Ciara Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Hei! Jeg har lyst til å kjøpe et ledig domene, hvordan går jeg fram da? Og hvor mye koster det?
Marblecake Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Spørs på hva du skal ha, .com/net eller .no domenet. Og så kommer det selvfølgelig an på om du vil ha hosting etc også, og om den skal ha mysql/perl etc støtte. du har f.eks one.com som både registrerer og har hosting (jeg har 2 domener hos de selv og har aldri hatt noe problemer med dem)
Ciara Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 Takk for svar Jeg funderer på å lage en blogg, men vil ha den på eget domene (ikke blogspot.com etc). Hoste - det beste er jo om det er inkludert, selvsagt. Men egentlig vet jeg for lite, så mulig et ferdig bloggsystem er det greieste. Og det er no-domene som er aktuelt.
Gjest En gjest Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Takk for svar Jeg funderer på å lage en blogg, men vil ha den på eget domene (ikke blogspot.com etc). Hoste - det beste er jo om det er inkludert, selvsagt. Men egentlig vet jeg for lite, så mulig et ferdig bloggsystem er det greieste. Og det er no-domene som er aktuelt. Ok, så du skal altså registrere et nytt domene, ikke kjøpe et "brukt", hvis jeg forstår deg riktig? Det var en tråd om dette her for litt siden, jeg prøver å lime den inn: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...8&hl=domene Kortversjon: Hvis du skal opprette et domene henvender du deg til et firma registrerer slike, søk på Google. Prisene kan variere litt, men det er ikke fryktelig dyrt. For å få lov til registrere no-domene må du ha et registrert firma, i praksis betyr det at du minimum må registrere et enkeltpersonforetak i Enhetsregistret. Les gjennom tråden nevnt over for detaljer.
Gjest padawan Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 jeg bruker Domeneshop.no til min hjemmeside og er ganske fornøyd med de så langt. de er ikek så verst når det gjelde pris heller.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Domeneshop er en bra side til domeneregistrering. De er ikke spesielt dyre, og servicen er grei. Skal du ha .no domene må du imidlertid ha organisasjonsnummer først, da reglene for å få disse domenene er blant de mest strenge i verden.
Gjest padawan Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 sant så sant. det skal være mulig å registrere et nytt firma elektronisk fra denne siden.
Max Magnus Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg har lyst til å kjøpe et ledig domene, hvordan går jeg fram da? Og hvor mye koster det? Jeg har brukt One.com siden 2007 og har ALDRI hatt problemer. De er fantastisk raske på å svare når du lurer på noe i tillegg til at de har live chat med support. Det er ingen begrensninger avhengig av hvilken pakke du kjøper og det er så og si 100% oppetid. Du klarer deg lenge med den billigste pakken til 10 kroner pr måned (120 kroner pr år). Domene (eks ciara.no) kjøper du samtidig som du tilgang til serverne til One.com. Du kan opprette din egen blogg (eks. blogg.ciara.no) med maler som kan endres på, et hjemmesideprogram, fotogalleri osv. Se denne linken for info om hva du får og hvor mye du må betale: http://www.one.com/no/bestilling PS: Du får gratis annonsekupong hos Google til en verdi på 400 kroner Endret 1. oktober 2009 av Max Magnus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå