Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

I dag gjør det vondt i bekkenet. Og det er ikke gøy! Men det er sikkert fordi jeg gikk rundt i byen i nesten tre timer i går sammen med noen venninner. Og det var slitsomt! Og varmt! Jeg synes nesten det er flaut å være med folk for tiden, for jeg blir så varm, og da blir jeg jo helt våt av svette :rodme: Og det gjør at jeg heller sitter hjemme alene :(

Nå når jeg plutselig har passert 30 uker begynner jeg å bli utrolig stresset! Det er så liten tid igjen plutselig! :sjokk: Og vi har så mye vi må få gjort, men som vi ikke får gjort på mange uker enda! Bilen må fikses og selges, og vi må kjøpe ny bil, og vi må pusse opp og pakke og flytte og pakke ut og komme istand. Og vi mangler enda endel til babyen, men tror vi skal ta en shoppingtur i morgen. Sover ekstra dårlig om natten fordi jeg ligger og tenker på alt dette :tellesauer: Og jeg har også begynt å tenke på hvordan jeg kommer til å takle å bli mamma.

Ellers blør jeg utrolig mye i tannkjøttet når jeg pusser tenner :tanpuss: Men såvidt jeg har forstått er det normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig med vondt bekken :kose:

Jeg blør også mye fra tannkjøttet, men det har bedret seg i det siste faktisk :)

Hva har dere klart til babyen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blør også en del fra tannkjøttet når jeg pusser tennene, også fra nesa aldri gjort før, men det er som du sier ganske så normalt når man er gravid :Nikke:

Her er det mannen som stresser stakar, han fikk litt noia da vi var på sykehuset og fikk beskjed om at fødselen skulle settes i gang, så til uken begynner han å skru opp senga.. Også må vi kjøpe oss en ny vaskemaskin i morgen, da den vi fikk etter kjæres morfar tok kvelden nå i kveld :ler: Så får vi begynt å vasket noen klær og lagt ned i kommoden så det står klart til henne.

Jeg er rolig som skjæra på tunet en varm sommerdag, selv om hun kan komme om 6-9 uker :dåne:

For meg er det litt uvirkelig at jeg er gravid, selv om jeg har hatt nærmest alle plagene man kan få i et svangerskap.. :ler: For hver ultralyd vi har vært på har jeg tenkt som så at.. Ja, dette var fint, men drømmer jeg :hoho: Spørs om jeg får en tankevekker når lilletrulta vil ut :ler:

Vondt bekken er ikke noe godt, jeg har fått vondt bak i ryggen - så mannen må massere hver kveld.. Vondt å sette seg ned.. å reise seg opp.. jeg har så absolutt ikke stor mage, men må ha drahjelp opp av soffaen :ler: Det begynner å bli litt tungt.. :sjenert:

Tips hvis du plages med varmen, bad føttene i svalt vann, det hjelper veldig ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo egentlig endel klart. Vi har endel klær, men tror vi mangler litt i de minste størrelsene. Og så har vi stellebord, seng, bilsete, og babygym pluss litt diverse. Men mangler dyner, sengetøy, sengekant, gulpekluter, vogn, vippestol og diverse annet. Men vi får jo ikke gjort noe klart før vi får flyttet. Men jeg kan jo begynne å vaske de søte små klærne :rødme: Og så bare pakke de ned. Så er det bare å legge det i kommoden igjen når vi har flyttet. Og vi skal på princess i morgen og kjøpe dyner og sengetøy :jepp: Mannen er ikke stresset enda, men jeg tror ikke han skjønner helt hvor kort tid det faktisk er mellom husovertagelse og termin

Takk for tips om kaldt fotbad. Men det er når jeg er andre steder enn hjemme jeg sliter mest. Tror jeg bare skal begynne å gå i luftige sommerkjoler uansett vær :jepp:

Det har egentlig ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid før nå i det siste, litt vanskelig å overse at magen driver å hopper hit og dit :ler: Og jeg kjenner stadig vekk en fot på ene siden, eller en rumpe eller et hode et eller annet sted på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene dine i det siste; måtte jo oppdatere meg litt :jepp:

Tror jeg bare skal begynne å gå i luftige sommerkjoler uansett vær :jepp:

:Nikke: Det har jeg også begynt å innse at er det beste plagget nå i sommer. Har heldigvis et par kjoler fra i fjor som passer også. Jeg er ikke så plaget av varmen, men behagelige klær begynner å bli mer og mer viktig :fnise:

Det har egentlig ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid før nå i det siste, litt vanskelig å overse at magen driver å hopper hit og dit :ler: Og jeg kjenner stadig vekk en fot på ene siden, eller en rumpe eller et hode et eller annet sted på magen.

:ler: Sånn er det her også! Først nå jeg egentlig skjønner at det er liv der inne og magen er litt i veien. Fram til nå har jeg gått i en boble, tror jeg ;) Tenk at vi snart sitter der med en bebis i armene :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: for Princess, der har vi handlet alt av sengetøy til lilletrulta.. Å nå er det visst 40% på hele butikken.. (det var i allefall det forrige uke :sjenert: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 40% fem til 17. juli. Det stod det ihvertfall på en reklame vi fikk :jepp:

Pusla: Har kjøpt meg et par billige kjoler med vaffelsøm over brystet som er perfekt å bruke når man er gravid. Tror de kostet 129kr på ellos :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skal vi på Princess en av de nærmeste dagene :jepp: Vi trenger et sengesett eller to til babyen, pluss litt til oss selv.

Ja, de kjolene med vaffelsøm over brystet er kjekke nå. Har en fra H&M og en jeg kjøpte i fjor som jeg bruker. Sjekka innom ellos nå, men tror jeg skal forsøke å beherske meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vognen i hus! En svart Emmaljunga city cross. City bag kjøpte vi for noen måneder siden. Og så var vi på princess og handlet for nesten 1000kr! :hakeslepp:

Men vi fikk kjøpt masse da:

- 2 sengesett 80x100

- 1 sengesett 65x80

- Dundyne 65x80

- 2 laken til sprinkelseng

- 2 laken til vogn/vugge

- 1 rosa hettehåndkle med stjerner på

- 1 grønt kjempemykt teppe

- 6 flanellskluter

- 4 små siklesmekker

- 2 litt større smekker

Jeg tror det var alt. Så nå må jeg bare pakke det ut og vaske det og legge det fiiint ned i en banankasse :ler:

Vi fikk ikke kjøpt dyne i 80x100, for den var de utsolgt for, og så glemte jeg å se etter sengekant. Men jeg er godt fornøyd med dagens shopping, nå er det ikke mye vi mangler egentlig. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for vogna i hus og for masse kjekke saker fra Princess!

Synes dere fikk mye for pengene jeg :jepp: Deilig å få ting på plass ja, særlig for dere da som skal flytte oppi dette også. Jeg har ikke vaska noe enda, men har gooood tid :sjarmor:

Håper du har en fin mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal jeg vaske og pakke alt, sånn at det bare er å legge det rett i kommoden når vi er flyttet inn. Så har jeg kontroll! :jepp: Liker å ha kontroll på ting!

Har en fin kveld jeg, har nettopp sett Shutter island. Syk film! Og i morgen tidlig skal jeg til byen med en venninne igjen. Skal teste ut Bybanen for første gang, det blir spennende :popcorn::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått fort! 31 uker i dag :danse:

Vi har blant annet hjulpet søsteren til mannen og familien hennes å flytte. Det vil si, mannen hjalp, jeg så på. Jeg hjalp litt til med å passe og mate nevøen vår da, så noe nyttig gjorde jeg!

Har vært utrolig sliten denne uken også. I går bare lå jeg på sofaen hele dagen. Men da våknet jeg tidlig på morgenen med skikkelige kramper i magen, og da var det ikke lett å sovne igjen :Gjesp: Jeg synes alltid det er vanskelig å vite om smertene sitter i tarmene eller livmoren når jeg har vondt i magen.. Men jeg tror det var tarmene denne gangen :ler:

Mannen er morsom! I går skulle jeg gå bort og sette meg i sofaen sammen med han, og når jeg gikk bort der merket jeg at han stirret på magen min. Jeg spurte hva det var, og han svarte :"Haha, du har ikke navle lenger!" :ler: Så nå har jeg nesten fått utover navle.

I går koste vi oss med MASSE jordbær og is. Vi hadde to kurver jordbær og en liter is, og vi spiste opp alt! Med sjokoladesaus på :sikle:

Jeg har forresten fått studieplass nå, så da må jeg bare finne ut hvordan jeg søker permisjon :jepp:

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du er 31 uker alt!! Jeg er 30 uker om en liten uke og skjønner nesten ikke ha som skjer altså. Begynner å grue meg til fødselen, jeg :sjenert:

Det er litt morsomt dette med navler og gravditet ja :fnise: Min er fortsatt innover, men blir spennende å følge med framover!

Jordbær er godt :sikle: Vi har masse jordbær i hagen som vi plantet i fjor og allerede i år har det kommet mye. Så gjett om jeg koser meg :sjarmor: Men sjokoladesaus på hørtes ikke godt ut...

Ha en koselig helg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladsaus er jo godt på alt det, Pusla :ler:

Er det bare meg som blir provosert av en som er gravid, babyen er 30% under snittet i vekst og likevel røyker hun fortsatt? Røyking kan jo være en medvirkende årsak til at babyen ikke vokser som den skal! :sukk:

I dag skal vi passe nevøen og niesen vår på 5 og 8. Det blir koselig :jepp: Ser dem ikke så ofte selv om de bare bor ca 40 minutter fra oss med bil.

God helg til dere også :klemmer: (selv om den snart er over..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen er ligger 30% under i vekst, skal den jo hentes ut.. Grensen ligger vel på noen å 20 % :hakeslepp:

Du er ikke alene om å bli provosert..

Jeg har ei på FB som er 17 år.. For noen uker siden ble hun hentet med helikopter for fødselen var i gang, hun var da i uke 32. I går sto det på FB profilen hennes "Fest i kveld, skal ta av ja, PARTY!!" trenger jeg å si at hun fikk mange negative reaksjoner på den.. Hun røyker i tillegg.. Og sitter å ønsker seg en prematur for det forbinder hun med lett fødsel :dåne: Og alle de hjernedøde vennene hennes oppmuntrer henne til at hvis fødselen begynner før tiden, så skal den ikke stoppes, for det å ha en prematurbaby er ingen problem :dåne: Sånt gjør meg forbannet :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid en god ting at hvems om helst kan få barn altså :kjefte: Det er jammen mange idioter som ikke skulle fått lov å blitt gravide!!

Jeg kjenner også et par stykker som ikke har klart å slutte å røyke under graviditeten, jeg skjønner det ikke. Særlig ikke når man får beskjed om at babyen er så mye under snittet i vekst som hun du kjenner, Superlilje. Det burde jo virkelig være motivasjon god nok!

Ble litt hissig nå, ja :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt mer enn en uke kortere på vei enn meg, så de vil beholde babyen inni magen så lenge som mulig. Og hun går til ultralyd veldig ofte. Jeg mister rett og slett litt respekten for folk som gjør ting som de VET er skadelige for babyen sin!

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nestsiste blomst på tickeren allerede! Og bare to måneder igjen til termin! :hakeslepp:

I magen sparkes det som bare det for tiden. Det gjør ofte vondt fordi hun sparker så hardt. Og kynnerene begynner å bli kraftigere. Men det er bare bra det vel, så lenge de ikke er vonde :) Men det er mye annet som er vondt. Mannen kommenterte her en dag at "det kommer så mye au fra deg for tiden". Det kommer som oftest et au når jeg reiser meg fra sofaen, eller hvis jeg bøyer meg, eller løfter noe. Men det er til å leve med, jeg har jo en fantastisk sprell levende liten skapning i magen :hjerte:

Jeg inrømte for mannen i går at jeg ikke akkurat føler meg sexy for tiden. Stor og tung i kroppen, veier mer enn noensinne, gigantiske pupper(nei, det gjør ikke at jeg føler meg fin, heller motsatt..) og stor mage. I tillegg har strekkmerkene jeg fikk på lårene i puberteten blitt røde og synlige igjen. Men han sa at han syntes det ser flott ut å være gravid. Og han gjorde en god jobb i å overbevise meg om at han fortsatt synes jeg er fin :lur: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du har en mann som vet å fortelle deg at du er flott som gravid :hjerte: Jeg er like heldig som deg, sambo forteller meg stadig vekk hvor pen jeg er nå :hjerter: Det kommer godt med, for man føler seg jo ikke så hot om dagen!

Begynner å komme noen tunge sukk fra meg og når jeg reiser meg og bøyer meg og sånt om dagen ja :jepp: Det kan bli gøy dette om et par måneders tid :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...