasjegikt og symptomene stemmer ikke helt med leddgikt? eller?

Jeg skal ringe legen, men har ikke sjangs å gå før neste mnd.. Er det noen av dere som kjenner dere igjen i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite kalsium, undervektig, vonde sko.

Ring legen din du, det er tusen ting som kan være galt.

Skrevet

Hei

Jeg hadde også ofte vondt i leddene. Og tenkte ofte på leddgikt. Men jeg er også for ung til slike ting. Jeg snakket om dette med legen litt, da jeg var nede for noe annet. At man kjenner smerter i ledd kan ofte forekomme, uten at man feiler noe. Dette kan minske ved for.eks å trene regelmessig. Du skriver du har vondt om kvelden, og det er jo ofte da man er sliten og trøtt, og derfor vil også smertene forsterkes. Jeg syntes alltid det begynte å verke mest da jeg hadde lagt meg. Da ligger man også å "kjenner etter" mye mer enn ellers.

Jeg ville uansett fått tatt litt blodprøver å diverse hos legen. Siden du er mye sliten og trøtt kan det være mangel på noe.

Lykke til :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei

Jeg hadde også ofte vondt i leddene. Og tenkte ofte på leddgikt. Men jeg er også for ung til slike ting. Jeg snakket om dette med legen litt, da jeg var nede for noe annet. At man kjenner smerter i ledd kan ofte forekomme, uten at man feiler noe. Dette kan minske ved for.eks å trene regelmessig. Du skriver du har vondt om kvelden, og det er jo ofte da man er sliten og trøtt, og derfor vil også smertene forsterkes. Jeg syntes alltid det begynte å verke mest da jeg hadde lagt meg. Da ligger man også å "kjenner etter" mye mer enn ellers.

Jeg ville uansett fått tatt litt blodprøver å diverse hos legen. Siden du er mye sliten og trøtt kan det være mangel på noe.

Lykke til :)

dette er mye vondere enn hvis jeg bare kjenner etter. Og det blir bare verre ved belastning. Ganske irreterende for jeg har en aktiv jobb. Skal ringe legen når jeg får sjangs. I dag våkna jeg opp og hadde fremdeles vondt i knærne så, ser ikke ut til at det blir bedre hvertfall.

Gjest Gjest_pixie25_*
Skrevet

hei!

du kan lese litt om fibromyalgi, kan jo være det... jeg har det og litt av det du skriver minner meg om det...får ikke skrevet mer om det nå desværre pga smerter....

lykke til!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
hei!

du kan lese litt om fibromyalgi, kan jo være det... jeg har det og litt av det du skriver minner meg om det...får ikke skrevet mer om det nå desværre pga smerter....

lykke til!

leste litt om det, kjenner meg igjen i en del av det ja! men får virkelig ikke håpe det er det! hørtes grusomt ut! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...