Gå til innhold

gravid på p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvis man blir gravid mens man går på p-piller vil man da miste mensen eller vil man få mensen? er det ikke slik at p-pillene lager en falsk menstrasjon? vil ikke den da komme om man blir gravid da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utan att veta så kan det väl skilja från kvinna till kvinna?

Jag har en bekant som blev gravid och gick på p-piller, jag tror inte att hon blödde under tiden. Hon reagerade inte eftersom hon precis bytt märke och det kunde vara en effekt av det nya pillret.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Også varierer det vel hvordan p-pillen man bruker funker.. om det er mini eller p-pille..

Skrevet (endret)

Jeg fant denne: Doktoronline - Gravid selv om jeg bruker p-pille?

Gynekologen skriver hvertfall som svar hvertfall: Blir man gravid med p-pille vil det ikke komme blødning, men noen kan ha litt blødning under svangerskap. Det ville være liten sjanse for at en slik ekstra-blødning skulle komme akkurat i den pillefrie uken.

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen og fikk ikke mensen:)

Har hørt om flere som har blitt det også, de har også mistet mensen. Men felles for alle er at vi har hatt bittsmå blødninger en stund etter at vi da har sluttet å ta pillen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Bumper en litt gammel tråd for å spørre spørsmålet mitt:

Dersom man går på p-piller og er usikker på om man kan være gravid, NÅR tar man en graviditetstest? Når vil den kunne slå ut? evt når kan man føle seg så trygg at man kan droppe å ta graviditetstesten?

Har gått på p-piller i 3 år, har glemt pillen kanskje 2-3 ganger i løpet av disse årene men da alltid slik at jeg bare kunne hoppe over den pillefrie uken + bruke ekstra pravansjon i 14 dager.

Nå har jeg virkelig gjort det store. Glemte første pillen etter pillefri uke med 10 timer, husket pillen dag nr. 2 til riktig tid og glemte så den tredje pillen med 12 timer. I mellomtiden har jeg hatt samleie 2 ganger uten annen form for prevansjon, senest i morges før jeg husket at jeg hadde glemt gårsdagens pille.

Kinkig situasjon, føler meg ganske utrygg nå. Jeg skjønner jo at dere ikke kan svare på om jeg blir/er gravid men jeg lurer på om dere ville bekymret dere slik jeg gjør nå? Og når jeg evt kan prøve å ta en graviditetstest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...