Gå til innhold

Flere ting jeg lurer på!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

*Bryllupskakesmaking. Dette skal vel helst være forbeholdt oss to? Flere inviterer seg stadig med, og da blir jeg så satt ut at jeg bare svarer ja. Disse flere tar også del i mye av planleggingen, og jeg vil jo gjerne noe skal være forbeholdt bare meg og min, så da kan jeg vel med full rett si NEI til å ha med på kaketur?

*Invitasjoner. Hadde dere bilde av derepå invitasjonen? Det er vel koseligst sånn?

*Er det bare meg som fikk litt sjokk av å telle folk vi skulle ha på invitasjonslista, eller er 90 folk dødelig mange å stappe inn i et lokale og passe på at har det greit, hele gjengen? Jeg blir jo gal bare jeg har besøk av 2 folk hjemme i min egen stue :sjenert:

*Er det også normal å bli litt tussete i hodet, og innbille seg at brudgom savner singellivet og sjekking og begynne å krangle med han over dette, selv om han sier "jeg vil jo gifte meg med DEG!", men du har bare så nerver at du bør heller ta på deg en hvit tvangstørye enn hvit kjole? :rodme::ler: Jeg kan bare ikke få det inn i hodet at han faktisk vil dette! Ugha!

*Har jeg lov å være litt bridezilla og bestemme hvem som skal være med på planlegging og jentekveld hvor vi drikker vin og lager invitasjoner (jeg leste i bryllupsboka vi måtte ha vin :fnise: ) og si "Jeg vil helst ikke at hun skal komme/typen din skal komme for de har ikke noe med dette å gjøre sånn egentlig"? Jeg finner det vanskelig å si nei til folk og jage de vekk når de inviterer seg selv sånn. Jeg blir GAL! Jeg vil bare ha de to forloverne mine der og noen nære venninner, ikke det samme pakket som først sa at det aldri kom til å holde og at vi hadde fått ringene våre på sånn plastkuleautomat på mcdonalds (!!! det var da vitterlig på gullsmed) og nå skjønner at det kommer til å bli noe, og vil snike og smiske seg med inn i morroa igjen!

SÅNN der fikk jeg det ut! Jeg er stressa nok fra før, som at ikke andre skal komme og gjøre det verre. Kan noen fortelle meg ordrett hva man sier til folk som stadig inviterer seg selv med på kakesmak og brudekjoleprøving og alt mulig?

BRIDEZILLLAAAAHjeg er en av dem nå!

Endret av milkyway
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er så veldig bridezilla - det er derimot de som inviterer seg med...

Nå har ikke jeg vært på kakesmaing i det hele tatt, men vi (eller mest jeg...) valgt en kake som VI (igjen jeg...) ville ha. Synes ikke dere skal være andre enn dere to der.

Til de som inviterer seg med på alt mulig må du si at du ikke trenger hjelp. Eventuelt må du finne noen mindre, trivielle oppgaver som de kan få ansvaret for dersom de ikke slutter å mase.

Vi hadde hjerte utenpå vår invitasjon. De ble for øvrig kun laget av meg og ei som er flink på kortlaging. Sånn symøtetreff for å lage invitasjoner høres slitsomt ut spør du meg. Og er du sikker på at resultatene blir slik du vil ha når vin skal blandes inn i bildet...?

Lykke til!!

Skrevet (endret)

Ja, du er en helt normal bridezilla. Hverken bedre eller værre enn de fleste andre bruder :fnise:

*Bryllupskakesmaking. Dette skal vel helst være forbeholdt oss to? Flere inviterer seg stadig med, og da blir jeg så satt ut at jeg bare svarer ja. Disse flere tar også del i mye av planleggingen, og jeg vil jo gjerne noe skal være forbeholdt bare meg og min, så da kan jeg vel med full rett si NEI til å ha med på kaketur?

Dersom du helst vil at det bare skal være dere to, så er det bare dere to som skal dra. Ta en liten hvit løgn og si at bakern har bedt om at det ikke blir flere til smakingen.

*Invitasjoner. Hadde dere bilde av derepå invitasjonen? Det er vel koseligst sånn?

Vi hadde ikke det, men ønske dere bilde så har dere det på. Jeg har sett mange flotte invitasjoner både med og uten bilder.

*Er det bare meg som fikk litt sjokk av å telle folk vi skulle ha på invitasjonslista, eller er 90 folk dødelig mange å stappe inn i et lokale og passe på at har det greit, hele gjengen? Jeg blir jo gal bare jeg har besøk av 2 folk hjemme i min egen stue :sjenert:

Det kan fort bli mange når man først setter igang ja :fniser: Det første dere bør undersøke er hvor mange det faktisk er plass til i lokalet deres, og hvor mange dere tror dere har råd til. Det er sjelden at alle kommer, så om dere inviterer 90 så ville jeg gjettet på at kanskje 75-80 faktisk kom (men ikke regn med det, pluttselig sier alle ja, og da må dere ha plass til alle sammen!)

Vi var 83 stykker ved vårt bryllup (mener jeg å huske) Jeg tror alle koste seg veldig, men i ettertid ser jeg at vi fikk litt for dårlig tid til å prate med alle. Kommer ikke på noen jeg ville kuttet ut, men det er ikke noe mål å ha så mange gjester som mulig.

*Er det også normal å bli litt tussete i hodet, og innbille seg at brudgom savner singellivet og sjekking og begynne å krangle med han over dette, selv om han sier "jeg vil jo gifte meg med DEG!", men du har bare så nerver at du bør heller ta på deg en hvit tvangstørye enn hvit kjole? :rodme::ler: Jeg kan bare ikke få det inn i hodet at han faktisk vil dette! Ugha!

Det er helt normalt! Mannen min pendlet på den tiden, og denne ene uken sa han ifra at han hadde glemt mobillader, så han kom ikke til å være tilgjengelig. Men når onsdagen kom og jeg hadde et "super viktig" spørsmål til ham (sikkert fargen på serviettene eller noe tilsvarende :ler: ) og prøvde å ringe ham ble jeg så sint når jeg ikke fikk tak i ham. Satt på do på jobben og gråt, mens jeg forestilte meg all mulig moro han hadde mens han var borte fra meg og derfor ikke gadd å ta telefonen. Helt sunt og normalt :ler:

*Har jeg lov å være litt bridezilla og bestemme hvem som skal være med på planlegging og jentekveld hvor vi drikker vin og lager invitasjoner (jeg leste i bryllupsboka vi måtte ha vin :fnise: ) og si "Jeg vil helst ikke at hun skal komme/typen din skal komme for de har ikke noe med dette å gjøre sånn egentlig"? Jeg finner det vanskelig å si nei til folk og jage de vekk når de inviterer seg selv sånn. Jeg blir GAL! Jeg vil bare ha de to forloverne mine der og noen nære venninner, ikke det samme pakket som først sa at det aldri kom til å holde og at vi hadde fått ringene våre på sånn plastkuleautomat på mcdonalds (!!! det var da vitterlig på gullsmed) og nå skjønner at det kommer til å bli noe, og vil snike og smiske seg med inn i morroa igjen!

Det er lov, men husk at du skal være forsiktig med andres følelser, selv om du er brud. Å ikke ville ham med kjærester kan du ordne ved å si at det skal være jentekveld. Du kan også si at det ikke er plass til så mange f.eks.

Men husk at disse jentene faktisk ønsker å hjelpe deg fordi de er vennene dine og er glad på deres vegne. Mitt forslag er at du lager en jentekveld med de nermeste hvor dere lager invitasjon, og så finner du på noe annet som alle kan være med på, f.eks lage dekorasjoner. Dette er venner du sannsynligvis ønsker å ha også etter bryllupet, så ikke dytt dem fra deg nå.

Lykke til med all videre planlegging :klemmer:

Endret av Kara W
Skrevet

Pes med planlegging? :klem:

Kake-smaking; anbefaler at det kun blir deg og din kjære, for det er deres bryllup, andre dager kan andre få være med og velge, men ikke bryllupskaken.

Invitasjoner; ingen snøring, what-so-freeking-ever (sliter med denne selv)

gjestelista; 90 stykker? Tja, så lenge det er deres valg (du og din kjære), så hvorfor ikke? Du trenger ikke å sosialisere deg med alle hele tiden, det er mere gjestene som kommer for å feire dagen med dere, og med hverandre (litt dårlig forklart).

Ang dette med tanker om brudgommen og hva han vil; det trekker nok bare litt kaldt rundt føttene dine, når du står der etter vielsen så kan du danse dem varme igjen :fnise: (aka: du har kanskje litt panikk/kalde føtter, men det går seg til, har lest her inne at mange bruder får det samme)

Selv-inviterte venner til planlegging m.m.

Du er ikke bridezilla, du må våge å si nei/beklager, det passer ikke.

Det bør aksepteres. Disse du beskriver som aldri trodde på dere som par, samt mente at ringene deres var leker; spådom fra meg, de kommer bare til å gjøre deg deprimert, så om ikke du sier nei, få en av forloverne dine til å si nei for deg.

Deres bryllup, deres valg, og det skal være kos, ikke et race for å tilfredstille andre.

Skrevet (endret)
Synes ikke du er så veldig bridezilla - det er derimot de som inviterer seg med...

Nå har ikke jeg vært på kakesmaing i det hele tatt, men vi (eller mest jeg...) valgt en kake som VI (igjen jeg...) ville ha. Synes ikke dere skal være andre enn dere to der.

Til de som inviterer seg med på alt mulig må du si at du ikke trenger hjelp. Eventuelt må du finne noen mindre, trivielle oppgaver som de kan få ansvaret for dersom de ikke slutter å mase.

Vi hadde hjerte utenpå vår invitasjon. De ble for øvrig kun laget av meg og ei som er flink på kortlaging. Sånn symøtetreff for å lage invitasjoner høres slitsomt ut spør du meg. Og er du sikker på at resultatene blir slik du vil ha når vin skal blandes inn i bildet...?

Lykke til!!

Haha! Tenkte ikke på at min lave alkoholintoleranse og klipp og lim = skrekk og gru :ler:

Forresten, vet at venninner kikker på dette forumet, og skulle dere komme til å lese dette, det er ikke dere det gjelder. Heller den delen av kretsen som har penis! Nok om det!

Syklubb er nå bare kos :) Her har vi bare en treseter og to stoler, så det blir bare forloverene og to til, invitasjonene skal være formet som plekter (mannen spiller og har spilt gitar i ca 15 år) med scrapbookstjerner (de må da finnes?) siden jeg har ørten stjerner tatovert på meg, så blir det personlig nok :) og det kan jo bli litt av en jobb!

Men jo, jeg trenger jo mye hjelp, men føler jeg er så krevende når jeg kun ønsker hjelp av spesielt utvalgte. Hvis det er en hel gjeng som sitter og hyler forslag i hytt og pine, eller ikke har noe forslag, men sitter og lytter og sier HÆ ÅSSEN DA, hele tiden, da blir jeg hodegal. Jeg ble det nå av å tenke på det!

Endret: Takk for lykke til-en :-D

Endret av milkyway
Skrevet
Ja, du er en helt normal bridezilla. Hverken bedre eller værre enn de fleste andre bruder :fnise:

Puh! :ler:

Dersom du helst vil at det bare skal være dere to, så er det bare dere to som skal dra. Ta en liten hvit løgn og si at bakern har bedt om at det ikke blir flere til smakingen.

Den var lur! Selv om jeg er mer for å trampe foten ned en gang for alle så folk roer seg ned før jeg begynner å mislike dem :sjenert: Det blir jo sånn til slutt, om en ikke klarer å si fra, så tenker man sitt og ender opp med å hate dem! Hoho nei, får bare si det på penest mulig måte..

Vi hadde ikke det, men ønske dere bilde så har dere det på. Jeg har sett mange flotte invitasjoner både med og uten bilder.

Jeg har vært i 2, og der var det bilder på begge invitasjonene. Det så så koselig ut :)

Det kan fort bli mange når man først setter igang ja :fniser: Det første dere bør undersøke er hvor mange det faktisk er plass til i lokalet deres, og hvor mange dere tror dere har råd til. Det er sjelden at alle kommer, så om dere inviterer 90 så ville jeg gjettet på at kanskje 75-80 faktisk kom (men ikke regn med det, pluttselig sier alle ja, og da må dere ha plass til alle sammen!)

Vi var 83 stykker ved vårt bryllup (mener jeg å huske) Jeg tror alle koste seg veldig, men i ettertid ser jeg at vi fikk litt for dårlig tid til å prate med alle. Kommer ikke på noen jeg ville kuttet ut, men det er ikke noe mål å ha så mange gjester som mulig.

Jeg vil heller ikke kutte noen ut, var flere som ble foreslått av forlover som jeg ikke så noen nødvendighet i at skulle komme (mistet kontakten osv)

Det er helt normalt! Mannen min pendlet på den tiden, og denne ene uken sa han ifra at han hadde glemt mobillader, så han kom ikke til å være tilgjengelig. Men når onsdagen kom og jeg hadde et "super viktig" spørsmål til ham (sikkert fargen på serviettene eller noe tilsvarende :ler: ) og prøvde å ringe ham ble jeg så sint når jeg ikke fikk tak i ham. Satt på do på jobben og gråt, mens jeg forestilte meg all mulig moro han hadde mens han var borte fra meg og derfor ikke gadd å ta telefonen. Helt sunt og normalt :ler:

Åh så bra (at det er normalt mener jeg hehe), jeg føler meg jo nærmere psykotisk! Alle damer over alt, de skulle nemlig han ønske han hadde istedenfor meg ifølge mitt hode, og det at han vil gifte seg med meg og tilogmed har begynt å være med på planlegging er ikke godt nok bevis på at slik er det ikke! Haha! Heldigvis ikke sånn hele tiden da. han har også hatt lignende greier med meg, da vi forlovet oss, drømte han hver natt at jeg fikk meg ny type! :ler:

Det er lov, men husk at du skal være forsiktig med andres følelser, selv om du er brud. Å ikke ville ham med kjærester kan du ordne ved å si at det skal være jentekveld. Du kan også si at det ikke er plass til så mange f.eks.

Men husk at disse jentene faktisk ønsker å hjelpe deg fordi de er vennene dine og er glad på deres vegne. Mitt forslag er at du lager en jentekveld med de nermeste hvor dere lager invitasjon, og så finner du på noe annet som alle kan være med på, f.eks lage dekorasjoner. Dette er venner du sannsynligvis ønsker å ha også etter bryllupet, så ikke dytt dem fra deg nå.

Ja det er jo klart! Men forlover og brud-kveld, pluss brudekjoleprøving er og blir jenteaktiviteter for min del! Jeg hadde jo bare ikke hjerte til å si nei til at han kunne bli med. Men jeg tror jeg har en grei løsning, hvis han blander seg igjen, stiller min kjære opp og så kan de ha gitartimer sammen etc, så får vi mannfolkrøddet ut og vekk :ler: (også er jeg litt ekstra pissed off på denne fyren for han viste min kommende mann bilder av meg fra brudekjoleprøvingen. Han skal jo for faen meg ikke se den på meg før bryllupsdagen for faen i helvete banneord, jeg er faktisk fly forbanna pga det siden jeg er gammeldags på det området, til tross for banninga mi! Jeg ble sint!

Lykke til med all videre planlegging :klemmer:

Takktakk for lykke til og utfyllende hjelpsomt svar :-D

Skrevet
Pes med planlegging? :klem:

Ja! :(

Kake-smaking; anbefaler at det kun blir deg og din kjære, for det er deres bryllup, andre dager kan andre få være med og velge, men ikke bryllupskaken.

Det var det jeg trodde ja! Derfor er det stress når jeg sier til kjæreste: Vi må gå og smake på kaker en dag!, og en som ikke er min kjæreste da sier "Ja det må vi!" :ler:

Invitasjoner; ingen snøring, what-so-freeking-ever (sliter med denne selv)

gjestelista; 90 stykker? Tja, så lenge det er deres valg (du og din kjære), så hvorfor ikke? Du trenger ikke å sosialisere deg med alle hele tiden, det er mere gjestene som kommer for å feire dagen med dere, og med hverandre (litt dårlig forklart).

stor familie med masse fjolletanter og masse av mine venner og hans venner + felles, blir en stor bøling! :grine:

Ang dette med tanker om brudgommen og hva han vil; det trekker nok bare litt kaldt rundt føttene dine, når du står der etter vielsen så kan du danse dem varme igjen :fnise: (aka: du har kanskje litt panikk/kalde føtter, men det går seg til, har lest her inne at mange bruder får det samme)

Håjh flaks, jeg trodde jeg var blitt gal og oversjalu og en forferdelig person :ler: Det skal jeg si til han, samtidig som en stor unnskyld for at jeg klikker for at vi ser en film med masse strippere og pupper og rumper, selv om jeg lasta den ned og han ikke virker som han bryr seg fullt så mye som meg om dem :rodme:

Selv-inviterte venner til planlegging m.m.

Du er ikke bridezilla, du må våge å si nei/beklager, det passer ikke.

Det bør aksepteres. Disse du beskriver som aldri trodde på dere som par, samt mente at ringene deres var leker; spådom fra meg, de kommer bare til å gjøre deg deprimert, så om ikke du sier nei, få en av forloverne dine til å si nei for deg.

ja, jeg tenkte å spørre om de ville gjøre meg den ære! Hun ene er kjempehjelpsom, hun andre har mer sympati for disse "stakkars de får jo aldri være med på noe", vel er det så rart med den oppførselen? ja, så jeg tror jeg spør om hun ene kan være nei-dama mi, hun er mye flinkere enn meg til å skuffe folk på en hyggelig måte. :)

Deres bryllup, deres valg, og det skal være kos, ikke et race for å tilfredstille andre.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er så kos at dere også skal gifte dere :strix: Får jeg se kjolen din snuppa? :nigo: Do senda maj PM, ja?

Sett foten ned ovenfor alt du ikke føler deg komfortabel med. Det er deres bryllup, og du skal tross alt kose deg med planleggingen! Om folk synes du er kjip bridezilla så er det vitterlig deres problem; du gjør ikke noe galt :)

Hvilken dato var det igjen? :strix:

Og forresten, det er heeeeelt normalt å være superparanoid... Jeg har en runde hvertfall en gang i måneden hvor jeg prøver å overbevise S om at han egentlig ikke har lyst til å gifte seg med meg :ironi: Vel, nå er jeg kanskje ikke helt normalen sånn generelt da... :sjenert::fnise:

Endret av Grafica
Skrevet

Bare et svar på ett av spørsmålene: Bilde på invitasjonen.

Vi gjorde dette. Blant annet pga at det var flere inviterte fra slekta hans som aldri hadde sett meg, likeså i min slekt som ikke hadde møtt ham ennå. Da hadde de i allefall et lite bilde av oss to på invitasjonen, så de hadde et ansikt å knytte navnet hans/mitt til.

Vi hadde 100 gjester, altså mange onkler, tanter og søskenbarn som vi ikke ser så ofte til vanlig, derfor var det slik at jeg ikke hadde møtt alle i slekta hans og omvendt...

Skrevet
Jeg synes det er så kos at dere også skal gifte dere :strix: Får jeg se kjolen din snuppa? :nigo: Do senda maj PM, ja?

Sett foten ned ovenfor alt du ikke føler deg komfortabel med. Det er deres bryllup, og du skal tross alt kose deg med planleggingen! Om folk synes du er kjip bridezilla så er det vitterlig deres problem; du gjør ikke noe galt :)

Hvilken dato var det igjen? :strix:

Og forresten, det er heeeeelt normalt å være superparanoid... Jeg har en runde hvertfall en gang i måneden hvor jeg prøver å overbevise S om at han egentlig ikke har lyst til å gifte seg med meg :ironi: Vel, nå er jeg kanskje ikke helt normalen sånn generelt da... :sjenert::fnise:

Skal dere au? :-D

Jeg har ikke no kjole å vise, for jeg er MEGET godzilla når folk går hen med telefonen og viset til R "Se skal du se E i brudekjole" til tross for at jeg sa Det viser du IKKE til R!! Så da gidder jeg ikke mer når han har sett det allerede! Fucking hell! :kjempesinna:

24 juni er dagen ja :) Og en gang i måneden var da svært så beskjedent! :D haha!

Skrevet
Bare et svar på ett av spørsmålene: Bilde på invitasjonen.

Vi gjorde dette. Blant annet pga at det var flere inviterte fra slekta hans som aldri hadde sett meg, likeså i min slekt som ikke hadde møtt ham ennå. Da hadde de i allefall et lite bilde av oss to på invitasjonen, så de hadde et ansikt å knytte navnet hans/mitt til.

Vi hadde 100 gjester, altså mange onkler, tanter og søskenbarn som vi ikke ser så ofte til vanlig, derfor var det slik at jeg ikke hadde møtt alle i slekta hans og omvendt...

lurt! Da må jeg få noen til å ta ett pent bilde av oss, blir vel ikke så stas med biler type full og han viser finger mens jeg sleiker han på kinnet o.l.? :ler:

---

Nå har jeg nettopp vært i byen på en seriøs kopp kaffe med min forlover! Tenkte det var bedre å si fra til henne så hun kan snakke med kjæresten sin, siden han bare tror jeg tuller, eller vrir seg unna sannheten når jeg tar det opp med han! Eller først, sa jeg kakesmaking er for meg og R!! Men da jeg sa det med å vise fram bilder av meg i brudekjole til min tilkommende, sa han bare at han bladde selv og fant det, og han prøvde å stoppe det - selv om meg og forlover så og hørte "Se her er E i brudekjole!" :klaske:

Heldigvis tok hun det greit, for hun mener sterkere om dette enn meg, og vi savner begge jentetid uten mannfolkene så vi kan planlegge ifred uten innspill og avbrytelser om at sjefen hans og skal gifte seg, og over til prat om jobben hans! Så om hun er frisk i morra (sist ble hun syk ;( ) tar vi jentetur til lillesand og prøver brudekjoler i fred og ro - det trenger vi, INGEN MENN, JEG BRENNER MIN BH SNART! :kjefte:

Wowo ja dette gikk meg visst virkelig på nervene og inn i bein og marg!

Skrevet
Skal dere au? :-D

Jeg har ikke no kjole å vise, for jeg er MEGET godzilla når folk går hen med telefonen og viset til R "Se skal du se E i brudekjole" til tross for at jeg sa Det viser du IKKE til R!! Så da gidder jeg ikke mer når han har sett det allerede! Fucking hell! :kjempesinna:

24 juni er dagen ja :) Og en gang i måneden var da svært så beskjedent! :D haha!

Vi har jo vært forlova siden desember 2006, tullehue :P skulle jo egentlig gifte oss i år, men utsatte pga behandlinga mi. Så 4. september neste år er vår dato :nigo: Woah, da blir du fru før meg da! Skumle saker :fnise:

Dere kan komme på besøk til oss, så kan jeg ta fine bilder av dere til invitasjonen ;)

Skrevet

Jammen, jeg mente skal dere SNART, mange er jo forlova i 90 år før de gidder ;p

haha ja hadde vi hatt råd til oslotur! Mamma skal lage sånn bildebok til min USAfetters bar mitsva (bat?) så hun skal ta bilder av oss til dette i samme slengen :)

Skrevet

:lol:

Men bra du snakka med forloveren din idag, det gjør nok ting lettere fremover! :5:

Skrevet

Ja jeg håper det! Gubben hennes bør omgås kompiser mer, framfor å bli en del av syklubben! :D

Men å hyl, jeg kom på enda en detalj! Røyking! Jeg kan ikke løpe rundt med ufjonge sigaretter, jeg må ha hvitt/rødt munnstykke! For jeg kommer garantert ikke til å slutte før den dag, jeg må ha stressrøyk ;p

Skrevet (endret)

Eller bare kjøpe røyk med hvitt filter! ;) Daviddoff har hvitt filter hvertfall, og noen typer Kent.

Endret av Grafica
Skrevet
Eller bare kjøpe røyk med hvitt filter! ;) Daviddoff har hvitt filter hvertfall, og noen typer Kent.

oh ja, men tenk nå hvor stilig det ville blitt med hvitt langt munnstykke? ;D

Nå, angående den kjole, ville du fortsatt ha PM? Snakka med mora til R på facebook som har kontakter + er venn av skredder, og jeg holder på å gå i bakken her! Du få pm uansett om du vil eller ei :)

Tør ikke legge den ut i forumet og skryte, hvis det ikke skulle gå sdeg til ;p

Skrevet

Hurra, Milky, dette blir bra! Man får testet grensesettingsgenene sine når man planlegger bryllup, det er i alle fall sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...