Gå til innhold

Modul sofa fra Living; Modern Living

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Hei!

Jeg trenger sårt noen tips her..... Vi bestilte en sofa i juni (før huset var ferdig), og nå viser det seg at sofaen ikke går inn i stua på veggen vi har tenkt. Dette er totalt min feil. Jeg som tok målene, Living har levert rett sofa.

Nå sitter vi igjen med en sofa vi ikke kan bruke. Living nekter å ta den i retur, selv om jeg sa meg villig til å kompensere returen, samt bestille ny sofa hos dem. Er vårt eneste valg å selge hele sofaen på Finn??

Living hadde jo fått solgt sofaen igjen de, da gjerne som utstillingsmodell.

Har ringt Living for å høre om de har noen deler som evt. har blitt sendt i retur fra andre kunder (det er en del som må byttes ut), men det nytter ikke.

Blir skikkelig irritert... og vi har ventet på sofaen siden slutten av juni!!!!

Skrevet

Er det ingen andre steder dere kan ha sofaen? Kan den deles opp (siden det er modulsofa)? Settes i en tv-stue, på loft e.l.?

De har nok ikke plikt til å ta den i retur, jeg regner med at alle sofaer blir spesialbestilt med stoffet du ønsket deg - derfor lang leveringstid.

Du kan altså ikke kreve at de tar den i retur, men jeg forstår at det er skikkelig kjedelig.

Skrevet

Har du ingen mulighet til å heller ha ryggen på sofaen ut i rommet...tenke helt nytt...mulighet til å bytte om på moduler.

Er det bare en plass du kan ha sofaen i stua?

Veldig fin sofa da...men skjønner at det er grøssgruelig irriterende akkurat nå.

Håper det løser seg;)

Skrevet

Mener det er slik at når det blir store kostnader for bedriften å ta den tilbake, så har de rett til å si nei. I tillegg er varen din spesialbestilt.

Mulig man kan si at de kanskje hadde tjent på det, markedsføringsmessig, om de hadde tatt den tilbake, men jeg vil tro at de ikke kan ta sofaer i retur "i hytt og pine". Du er sikkert ikke den eneste som har tatt feil mål/valgt feil farge o.l.

En utstillingsmodell er et stort tap for bedriften, skjønner godt de ikke vil ta den i retur.

Det burde ikke være umulig å få solgt den på finn så lenge den er helt ny. Ikke pakk den ut, så vil jeg tro du kan få solgt den med 1-2000,- i tap :)

Lykke til!

Skrevet

Ingen plikter å ta noe i retur etter inngått avtale, med mindre det dreier seg om mangelsbeføyelser. Et kjøp kan heves, men da må varen ha en vesentlig mangel.

Retur/penger tilbake som de fleste møbel- og kleskjeder opererer med er ikke lovpålagt - det er kun ekstraservice man tilbyr kundene sine.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Hei!

Ja, enig med dere. Forstår at det er vanskelig for bedriften å ta den i retur. På den andre siden, hadde de faktisk også fått en ny bestilling fra oss om de hadde tatt den i retur. Nå kjøper vi mest sannsynlig heller hos konkurrent.

La ut sofaen på Finn i går. 2 bud allerede. Så dette ordner seg nok.

Den passer ikke inn på noen andre vegger nei, og det går ikke ann å sette den med ryggen ut i stuen heller.....

Skrevet

Du kan vel ikke mene at du vil "straffe" LIVING med å gå til en konkurrent bare fordi DU har målt feil????

Og hva om LIVING ikke får solgt sofaen din da?

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet
Du kan vel ikke mene at du vil "straffe" LIVING med å gå til en konkurrent bare fordi DU har målt feil????

Og hva om LIVING ikke får solgt sofaen din da?

Jo, det mener jeg. De ville fått solgt denne til rabattert pris, og eller satt den opp som et annet oppsett (moduler som kan endres på etter behov). Som jeg også skrev så var jeg selvsagt også villig til å kompensere at de tok sofaen i retur. Det er jo tross alt min feil....

Men i dag ble den solgt via Finn :) , så "alt" er i skjønneste orden... Bortsett fra at vi nå faktisk ikke har noen sofa i stuen da.....

Skrevet

Enig med deg - hadde ikke kjøpt sofa hos de en gang til når de var så lite løsningsorienterte.

Skrevet
Enig med deg - hadde ikke kjøpt sofa hos de en gang til når de var så lite løsningsorienterte.

Kanskje de får slike henvendelser støtt og stadig fra folk som har tatt feil mål, valgt feil farge etc.? Blir mye merarbeid av sånt. Det er ikke Living sin feil at folk ikke er nøyaktige, dette må faktisk folk ta på sin egen kappe og heller lære til neste gang.

Skrevet
Kanskje de får slike henvendelser støtt og stadig fra folk som har tatt feil mål, valgt feil farge etc.? Blir mye merarbeid av sånt. Det er ikke Living sin feil at folk ikke er nøyaktige, dette må faktisk folk ta på sin egen kappe og heller lære til neste gang.

Samme det - men de bør være klar over at enkelte kunder - som meg selv og TS blir irritert og kommer ikke tilbake. Så får de regne på hva som lønner seg mest.

Jeg fikk ikke bytte en jakke på en barnebutikk i Trondheim fordi det var gått to dager over tiden på byttelappen. Dette var en ganske dyr og eksklusiv butikk. Det var min feil som ikke rotet meg av gårde i tide - men jeg blir likevel irritert, og handler nå heller i andre butikker, både til min datter og mine nieser. Jeg bruker pengene mine i butikker der jeg trives med å handle.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Her er en liten oppdatering:

Fant en SUPER sofa på Finn!! Ser helt ny ut. Tidligere kjøpt på Living. Koster ny 17 000,- og jeg fikk den til 6 000,-! :) Er veldig, veldig glad. Den passet perfekt inn i stuen vår, og vi slap også leveringstid.

En hyggelig gammel dame som hadde hatt sofaen, og hun hadde nesten ikke brukt den. Var rask på foten og hentet den samme dag som den ble lagt ut. Damen hadde visst blitt nedringt av flere som ønsket å kjøpe den...

Så alt i alt, så ble altså dette sofa-innkjøpet ikke så dyrt som beregnet :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...