Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

IPod Touch 2. gen vs 3. gen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe IPod Touch.

Jeg ser nå at det kommer snart 3. generasjon av IPod touch. Men hva vil forskjellen være mellom 2. gen og 3. gen.?

Er 3. gen verdt å vente på og verdt den høyere prisen?

Noen som vet?

Gjest Gjest_Magne_*
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe IPod Touch.

Jeg ser nå at det kommer snart 3. generasjon av IPod touch. Men hva vil forskjellen være mellom 2. gen og 3. gen.?

Er 3. gen verdt å vente på og verdt den høyere prisen?

Noen som vet?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Svar: Du bør absolutt vente, 3 generasjon vil faktisk bli billigere enn 2 generasjon. Du kan få en 32 GB 3 gen for samme prisen som en 16 GB 2 gen. 32 GB skal selges på Elkjøp for 2480 kr. 16 GB er ikke lenger i produksjon men erstattes med 64 GB for de som ønsker det.

Har hørt at 3 gen ikke er i elektrokjedenes butikker i Norge enda men ventes innen 15.10.09.

Forskjellene mellom 2 og 3 gen er disse:

Skjermkortet: Skjermkortet i 3 gen skal være det samme som sitter i Iphone 3GS, altså en klar forbedring fra 2 gen.

Prosessoren: Nye 3 gen er 50 % raskere enn 2 gen.

Man får også med sangskifter og en mic. integrert i headsettet.

Så mitt råd er: :rope: Vent!! Har bestilt min 3 gen 32 GB allerede :)

Skrevet

Hvordan kan 3. gen bli billigere enn 2. gen?

Vil ikke 2. gen falle ned i pris når 3. gen kommer i butikkene?

Gjest Gjest_Magne_*
Skrevet
Hvordan kan 3. gen bli billigere enn 2. gen?

Vil ikke 2. gen falle ned i pris når 3. gen kommer i butikkene?

Du får idag en 32GB 2 Gen til 2990 på Spaceworld og liknende butikker, det er ventet at de nye 32 gb 3 gen vil koste kr. 2480 og 64 gb 3 gen vil ligge på 3190. Altså, du vil få mer lagringsplass for mindre penger. Dette skal visstnok være for å opprettholde salget ettersom det er solgt store mengder ''Touch'' allerede, og man må gjøre noe for å friste til oppgradering.

Apple pleier og ha en ordning på at produkgenerasjonene overtar etter hverandre og beskjeden jeg har fått fra min forhandler (spaceworld) er at 2 gen vil bli avløst av 3 gen, altså 2 gen vil forsvinne fra butikkene når 3 gen ankommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...