Gjest adnil Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Skal pynte et høstbord med bla kongler neste helg. Må jeg ha de i stekovnen først..og er det noen som vet hvor mange grader ovnen skal stå på? setter pris på raskt svar
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg synes deter litt ekkelt å ha de i stekeovnen, og har derfor ikke gjort det. Men jeg har lagt kongler og kvister o.l. i vann. La de ligge der en stund, pass på at de er nedi vannet og ikke flyter, da dør de dyrene som bor inni der. Etterpå må de tørkes godt, jeg brukte gulv med litt varme i et par dager. Det var iallefall ingen dyr som krøyp ut etterpå og jeg har brukt de flere ganger etterpå. Hvis du vil ha de i steikeovnen mener jeg å huske at det står ca 75 grader i to-tre timer i en bok jeg har.
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Visste ikke at man gjør slikt med kongler...da lærte jeg noe nytt gitt. Disse metodene dere beskriver er det kun for å få ut småkryp eller gjør det noe med konglene også, f eks for at de holder seg bedre? Hva kan man spraye konglene med slik at de ikke ser så "tørre" ut?
Gjest adnil Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 hei takk for raskt svar :O) Tror jeg tar den vannmetoden..liker heller ikke å ha de i stekovnen. da blir det kongler på bordet på fredag:)
Gjest adnil Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Visste ikke at man gjør slikt med kongler...da lærte jeg noe nytt gitt. Disse metodene dere beskriver er det kun for å få ut småkryp eller gjør det noe med konglene også, f eks for at de holder seg bedre? Hva kan man spraye konglene med slik at de ikke ser så "tørre" ut? vet de har en spray på panduro men husker ikke navnet på den,men bare spør de så finner de den nok til deg:) lykke til:O)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå