Gå til innhold

Miss Yorks bryllupsdagbok <3


Miss York

Anbefalte innlegg

Hei! No skal eg prøve meg på en ny dagbok, den forrige var eg ikkje så flink med, trenger tydeligvis å øve meg litt på å skrive dagbøker :P

Her kommer eg til å skrive om planlegging av bryllup og sikkert litt om ka som skjer i hverdagen min. Gleder meg veldig til bryllupet, og synst det er så lenge til! Men måtte bli 2012 for våren 2011 skal eg skrive bacheloroppgave så hadde blitt litt mye med bryllupsplanlegging oppå det igjen :) Så det er lenge til men eg er en kontrollfrik med tendenser til å bli en bridezilla , så tror det er like greit å ha god tid :fnise:

Kjolen er kjøpt, eg var på et opphørssalg her hin dagen og bare falt for en kjole, eg måtte ha den! så no gjelder det å trene og holde figuren for den sitter som limt :jepp: elsker kjolen og må inn i skapet å se på den jevnlig :rødme:

Ringene har vi også, eg og min kjære H ble enig etter frieriet om å kjøpe gifteringene med en gang :)

Er det forresten noen som har tips til hvordan man må oppbevare en kjole så lenge?? Er redd for at den skal gulne. Den er ivory da, vet ikke om de kan gulne eller om det bare er de helt kvite? Har ikkje peiling, håper noen vet :)

Hvis det finnes en egen tråd for 2012 bruder enda, så må dere si fra! Er kjekt å kunne få litt tips og dele erfaringer med andre om skal gifte seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å gjør innlevering nr 2 av 4 til neste uke, huff det er mye arbeid! Men veldig godt når man kan levere de fra seg :)

Så er eg inne å sniker på prøverdagbokene nesten hver dag, er så verpesyk for tiden at det er helt sykt! Har en veninne som fikk en liten for noen uker siden og eg har tre andre eg kjenner som er gravide, kan jo bli verpesyk av mindre :P men eg og H har bestemt oss for å vente med prøving til eg er ferdig med studiene, er det beste tror eg, så må eg jo begynne å jobbe og, så det er nok to år til, må smøre meg med tålmodighet og heller låne de andre sine skjønne småtasser :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant meg en liste! :D

LISTEN MIN

(takk for lånet alle bryllupsdagbokskrivere)

Tykk skrift: ferdig

Underlinjert skrift: under arbeid

I parentes: Usikkert om skal være med

Dato

Tidspunkt

Sted for vielsen

Vigsler

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Musikk/musikere

Seremonipynt

Lokalet

Catering

Meny

Servise

Bryllupskake

Vin/annen drikke

Avec

Location for fotografering

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Ringer

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Sko

Strømper

Smykker

Hårpynt

Bestemme frisyre

Forlovere

Fotograf

Toastmaster

(Gaveåpnere)

Servitører

Bordpynt

Gjesteliste

Transport

Bestemme invitasjoner

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebuketter

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise

Sende invitasjoner

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

(Bestille rom til bryllupsnatt)

Bestille bryllupsreise

Endret av Miss York
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det er spennende med bryllupsplanlegging. Det kommer til å gå kjempefort :) Vi begynte planleggingen 2 år og 2 månender i forveien, nå er det *poff* bare i underkant av 9 måneder igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dagboken min Tusle! :)

Bra at det er flere som begynte å planlegge tidlig, begynte å lure litt på om eg kanskje var litt gal som begynner så tidlig :fnise:

Men enetse grunn til at vi venter er at eg studerer og får rett og slett ikkje råd før :) Det er veldig kjekt å ha noe glede seg til og, enn kor langt fram det er :) Tenker at vi kan ta litt utgifter etterhvert og sånn at det ikkje blir så mye på en gang :) Invitasjoner, bordkort, kirkeprogram og menyer kan eg jo kjøpe inn til lenge før, gjelder bare å følge med på korti det er salg på sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var litt småsprø og noen i familien syns hvertfall at jeg var helt teit, over 2 år til, ro deg ned, du har goooo tid. Javel, men så slipper jeg å stresse og oppleve at fotografer, lokaler etc. allerede er booket ;) Jeg er veldig glad for det nå, at vi begynte i god tid altså :)

Det var skolen som var grunnen til at vi ville vente også :) Fornuften seiret ;)

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke dumt å ha god tid. Vi har merket tidspresset på lokaler, fotograf o.l. Nå har vi hatt flaks, men vi har ikke kunnet velge og vrake. Det kan jo dere :) I tillegg har du noe å drømme om innimellom oppgaveskriving ;)

Jeg håper det går greit at jeg "låner" listen din :)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var litt småsprø og noen i familien syns hvertfall at jeg var helt teit, over 2 år til, ro deg ned, du har goooo tid. Javel, men så slipper jeg å stresse og oppleve at fotografer, lokaler etc. allerede er booket ;) Jeg er veldig glad for det nå, at vi begynte i god tid altså :)

Det var skolen som var grunnen til at vi ville vente også :) Fornuften seiret ;)

Ja er noen i H sin familie som får meg til å føle meg litt dum, virker som de synst eg er sprø som begynner så tidlig, men eg prøver å ikkje tenke så mye på det, er jo mitt valg å begynne tidlig :) Har vært sammen i 4 år, og vi har det så bra sammen at eg føler meg trygg på å begynne å planlegge så tidlig :) Fornuften seiret til slutt her og, hadde ikkje blitt det bryllupet eg ønsker meg om vi skulle framskyndet det :)

Det er ikke dumt å ha god tid. Vi har merket tidspresset på lokaler, fotograf o.l. Nå har vi hatt flaks, men vi har ikke kunnet velge og vrake. Det kan jo dere :) I tillegg har du noe å drømme om innimellom oppgaveskriving ;)

Jeg håper det går greit at jeg "låner" listen din :)

Velkommen i dagboken min Gotcha! :) Ja trenger virkelig noe å tenke på innimellom alt skolearbeidet, er deilig å dagdrømme seg vekk i bryllup! :) Ingen problem, eg har allerede "lånt" den av en annen her på KG ;)

No må eg inn i dagbøkene deres å snike litt og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har visst ikkje fått skrevet så mye! Er så mye skolearbeid for tiden at eg har ikkje tid til mye annet, gleder meg til å være ferdig med studie, i juni 2011! :hoppe:

Igår viste eg kjolen til mamma, pappa og min bror, de elsket den :rødme: Mamma skal kjøpe sett med perlekjede og perleøredobber som eg skal bruke :) så må eg finne meg en tiara og slør! men har no god tid :fnise: eg og min søster skal gå i brudekjolebutikker og prøve slør og tiaraer, og selskapskjoler til henne, det blir gøy :D

Min tante lager veldig god kransekake så den får eg derfra, mamma sa også at to av tantene mine hadde laget tre etasjers hvit dame som bryllupskake til de når de giftet seg, håper de vil gjøre det for meg og, blir billigere da, så er det jo en egen sjarm med hjemmebakt :jepp: Mamma er flink med blomsterdekorasjoner så det lager hun til pynt til lokalet, har også spurt om hun ville lage brudebuketten til meg, da ble hun helt rørt, så tror hun vil lage den :) Er kjekt å ha familie og bekjente som kan hjelpe med slike ting, blir fort litt billigere da, så kan eg heller bruke litt mer på de tingene som er ekstra viktig for oss, fotograf, middagen og alkoholen er viktige punkt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...