Gå til innhold

Trenger litt motivasjon nå.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg for å gå ned 3-4 kilo. Det er ikke så veldig mye, men klarer bare ikke.

For 1 1/2 år siden gikk jeg på Grete Roede, og med tiden klarte jeg å ta av ca 15 kg. Dette har gått ganske greit helt til nå, men nå har jeg fått en sånn veeldig lyst på aålt mulig. Jeg har selvfølgelig gått opp 3 kilo på grunn av dette. Jeg kan ikke forklare det, men jeg bare MÅ ha hoe hele tiden, sjokolade, boller ja hva som helst. I går kunne jeg fint ha spist opp et halvt brød til frokost. Jeg er konstant sulten, og er jeg ikke sulten så er det lysten som tar overhånd. Jeg klarer ikke styre meg i det hele tatt.

Jeg er 160 høy, og veier 58 kilo. Skulle veeldig gjerne ned til 55 kilo igjen.

Hva skal jeg gjøre, er redd for at dette tar helt av snart..

Hvis jeg ikke skal komme tilbake til der jeg var, må jeg gjøre noe med dette NÅ, og ikke vente til buksene ikke passer lenger.

Hva kan jeg gjøre for å få motivasjon til å slutte..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv eplecideredikk kapsler med krom! Det har iallefall dempet min lyst til å stappe i meg ting i tide og utide. Og det ganske radikalt!!

"Fysingen" har blitt helt borte faktisk.

Regelmessige måltider med riktig sammensetning av protein, karbohydrater og fett stabiliserer også blodsukkeret.

En liten gåtur hver dag, og styrketrening på stuegulvet 2-3 ganger i uka, setter også fart på fettforbrenningen.

Lykke til! :ler:

Skrevet

Mitt beste tips for å dempe godtesuget er trening. Det virker på meg, uvisst av hvilken grunn så spiser jeg mye sunnere (og mindre) når jeg trener annenhver dag.

Du har en kjempefin vekt sånn som du har nå også (BMI på 22,5), så konsentrer deg i første omgang med å holde deg der du er nå. Så kan du heller prøve og gå ned noen kilo når du finner ut hvor mye mat og trening kroppen trenger for å holde vekta.

Skrevet

Kjenner meg sååå igjen ..nå for tiden så er jeg så hol !!!!! spiser og spiser og spiser !!! Det er helt sprøtt !!! :oops: Trenger jo virkelig ikke all den maten eller alt det søte jeg stapper innpå ...sukk ....går ikke mye ned i vekt på den måten gitt :-?

Skrevet

Valla hadde et godt forslag - ikke tenk gå ned - fokuser på å bli der du er, til du har fått bukt med overspisingen.

Gå en eller to turer per dag - det demper, og du holder forbrenningen oppe. Og f.eks. druer og jordbær er mums å putte i munnen, ikke går du opp av det heller.

Spis mest mulig sunt - masse frukt og grønt - det øker motivasjonen.

Prøv så får du se.

Og kast for all del den dårlige samvittigheten vekk, den tjener deg ikke i det hele tatt, og får deg til å spise enda mer. Det er motivasjonen du må finne, til da - lev normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...