Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Og etter fødsel skal jeg gå laaange trilleturer, og prøve å begynne med styrketrening. Så sommeren 2011 skal jeg være en hot mama! :ler:

Det klarer du :tommel: Du kommer til å bli så lekker :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sliten i dag! :sove: Sliter sånn med å sove for tiden :tellesauer: Klarer ikke å ligge behagelig i det hele tatt, selv ikke med en ammepute som støtte. Ligger jeg på magen gjør det vondt i magen og ligger jeg på siden verker det i hoftene og nedover i beina. Hvordan skal dette gå de neste 15 ukene? Veldig glad for at jeg ikke jobber ihvertfall, så kan jeg sove lenge om morgenen.

I går var vi på Ikea og handlet masse. To store billy-hyller med dører, og en smalere til å ha i et hjørne, en malm kommode til babyklær, vegghengt stellebord og badebalje pluss litt småting. Det gikk noen tusenlapper ja :dåne:

Og den kommoden tok en evighet å sette sammen, så det var det enste vi fikk gjort i går. Så i dag skal jeg imponere mannen med å bygge hyller :hoppe: Skal bygge en ihvertfall. De to andre må vi ommøblere hele stuen for å få plass til, og det må vi gjøre når mannen kommer hjem. Men han jobber til syv i dag, så vi får se hva vi får gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så lurt å krype rundt på gulvet og bygge ikeahyller når man er gravid og har vondt i rygg og bekken :ler: Merket det godt i går kveld ja! Men ble litt stolt av meg selv som klarte det helt alene. Og magen var i veien!

Og så fikk jeg gått gjennom babyklærne og sortert det i størrelser, så la jeg en størrelse i hver skuff i kommoden :rødme: Så nå vet jeg hva jeg har ihvertfall. Har endel i 62 og 68, men trenger litt jentete klær i de størrelsene også. Og har ikke så mye i 50 og 56. Men synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg må kjøpe, for jeg vet jo at vi kommer til å få endel i gave.

Fikk ryddet endel og vasket masse klær i går også :husarbeid: Føler nesten jeg har begynt med "nesting" allerede. Vil helst henge opp stellebordet med en gang! Men det er jo ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, livet er jammen urettferdig! :trist:

En mannen jobber med er også gravid, med termin tre dager før meg. Men det går ikke så bra med henne. Hun skulle egentlig ha tvillinger, men så fikk ikke den ene næring, og når de skulle prøve å redde den så døde den. Så nå har hun bare en igjen som lever. I tillegg har vannet gått, så de bare håper babyen holder seg der inne i et par uker til. Jeg synes det er så urettferdig at det må gå sånn for noen! :sukk:

Men med meg går det heldigvis bra, og i går kjente jeg babyen hikke for første gang! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt for kollegaen til mannen din :tristbla: Ja, livet er utrolig urettferdig. Jeg har et par gode kollegaer som har opplevd sånne triste ting og det er bare så urettferdig. Det gjør jo at man tenker en del og at man ikke tar for gitt at alt skal gå på skinner.

Så herlig med hikking :hjerte: Det har ikke jeg kjent enda, men jeg kjenner masse liv da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er virkelig ikke en selvfølge at livet skal gå sånn man planlegger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, trist å lese om dem det ikke går så bra med i svangerskapet :tristbla:

Jeg vet rett å slett ikke om jeg har kjent lilletrulta hikke jeg.. Jeg har riktignok kjent my rart.. :ler: Og noe av det kan ha vært hikking.. slik som små rytmiske dunk og man ser at magen begveger seg i takt med dem.. Men her ligger morkaka foran og skjermer for alt som er gøy - men jeg kjenner henne ganske godt ut til sidene og slik og særlig under ribbeina, jordmor målte livmoren min til å gå rett under ribbeina i går. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaken bak, så kjenner mye rart her :ler: I forgårs, før hun begynte å hikke, lå mannen med hånden på magen min. Og da begynte hun å presse seg utover mot hånden hans! Det var egentlig veldig ubehagelig :ler: Og så sovnet mannen, og da begynte hun å hikke. Det var små rytmiske dunk, og det varte lenge!

Nå skal jeg straks dra avgårde på shopping med to venninner. I går var vi på båttur og grillet sammen, så fant vi ut at vi måtte på shopping i dag :jepp: Hun ene er så morsom, vi går alltid og gjør narr av stygge klær vi ser når vi er på shopping sammen. Litt barnslig kanskje, men veeeeeldig morsomt :fnise:

Tror forresten kråkene plager katten min når han er ute. Han gikk ut for en liten stund siden, så hørte jeg plutselig noen kråker i hagen, og da kom han mjauende og ville inn igjen. Stakkar pusen min :sukk:

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen stakar pusen :( Kråkene kan være en pest og en plage til tider :kjefte:

Koslig dag, med morsom venninne høres gøy ut - kos deg masse på shopping i dag. Lindex har masse fint med verdens sterkeste bamse :rødme: Anbefaler å ta turen innom.

Mannen skulle prøve å høre hjerteslagene til lilletrulta her for noen kvelder siden, endte med at han fikk seg et spark rett i øret, å det var kraft i den lille - så til fars store glede tror han at hun er en kommende fotballspiller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hikking er gøy :rødme: Ikke så lenge siden jeg kjente det for første gang heller. Og nå hikker han ca tre ganger hver dag. Merker at hikkene er blitt sterkere. I starten var det så vidt jeg kunne merke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Er helt utslitt etter mange timer på shopping. Fant ikke så mye til meg selv, bare en shorts og to t-skjorter. Men fant litt til den lille da :jepp: Kjøpte en body og to bukser til 3 for 2 på Kappahl, og så kjøpte jeg den fiiineste kjolen! :rødme: Den var litt vintage-aktig, med roser på og sånn. Litt 50-tallsaktig kanskje. Kjøpte den i 68, for det var den minste de hadde.

Her sparker hun bare hardt enten når mannen sover, eller når han ikke er hjemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig med kjole til vesla :hjerter: Litt kjedelig å ikke vite hva det er med tanke på klær, men jeg tar det nok igjen :sjarmor:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du nok ja, det er ikke akkurat vanskelig å kjøpe klær til de små :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var vi på visning i et lite hus rett i nærheten av her vi bor nå. Men vi er litt usikker. Det var ikke drømmehuset, men det var helt greit, og til en grei pris. Og vi er de eneste på interesselisten foreløpig. Så vi tenker å legge inn et bud ca 150 000 under prisantydning. Det hadde jo vært fantastisk med litt større plass, men det er skråtak i hele overetasjen, som består av kjøkken og stue, og det begrenser veldig.

Sånn ellers er formen grei, men merker mer og mer til kynnere. I går ble det litt morgenkos :lur: og da gjorde det nesten vondt for det strammet deg sånn inni der. Og i dag gikk jeg på tredemøllen vår, noe jeg prøver å få til i en time hver dag, og da kjente jeg det godt! Men det betyr jo bare at livmoren trener til fødselen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått siste karakter på eksamen, og det ble en C der også :jepp: Jeg er egentlig ganske fornøyd jeg. Så nå er jeg offisielt ferdig utdannet førskolelærer. Da gjenstår det bare å begynne å jobbe som det, men det blir jo ikke før tidligst neste sommer. Gruer meg til å søke på jobber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som førskolelærer :klem:

:hoppe::danser::strix::bolledeig::nigo:

:hoppe: Fortjener en liten fest at man er ferdig med utdanningen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe::bolledeig: Gratulerer så mye som ferdig utdannet førskolelærer! Må være herlig å være ferdig! :klemmer:

Jeg kjenner det også godt i magen når jeg går nå, det strammer fælt. Kjennes som huden er for trang og det er vel det den er og :fnise:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...