Gå til innhold

Rundvask stue - beregne lang tid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumt spørsmål. Og jeg burde kanskje vite det. Men, har alltid vært flere til å vaske...

Dersom man skal vaske alt selv:

Hvor lang tid bruker dere på en stue på cirka 35-40 kvm. vegger og tak og ganske mye vindu (hel vegg) - ble vasket i fjor - og er ikke så veldig skittent.

Vet at noen er raske - og at andre igjen bruker lenger tid.

Men hvor fort kan man gjøre det, og hva er teknikken? (Jeg er altfor pirkete...)

Det er ikke sikkert jeg skal gjøre hele jobben alene - det er en av grunnene til at jeg spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under slike operasjoner er det lurt å få vekk alle møbler og løse deler.

begynn med taket og fortsett med vegget/vinduer og ta gulvet til slutt.

Hvor lang tid som trengs er forskjellig. Men det går som regel en arbeidsdag. Min leilighet på 55 kvm hadde jeg folk til å vaske (rakk det ikke selv). De var 3-4 stykker og brukte mellom 3 og 4 timer på å vaske. Disse var proffe og hadde sikkert bra utstyr.

Da tok de også bad og kjøkken.

Kanskje ikke svaret du var ute etter, men kanskje en pekepinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin pekepinn det.

Men jeg regner jo med at jeg blir opptatt med andre ting også - siden det foregår hjemme - så å sette av par dager, så skulle jobben være gjort, kanskje...

Veggene er umalt trehvitt panel - dvs. at det ikke er rene flater. Noen teknikker her? Eller gjøre det på gamlemåten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid brukt en sånn "sprøyte" med trykk som vi har "dynket ned" flatene med sterkt salmiakkvann.. dersom materialene tåler det. Særlig er dette effektivt på malte murtak. Så drar vi over med en tak-mopp i to omganger. Først en våt og så en oppvridd. Tar det aller meste.

En slik mopp kan også brukes på veggene. Men jeg tror nok at salmiakk kan misfarge panel, så du kan kanskje bruke grønnsåpe eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...