Superlilje Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #141 Del Skrevet 11. januar 2010 Men såvidt jeg har forstått så går det an å sykemelde seg fra jobb og likevel gå på skole, så hvis det blir for ille får jeg bare høre med legen om hun er villig til å gi meg sykemelding så jeg kan fokusere på skolen. Har ikke mye lyst til å bli sykemeldt, men jeg jobber jo i butikk, så regner med jeg blir det før eller siden uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #142 Del Skrevet 14. januar 2010 I går på jobb kjøpte jeg meg et massasjeapparat/muskelstimulator. Så leste jeg bruksanvisningen i pausen min, og der stod det jo selvfølgelig "skal ikke brukes av gravide i første trimester". Og det er jo meg det! Rar tanke Men leverte den ikke inn igjen, den er jo sikkert fin å ha til senere. Ellers har jeg fått så vannvittig ømme pupper! Klarte nesten ikke å ligge på megen i natt, og jeg sover jo bare på magen. Og lurer på om de kanskje har blitt litt større også. Og det trengs ikke, for jeg ligger allerede et godt stykke ute i alfabetet når det gjelder bh-størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. januar 2010 #143 Del Skrevet 14. januar 2010 I går på jobb kjøpte jeg meg et massasjeapparat/muskelstimulator. Så leste jeg bruksanvisningen i pausen min, og der stod det jo selvfølgelig "skal ikke brukes av gravide i første trimester". Og det er jo meg det! Rar tanke Men leverte den ikke inn igjen, den er jo sikkert fin å ha til senere. Ellers har jeg fått så vannvittig ømme pupper! Klarte nesten ikke å ligge på megen i natt, og jeg sover jo bare på magen. Og lurer på om de kanskje har blitt litt større også. Og det trengs ikke, for jeg ligger allerede et godt stykke ute i alfabetet når det gjelder bh-størrelse. tror det er kroppen som trener på å skulle ligge på siden. Fra du er ca 20-25 uker på vei er det nyttesløst å sove på andre måter enn på sidene. Og helt på slutten er det et helt prosjekt å snu seg fra ene siden til andre. Spørs jo litt hvor stor du blir da, men sett fra egen erfaring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #144 Del Skrevet 15. januar 2010 Er sliten jeg. Gikk hjem fra jobb en time tidligere enn jeg skulle i går fordi jeg var helt utslitt. Og jeg har enda fire uker igjen med både praksis og jobb! Vet ikke hvordan dette skal gå. Og nå vet omtrent hele familien til mannen det, to venninner av meg, en kompis av han pluss to på jobben min om det. De to på jobben var ikke helt meningen, men de visste jo at jeg prøvde, og så sa jeg tydeligvis noe som gjorde at de skjønte det. Og klarte jo ikke å skjule det når de spurte direkte Min familie vil jeg ikke si det til enda, skal prøve å vente til mars, hvis jeg kommer så langt. Og har forresten utrolig dårlig hukommelse for tiden! Husker ikke hva jeg har gjort fra ett minutt til det neste omtrent! Men det er sikkert fordi jeg er så trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 16. januar 2010 #145 Del Skrevet 16. januar 2010 Er sliten jeg. Gikk hjem fra jobb en time tidligere enn jeg skulle i går fordi jeg var helt utslitt. Og jeg har enda fire uker igjen med både praksis og jobb! Vet ikke hvordan dette skal gå. Og nå vet omtrent hele familien til mannen det, to venninner av meg, en kompis av han pluss to på jobben min om det. De to på jobben var ikke helt meningen, men de visste jo at jeg prøvde, og så sa jeg tydeligvis noe som gjorde at de skjønte det. Og klarte jo ikke å skjule det når de spurte direkte Min familie vil jeg ikke si det til enda, skal prøve å vente til mars, hvis jeg kommer så langt. Og har forresten utrolig dårlig hukommelse for tiden! Husker ikke hva jeg har gjort fra ett minutt til det neste omtrent! Men det er sikkert fordi jeg er så trøtt Jeg er nokså surrete til vanlig, såpass surrete at je gikke har satt dette i sammenheng, men når du sier det så høres det kjent ut. Jeg var på butikken istad for å kjøpe frukt og brød. Jeg kom ut med masse frukt da.. Navn fyker gjennom hjernen uten å sette seg fast, og jeg må notere ting for å få det gjort. Håper forresten jeg husker å henge opp tøyet etterpå slik at det ikke blir liggende over natta og lukte. Det er kanskje en sammenheng med graviditet og håpløs hukommelse ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Yay! Fem uker på vei i dag! Tickeren min følger visst ikke helt med i tiden her Og jeg blir bare trøttere og trøttere. :søvn: Og har bestilt meg strikkebok med masse fine enkle oppskrifter i, Myk start heter den. Masse fint, og det så ut som jeg kan få til å lage noe av det også Endret 17. januar 2010 av Superlilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #147 Del Skrevet 18. januar 2010 Må bare klage litt. Jeg er i praksis i barnehage, og når vi spiser lunsj er det ikke så stort utvalg i pålegg. Og det eneste gode pålegget de har er dansk salami! Og den står der og frister meg hver eneste dag, men jeg må heller spise brunost. Sånn ferdigskivet, og det synes jeg ikke er så godt Ellers har sjefen lovet meg og to andre på jobb en flaske vin fordi vi var så flinke og gjorde at vi fikk best fruktomsetning i vår region i fjor, da holdt jeg på å si at jeg ikke kan drikke vin Men han vet det ikke enda, så det hadde ikke vært så lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #148 Del Skrevet 23. januar 2010 Da er jeg nesten 6 uker på vei allerede! I morgen faktisk Er veldig sliten for tiden, og regner ikke akkurat med at det blir bedre med det første. Bare tre uker igjen i praksis nå, så blir det kanskje litt roligere dager. Men det blir fremdeles endel lange dager med skole og jobbing. Akkurat nå går det bare på ren vilje at jeg holder ut. Er så sliten på jobb at det noen ganger er rett før jeg bare legger meg ned og gråter.. Men jeg vil ikke bli sykemeldt! Og jeg har begynt å strikke! Ikke til min egen baby enda, men til min lille nevø på tre måneder. Akkurat nå strikker jeg en lue. Håper den blir fin, det er vel egentlig det første klesplagget jeg har strikket i mitt liv Men jeg må jo øve meg til jeg skal begynne å strikke til min baby :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. januar 2010 #149 Del Skrevet 23. januar 2010 Så gøy.. Strikking er virkelig tilbake på moten! Skulle vel kanskje begynt jeg også, for å ha noe vettugt å gjøre, men jeg er en typisk sånn en som blir MEGET fort lei av ting, så jeg har lært meg selv at enkelte ting er det vel ikke vits å begynne med engang. Skjønner godt du er sliten av alt, det ER virkelig slitsomt og utmattende i første trimester. Krysser fingrene for at du holder ut og at kvalmen ikke kommer og tar tak i deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #150 Del Skrevet 23. januar 2010 Blir litt fort lei jeg også, men det er hvis jeg ikke får det til. Men nå har jeg funnet enkle oppskrifter, og så har jeg jo en liten motivasjon i magen Det blir dobbelt så slitsomt når jeg tilsammen jobber 50-60 timer i uken, pluss skolearbeid utenom. De på jobb som vet og som har barn selv skjønner ikke hvordan jeg klarer det. Men jeg er sta, så jeg skal klare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. januar 2010 #151 Del Skrevet 23. januar 2010 Blir litt fort lei jeg også, men det er hvis jeg ikke får det til. Men nå har jeg funnet enkle oppskrifter, og så har jeg jo en liten motivasjon i magen Det blir dobbelt så slitsomt når jeg tilsammen jobber 50-60 timer i uken, pluss skolearbeid utenom. De på jobb som vet og som har barn selv skjønner ikke hvordan jeg klarer det. Men jeg er sta, så jeg skal klare det :dåne: Hadde aldri gått med meg iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #152 Del Skrevet 24. januar 2010 I dag er det "foreldreøving" Vi passer vår lille nevø på tre måneder. Og det er jo kjekt det. Han er veldig snill nemlig. Nå har jeg nettopp gitt han mat, og så har vi spist, så nå ligger han på sofaen mellom beina mine mens jeg sitter her på internett :gjeiper: Tror kanskje han sovner snart Gleder meg til å få en sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. januar 2010 #153 Del Skrevet 24. januar 2010 I dag er det "foreldreøving" Vi passer vår lille nevø på tre måneder. Og det er jo kjekt det. Han er veldig snill nemlig. Nå har jeg nettopp gitt han mat, og så har vi spist, så nå ligger han på sofaen mellom beina mine mens jeg sitter her på internett :gjeiper: Tror kanskje han sovner snart Gleder meg til å få en sånn! De er igrunn mye bedre disse små når man kan levere de tilbake etter bruk! Når man er trøtt og sliten er det bare å returnere dem. Blir bra å bli bestemor! ..men man skal ikke kimse av hvor fantastisk det er å ha skapt et lite menneske sammen med sin kjære som er bare deres, avhengig av dere, og så glad i dere at det gråter når det sklilles fra dere! :rødme: Mammafølelsene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #154 Del Skrevet 24. januar 2010 Hehe, sant det. Kos å være tante ihvertfall Men gleder meg til å være mamma også :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 27. januar 2010 Da har jeg blitt sykemeldt i nesten tre uker. Jeg er så utrolig sliten! Men har skikkelig dårlig samvittighet overfor jobb.. Har også tatt blodprøver og blodtrykk, fått fylt ut helsekort og legen skal søke om ultralyd. Fikk også noen bøker, og ny legetime om tre uker Så nå føles det nesten litt mer virkelig. Legen sin terminutregning viste at jeg er tre dager lenger enn det jeg tror, men jeg sa at jeg har 31 dagers sykluser, så hun skrev ihvertfall det ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 27. januar 2010 #156 Del Skrevet 27. januar 2010 Da har jeg blitt sykemeldt i nesten tre uker. Jeg er så utrolig sliten! Men har skikkelig dårlig samvittighet overfor jobb.. Har også tatt blodprøver og blodtrykk, fått fylt ut helsekort og legen skal søke om ultralyd. Fikk også noen bøker, og ny legetime om tre uker Så nå føles det nesten litt mer virkelig. Legen sin terminutregning viste at jeg er tre dager lenger enn det jeg tror, men jeg sa at jeg har 31 dagers sykluser, så hun skrev ihvertfall det ned. Sikkert ikke altfor dumt å ta det litt med ro, uansett hvilken jobbsituasjon du er i. Pass på magen og formen, så skal du se at det ikke er krise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #157 Del Skrevet 30. januar 2010 I går var jeg så svimmel og dårlig at jeg gikk hjem fra barnehagen etter bare to timer. Så sov jeg omtrent til mannen kom hjem. Det hjalp litt, men er fremdeles litt svimmel og ganske slapp. Håper formen bedrer seg til mandag, for har mye å gjøre den neste uken. Og jeg har en fantastisk mann! :rødme: Jeg fikk jo noen bøker av legen på onsdag, og der er det jo endel som er beregnet på de kommende fedrene også. I går satt han å leste på den uke for uke oversikten, og så kommenterte han at det virker som boken er skrevet for menn som ikke har lyst på barn. For de tingene som står der er så selvsagte synes han, og selvfølgelig forstår han at det ikke alltid er like greit å være gravid og at han må ta hensyn til det. Jeg er heldig som har en mann som skjønner det allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 30. januar 2010 Hormonell? Jeg? Neeeeeiiida.. For det er helt normalt å begynne å grine fordi mannen ikke rekker innom butikken for å kjøpe de kokosbollene jeg har hatt lyst på siden i går, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #159 Del Skrevet 31. januar 2010 Pittelitt lys lys rosabrunt på papiret nettop.. Og selvfølgelig blir jeg bekymret! Men det kan jo komme av litt tidligere i dag da. Håper det ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 31. januar 2010 #160 Del Skrevet 31. januar 2010 Hormonell? Jeg? Neeeeeiiida.. For det er helt normalt å begynne å grine fordi mannen ikke rekker innom butikken for å kjøpe de kokosbollene jeg har hatt lyst på siden i går, sant? Kokosboller var min elsk ved forrige svangerskap. denne gangen er det oboy-is. Men humørsvingninger ja. Du og din kjære har mange slike stunder å se frem til! Pittelitt lys lys rosabrunt på papiret nettop.. Og selvfølgelig blir jeg bekymret! Men det kan jo komme av litt tidligere i dag da. Håper det ihvertfall! Ikke unormalt, vet jeg. Mange har hatt det, jeg inkludert! Men grunn nok til å følge med videre. Hold øye med det og ring lege eller noe om det dukker opp rødt, friskt blod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå