Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 trenger oppskrifter hvor hovedingrediensen er kyllingbryst. Kan gjerne være copy-pasted, men da håper jeg at noen har prøvd dem først. Trenger ikke være noe altfor komplisert, og helst ikke wok. Tusen takk til alle som svarer!!
Gjest SmallTalk Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Hva er copy-pasted da? Kopiert fra en eller annen nettside og limt inn her.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Takk, det hadde jeg aldri funnet ut av SmallTalk Kanskje denne har noe? http://www.egg.no/HealthyRecipes.aspx?bgst...amp;mnu2id=4511
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Liker du pesto? I mild utgave i "Summer in winter chicken" fra bbcgoodfood.com: 4 kyllingbryst brunes lett på hver side i olje i stekepannen, stekes så til ca. gjennomstekt (kjenn på "spensten" med stekeredskapet, gjør du det hver gang du steker ulike typer kjøtt, lærer du deg å kjenne når den er passe for deg). Ha på salt og pepper. Ha i pannen 200 g cherrytomater kuttet i to, og stek litt videre til de mykner og er varme. Deretter tar du i 3 ss pesto rørt ut i 3 ss creme fraiche, og rører til sausen blir varm. Evt noen basilikumblader på toppen ved servering. Tilbehør etter ønske, f.eks ris og salat, eller poteter. En enkel middag som det er lite plunder med Creme fraiche er nydelig og lettvint til sauser, f.eks med frest hvitløk og chili, urter, currypaster og lignende. Ulempen er at det blir en del melkefett hvis en spiser det ofte.
Gjest TS Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Takk til de som svarte!! Den siste gjesten: jeg er ikke noe særlig glad i pesto, men mannen elsker det, så vi prøver oppskriften din anyway!! Takk:) Gjesten med linken: Har du prøvd noen av de oppskriftene? Takk for at du svarte også
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Ja, jeg har prøvd 3 av oppskriftene nesten da. Jeg leser hva som høres godt ut og bruker gjerne en marinade til en filet som kanskje er til noe helt annet. Lagde f eks appelsinfileter i stedet for hel kylling. Chiliglasert syntes jeg var veldig god også. Mener det var en jeg pakket inn i bacon også. Om det er kalkun er kyllingfileter spiller ingen rolle, bare forandrer på steketiden. Et tips: Når butikken har tilbud på grillet kylling, spør jeg om å få kjøpe en rå til samme pris. Aldri vært noe problem det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå