Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Min bestevenn er helt sønderknust. Det samme er barna (jente 5, gutt 8). Typen hennes og faren til barna begynte å oppføre seg veldig unnværende, merkelig og lite engasjert over de siste månedene i sommer. I går sa han rett ut til alle sammen at han var missfornpyd med familien, og at ingen av dem var noe særlig å se på, og at han følte at hele familien var et misslykket forsøk som han angrer på. Han har lyst til å legge alt bak seg, finne ei ny jente og prøve på nytt. Dagen etter, i dag, fikk hun melding fra han, og han har stukket av til Tromsø (fra Oslo). Familien hans er også i sjokk. Han bad dem ryke og reise hele gjengen, bortsett fra foreldrene. Han sa at storebroren hans var blitt en patetisk taper og sammen med storesøstern kunne de ha spilt inn en grøsserkomedie ganske lett. Nå lurer vi på om han har blitt sinnssyk og kanskje trenger hjelp, eller om han faktisk er såpass kald. Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Hva mener dere? Sånt er spesielt ødeleggende for de stakkars barna som hørte at de var uugelige. Sånt kan sette spor i lang fremtid!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Bare vent, snart kommer Far til 2 og forteller deg at han er helt normal, og at han bare har gjort dette fordi Magne Raundalen sier at han skal det.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Vet du hva? Fortell din veninne at hun har ikke mista noe. Alt hun har mista er en idiot av en mann, som før eller siden vil ha fungert som en destruktiv skikkelse i denne familien. Utifra utsagnene til denne fyren så er han så materialistisk og enkel i tankegangen at han uansett ikke vil være en god mann / god far.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg tror at han har en krise med seg selv. Og at han tar det ut på familien/andre. Det er ikke en god egenskap å ikke kunne ta tak i egne problemer men bare legge skylda på andre... Om han jevnt over mener at alle hans tap og manglende suksess handler om "andre idioter" så bør hun prise seg lykkelig over at han forsvant frivillig. Om dette kom ut av det blå så opplever han en krise/sykdom som kanskje vil gå over. Kanskje han søker hjelp selv, kanskje noen tar tak. I alle fall synes jeg at din venninne skal forsøke å demme opp for det verste på grunn av barna. Og ellers forsøke å leve sitt liv. Gå videre. Så tungt det enn er. Og ta tiden til hjelp. Kommer han ned på jorda igjen så får hun vurdere da om han skal få en ny sjanse eller om hun fikk nok i første runde. Det er i alle fall INGENTING galt med henne eller barna!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Ja. Han hørest mildt sagt gal ut.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Nå lurer vi på om han har blitt sinnssyk og kanskje trenger hjelp, Det ville jeg ha veddet mine penger på, i hvertfall.
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Bare vent, snart kommer Far til 2 og forteller deg at han er helt normal, og at han bare har gjort dette fordi Magne Raundalen sier at han skal det. Fnis. Eller at det er til deres alles beste om mor flytter etter til Tromsø, sånn at hun kan være samværsforelder.
Gjest imli Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Hvis dette er sant, vil jeg tro mannen har store problemer og trenger hjelp.
Gjest Gjest_hehe_* Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Bare vent, snart kommer Far til 2 og forteller deg at han er helt normal, og at han bare har gjort dette fordi Magne Raundalen sier at han skal det. Ja, den venter jeg også på, hehehe. Man må jo FORSTÅ mannen her som stakkar ikke har det lett. Det er nok alle andre sin skyld. Og iallefall dama.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Ja, han burde søke hjelp og miste retten til å ha dame.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Han burde definitivt vært tvangsundersøkt for hodeskade eller annet som kan påvirke personligheten og evnen til å tenke normalt. Det er vel sjelden folk kan være så kalde så at han er syk er det første som slår meg.
Duracella Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg tror dette er en mann som i lengre tid har vært missfornøyd/ hatt problemer med seg selv/ tenkt dumt om familien (og gudene vet hvorfor..), og som det til slutt braka sammen for. Tror ikke han nødvendigvis trenger være syk i hodet. Men at han er utrolig spesiell, som ikke liker familien sin lenger, det er veldig trist.. Jeg tror det er noe som har vært underliggende i åresvis, som ikke gav sitt utspill før nå.
Teriyaki Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Ja, den venter jeg også på, hehehe. Man må jo FORSTÅ mannen her som stakkar ikke har det lett. Det er nok alle andre sin skyld. Og iallefall dama. Noe jeg har gått glipp av her? Så vidt jeg har lagt merke til, så pleier far til to å være fornuftig, og se begge sidene av en sak. Hva er poenget med disse spydighetene i en tråd han ikke en gang deltar i? Ts: Hørtes ikke noe særlig ut det der. Selv om det kanskje har rablet for han, så kan det ikke være noe særlig til farsfigur dersom han etter hvert kommer tilbake til seg selv..
Zerox Skrevet 22. september 2009 #14 Skrevet 22. september 2009 Min bestevenn er helt sønderknust. Det samme er barna (jente 5, gutt 8). Typen hennes og faren til barna begynte å oppføre seg veldig unnværende, merkelig og lite engasjert over de siste månedene i sommer. I går sa han rett ut til alle sammen at han var missfornpyd med familien, og at ingen av dem var noe særlig å se på, og at han følte at hele familien var et misslykket forsøk som han angrer på. Han har lyst til å legge alt bak seg, finne ei ny jente og prøve på nytt. Dagen etter, i dag, fikk hun melding fra han, og han har stukket av til Tromsø (fra Oslo). Familien hans er også i sjokk. Han bad dem ryke og reise hele gjengen, bortsett fra foreldrene. Han sa at storebroren hans var blitt en patetisk taper og sammen med storesøstern kunne de ha spilt inn en grøsserkomedie ganske lett. Nå lurer vi på om han har blitt sinnssyk og kanskje trenger hjelp, eller om han faktisk er såpass kald. Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Hva mener dere? Sånt er spesielt ødeleggende for de stakkars barna som hørte at de var uugelige. Sånt kan sette spor i lang fremtid! Den mannen hoeres sinnsyk ut....
LilleLu Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Synes rett og slett han høres utrolig deprimert ut, jeg. Han høres ut som om at han overhodet ikke har hatt det bra med seg selv på en stund, og at all denne negativiteten også er skinnt ned på dere. Kanskje han ikke føler at han fortjener dere eller er mentalt frisk nok for dere? Det kan den som føler det ofte uten å vite det forveksle med "Jeg må vekk fra disse". Hvis han ikke har følt at han har turt å fortelle dere om problemene kan han jo som noen andre sa ha stengt dem inne inntil han nådde bunnen av den onde spiralen, og glasset randt over. Akkurat nå er han sikkert i gang med å tenke veldig mye over livet sitt, og forhåpentligvis å finne seg selv. Når du får kontakt med han så ikke kjerft, spør heller hvordan han har det og fortell at du så gjerne vil hjelpe og støtte ham med hva enn det er som plager han, bare han forteller deg det.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Synes rett og slett han høres utrolig deprimert ut, jeg. Den nye, populære standardunnskyldningen. Er man deprimert, kan man visst komme unna med hva som helst av drittsekkoppførsel. Jeg synes det må være mulig å stille krav også til deprimerte. Og ja, jeg har vært deprimert selv. Flere ganger. Langtidssykmeldt i en periode. Men herregud, jeg klarte da å ta meg av ungene mine for det! Jeg fortalte dem ikke at de ikke dugde, for så å stikke av. Må man så må man, og har man barn, da må man.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Han høres ikke helt frisk ut nei, hadde jeg vært konen hans hadde jeg vært livredd for at han skulle komme tilbake å ta livet av hele gjengen,han burde få hjelp fort som f... så ustabil som han virker.
Gjest Bengt Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Høres ut som far til en kompis av meg. Det viste seg at grunnen var at han homofil og at han hadde undertrykt dette i mange år.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 Høres ut som far til en kompis av meg. Det viste seg at grunnen var at han homofil og at han hadde undertrykt dette i mange år. Sier du at homofile gir blaffen i om de sårer ungene sine?
LilleLu Skrevet 23. september 2009 #20 Skrevet 23. september 2009 (endret) Nå er den en av gjestene som blir litt vel agressiv her. Hva med å IKKE automatisk tolke det folk skriver som om de med vilje prøver å pisse deg av? Alt JEG sa at det høres ut som noen som har blitt så deprimert at de har skjøvvet det over i sinne og forvirrelse kunne gjøre, og alt den andre personen sa var egentlig det samme som jeg sa, bare at han var deprimert fordi han var homofil og hadde holdt det hemmelig for andre. Og forsåvidt sikkert undertrykt det i seg selv også. Det kan skape en del uro og sinne. Jeg sier ikke at han bør slippe unna med det han gjorde mot henne, men du må nesten tåle at du får andre forlsag enn de DU hadde tenkt på når du tross alt spør andre "hvorfor?", må du ikke? Endret 23. september 2009 av LilleLu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå