Gå til innhold

Saltgruvene i Krakow


Trine_Elise

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva de saltgruvene i nærheten av Krakow heter..?

Kan noen eventuelt poste inn en link..

Vurderer å ta meg en tur dit å kikke, har hørt at det er så fint der, men husker ikke hva de heter, eller plassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melchizedek

Jeg har vært der. Det er en fantastisk gruve men du må betale for å ta bilder der. Og katedralen som er der nede er også ganske fin

Og den er ikke i Krakow den er litt utenfor. Husker jeg ikke feil så tar det 45 min og kjøre fra Krakow til gruven. Men det er 7 år siden jeg var der. Så kanskje jeg husker litt feil på hvor lang tid det tok.

Endret av Melchizedek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Må man betale ekstra for å ta bilder?

mye kostet det da, vet du det?

Skal jo tjene penger på all verdens ting for tida

Når jeg var der så måtte vi betale. Nå er det en stund siden jeg var der jeg mener det kostet 10 Zloty noe som jeg tror var rundt 5 Norske kroner men det var da jeg var der og det er 7 år siden. Så det er jo mulig prisen er noe annet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melchizedek
Oki, er det for vært bilde man tar eller?

Kan knipse ivei for en femmer eller tier, så er jo ikke det så galt da :)

Vært ja om du har et skikkelig kamera. Siden det er mørkt så om du ikke har et kamera som er godt i mørke så blir bildene veldig dårlige. Så ja jeg synes det er vært det så lenge du har et kamera som er bra i litt mørkere rom som det er der nede en oppe ute i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri betalt for å ta bilder der nede, og jeg har vært der noen ganger. Riktignok en stund siden, så det kan hende de begynte med det etter siste gangen jeg var der.

Men hvordan kontrolleres det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Jeg har aldri betalt for å ta bilder der nede, og jeg har vært der noen ganger. Riktignok en stund siden, så det kan hende de begynte med det etter siste gangen jeg var der.

Men hvordan kontrolleres det?

De tok betalt når jeg var der i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for under en mnd siden. Det koster 10 Zloty hvis man vil ta bilder. Det fikk vi beskjed om fra guiden vår. Han sa dog at han ikke kom til å sjekke hvem som betalte for det. Ingen andre sjekker det heller. Man gjør som man vil eller som moralen eller samvittigheten tilsier, liksom. Jeg betalte da. Det er ikke akkurat snakk om en million. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var der så måtte vi betale. Nå er det en stund siden jeg var der jeg mener det kostet 10 Zloty noe som jeg tror var rundt 5 Norske kroner men det var da jeg var der og det er 7 år siden. Så det er jo mulig prisen er noe annet i dag.

Var der for 4 år siden og ingen måtte betale for å ta bilder.

Folk tok både bilder og filmet med videokamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for under en mnd siden. Det koster 10 Zloty hvis man vil ta bilder. Det fikk vi beskjed om fra guiden vår. Han sa dog at han ikke kom til å sjekke hvem som betalte for det. Ingen andre sjekker det heller. Man gjør som man vil eller som moralen eller samvittigheten tilsier, liksom. Jeg betalte da. Det er ikke akkurat snakk om en million. :)

Hvem skulle man betale dette til?

Tror det er penger rett i lomma til den som får de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Var der for 4 år siden og ingen måtte betale for å ta bilder.

Folk tok både bilder og filmet med videokamera.

Da har det sikkert forandret seg. Siden jeg var der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem skulle man betale dette til?

Tror det er penger rett i lomma til den som får de...

Det satt en mann i uniform ved en kasse litt lenger inn i "tunnelen". Rett før man går ned trappen til katedralen eller kapellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lola_*
Det satt en mann i uniform ved en kasse litt lenger inn i "tunnelen". Rett før man går ned trappen til katedralen eller kapellet.

Det var ikke lov til å ta bilder inne i kapellet/kirken. Men bare der!!! Det er visst et eller annet med blitz og sånn som gjør at man ikke får ta bilder inne i det kirkerommet. Overalt ellers kan man ta bilder så mye man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke lov til å ta bilder inne i kapellet/kirken. Men bare der!!! Det er visst et eller annet med blitz og sånn som gjør at man ikke får ta bilder inne i det kirkerommet. Overalt ellers kan man ta bilder så mye man vil.

Jo, det er det. Alle som var der knipset i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_LM_*
Jo, det er det. Alle som var der knipset i vei.

Har akkurat vært i gruvene. Kun 20 min kjøring fra sentrum. Vi kjørte maxitaxi. 100 sloty pr.person. Det inkluderte taxi turetur, 2 timers guidet tur i gruven. Kostet 10 sloty å ta bilder. Ingen begrensning om hvor en kunne ta bilde. De som betalte fikk et lite klistremerke på seg som viste at de kunne ta bilde.

Gruven var enorm..helt fantastisk. Krakow var også en flott by. Mange flotte spisesteder. Men røyking er tillat overalt. Så husk å be om ikke røyk på spisestedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...