Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg driver å titter på leiligheter for meg og typen. Er mange hvor det ikke står noe om røyk eller dyr, så kommer jo til å ringe/maile på de. Men er det noe vits å prøve på de hvor det står ikke røyk-dyr? Vet det kommer til å bli vannskelig å finne leilighet når vi har med bikkja og røyker, men er ikke slik at vi kommer til å røyke inne hele jævla tiden, vil bare ha mulighet til å ta en røyk inne uten at vi blir hivd ut fordi det er snøstorm eller fordi vi tar noen pils og ikke orker å gå ut der og da.. Typen får ikke lov å røyke inne hele tiden siden jeg skal ha med meg bikkja når jeg flytter med han. Er ikke snakk om engang. Men en røyk annahver dag inne eller noe tenker jeg da på... Jeg kan helt fint røyke ute, er værre med min kjære. Men han er jo også borte mandag-fredag pga jobb, så blir bare meg alene den tiden mao røyking ute om hverdagen..
Nimorna Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Tror dere kommer bakerst i køen om dere tenker å røyke inne; om det så er noen få ganger i uka så setter det preg av gammel nikotin i leiligheten uansett. Kan dere ikke gå ut og røyke da? Uansett vær? Det tar ikke mange minuttene å røyke, så dere klarer det selv om det er snøstorm ute. Tror ikke det er noen vits i å prøve på de som sier ikke røyk/dyr engang. Det er vanskelig nok for de som verken røyker eller har hund, så dere vil nok komme sist i køen om dere insisterer på å røyke inne av og til.
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Tror dere kommer bakerst i køen om dere tenker å røyke inne; om det så er noen få ganger i uka så setter det preg av gammel nikotin i leiligheten uansett. Kan dere ikke gå ut og røyke da? Uansett vær? Det tar ikke mange minuttene å røyke, så dere klarer det selv om det er snøstorm ute. Tror ikke det er noen vits i å prøve på de som sier ikke røyk/dyr engang. Det er vanskelig nok for de som verken røyker eller har hund, så dere vil nok komme sist i køen om dere insisterer på å røyke inne av og til. Jeg klarer fint å røyke ute, men kjæresten min er det litt værre med. Han er litt sta sånn sett og vil ha muligheten til å røyke inne om han vil det, så han gir seg nok ikke før vi har prøvd alle leilighetene i hele fylket.. Er klar over at vi kommer nederst på lista, hvertfall siden vi har liten hårete hund og røyker,,
Nimorna Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Da jeg var på utkikk etter leilighet sa utleierne at de hadde blitt nedringt av interesserte. En av dem fjernet annonsen etter få timer fordi telefonen ringte konstant; han hadde fått 500 henvendelser (epost og telefon) på kort tid. Du kan jo prøve, men jeg tror at sjansen for at du faktisk får leilighet hvor utleieren har sagt nei til røyk og dyr er minimal, om dere skal ha hund og røyke inne. Du får heller forklare for typen din at han får ta ansvaret med å finne leilighet selv om han er så sta
Gjest Agurkolat Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Trur ikkje da er så mykje vist å ringa på leilegheitar dar da står ikkje røyk/dyr. Men, hvis dykk finn ein leilegheit dar da er lov til å ha dyr, men ikkje røyka inne, så burde dykk ta den. Eg brydde meg ikkje så mykje om leilegheitar dar da sto ikkje røyk når eg såg etter leilegheit, sidan eg kan røyka ute. Da er jo ikkje noko stress å ta på seg ein jakke og røyka ute, og då røyker man mindre og, og sparar penger. Trur du må snakka litt med typen din. Hvis dykk MÅ ha ein leilegheit må dykk gjera som utleigar seie. Og kva er vitsen med å ta EIN røyk annankvar dag? Hvis ein røyke, så blir da ein vane og GÅ ut og røyka.
Gjest TS Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Trur ikkje da er så mykje vist å ringa på leilegheitar dar da står ikkje røyk/dyr. Men, hvis dykk finn ein leilegheit dar da er lov til å ha dyr, men ikkje røyka inne, så burde dykk ta den. Eg brydde meg ikkje så mykje om leilegheitar dar da sto ikkje røyk når eg såg etter leilegheit, sidan eg kan røyka ute. Da er jo ikkje noko stress å ta på seg ein jakke og røyka ute, og då røyker man mindre og, og sparar penger. Trur du må snakka litt med typen din. Hvis dykk MÅ ha ein leilegheit må dykk gjera som utleigar seie. Og kva er vitsen med å ta EIN røyk annankvar dag? Hvis ein røyke, så blir da ein vane og GÅ ut og røyka. Ja, får prate litt med han.. Og mente såklart ikke det at vi røyker en røyk annahver dag. Men at om vi lå med feber i senga en dag så kunne vi tatt en røyk inne om vi ville det. Om du skjønner? Slik at vi ikke MÅ ut hver eneste røyk om det er noe som gjør at vi ikke føler for å gå ut akkuratt da om du skjønner. Vi kan godt gå ut å røyke, men typen vil ha muligheten til å røyke inne om han føler for det en dag.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Joda, men det å "føle for det en dag" kan være veldig subjektivt. Om da typen sier han føler for det fordi han satt så godt akkurat nå, ser på en interessant film, ikke gidder gå ut, det regner ute, finner ikke jakka, alle vennene sitter innendørs og han vil prate med dem etc etc.... Det kan fort ende opp med at han røyker 10 inne til dagen fordi han føler for det. Han får heller fire litt på kravene, den typen din
Gjest Elastica Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Han får heller fire litt på kravene, den typen din Antakeligvis blir det en tvingende nødvendighet. Jeg hadde verken leid ut til røykende eller til de som har dyr.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 (endret) Ja, får prate litt med han.. Og mente såklart ikke det at vi røyker en røyk annahver dag. Men at om vi lå med feber i senga en dag så kunne vi tatt en røyk inne om vi ville det. Om du skjønner? Slik at vi ikke MÅ ut hver eneste røyk om det er noe som gjør at vi ikke føler for å gå ut akkuratt da om du skjønner. Vi kan godt gå ut å røyke, men typen vil ha muligheten til å røyke inne om han føler for det en dag. Røyke på senga? Jeg vil ikke akkurat kalle meg en antirøyker, men å røyke på senga er bare ekkelt! Ikke bare blir lufta på soverommet forpestet, men i tillegg så må jo sengetøyet stinke noe forferdelig? I tillegg så utgjør det en ganske stor brannfare. Helt ærlig: Så lenge typen din ikke gidder å gå ut for å røyke, så tror jeg at dere kan glemme å finne dere en leilighet. Det finnes en del som leier ut til folk med dyr, men røyking inne er noe de aller fleste utleiere vil si blank nei til. Og å søke på leilighet hvor det står spesifikt ikke røyk/dyr er ihvertfall dødfødt. Endret 21. september 2009 av SmallTalk
Gjest Rødvinspiken ii Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Jeg leier ut leilighet. Jeg røyker selv. Mine leieboere får ikke lov til å røyke inne. Jeg "får ikke lov" til å røyke inne hos meg selv heller. Jeg røyker ute. Har inntrykk av at de fleste som røyker ikke røyker inne i dag - selv ikke i egen bolig. Tror nok dere kan glemme å finne utleieleilighet hvor røyking inne er lov ja. Alternativet er å kjøpe noe. Da kan dere røyke inne så mye dere vil
Gjest brutal_mann Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Kutt røyken... Eventuelt kjøp en leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg leier ut leilighet. Jeg røyker selv. Mine leieboere får ikke lov til å røyke inne. Jeg "får ikke lov" til å røyke inne hos meg selv heller. Jeg røyker ute. Har inntrykk av at de fleste som røyker ikke røyker inne i dag - selv ikke i egen bolig. Tror nok dere kan glemme å finne utleieleilighet hvor røyking inne er lov ja. Alternativet er å kjøpe noe. Da kan dere røyke inne så mye dere vil Helt enig. Hvem er det som røyker inne i dag?? Æsj!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Syk med feber og lyst å røyke i sengen"? Er man syk så har man vel heller ikke særlig lyst på røyken heller. Innrøyka mann du har mener jeg. Blæh!
Gjest gabriela Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Perfekt lesestoff for typen din
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Hvis kjæresten din ikke er innstilt på å kun røyke utendørs synes jeg du bør overlate leilighetsletingen til ham, for dere får antagelig en større jobb enn ellers, og jeg mener han gjør det vanskelig for dere ved å bare ikke VILLE fire på dette kravet.. Når det er sagt har jeg faktisk aldri hatt noe problem med at huseierne totalnekter røyking inne, jeg har bare festrøyket selv og det har ikke vært noe viktig for meg (men samboer røykte de første årene), men det har i hvert fall vært greit de fleste steder. Det som er lurt - og rimelig, jeg forstår godt at man ønsker å unngå røyking inne, ofte plager det huseier eller andre som bor i samme hus også - er å være helt innstilt på å ikke røyke inne, men spørre etterpå om det er en mulighet for det, f eks ut av vinduet e.l. Da gjør det ikke noe om man får nei til å røyke inne, man har fått leie leiligheten og kan heller bare gå ut. Jeg ville nok også dratt på visning steder hvor det står ikkerøyk/ikke dyr. Dersom huseier liker dere bedre enn andre som kommer, kan det hende dere får leiligheten selv om dere har hund. Men dere må jo være ærlige på at dere har hund. Og igjen, innstilt på å røyke utendørs.
Gjest Grafica Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Jeg røyker selv, samboeren min også, og det er 99.9% av tiden ute. Vi har en huseier som foretrekker at vi røyker ute. Og det foretrekker vi også! Det lukter mye mindre inne, man røyker automatisk mindre, hvertfall på vinterstid. Og jeg personlig synes nå det er koselig å gå ut, hvertfall her vi bor nå hvor vi har tak å sitte under. De ekstremt få gangene vi tar en røyk inne så er det under kjøkkenvifta, med vinduet oppe, og døra lukket. Kunne aldri falle meg inn å røyke på soverommet. Etter å ha tilbragt endel netter på hotell hvor det er lov å røyke på rommet, så vet at jeg aldri vil ha den samme lufta på mitt eget soverom!
mizlis Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Jeg slet selv med å finne et sted å bo, da jeg har 2 hunder. Mange annonser sier de ikke vil ha dyr, barn røyk og helst pendlere som ikke er hjemme. Jeg synes det er dødsteit. Skal ikke ha lov å BO der selv om du betaler blodpris! Nå må jeg flytte for jeg er gravid og har 2 hunder og trenger bedre plass. Jeg har funnet ut at det lureste er å sette inn en annonse selv og la utleieren ta kontakt med meg! Jeg har jo gode referanser og depositumet klart, så lenge det er greit med hund og barn. Hadde jo vært lettere om hundeiere plukket opp etter hundene og dresserte de så de ikke er til sjenanse. Da hadde kanskej folk syns det var tålelig.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Jeg slet selv med å finne et sted å bo, da jeg har 2 hunder. Mange annonser sier de ikke vil ha dyr, barn røyk og helst pendlere som ikke er hjemme. Jeg synes det er dødsteit. Skal ikke ha lov å BO der selv om du betaler blodpris! Nå må jeg flytte for jeg er gravid og har 2 hunder og trenger bedre plass. Jeg har funnet ut at det lureste er å sette inn en annonse selv og la utleieren ta kontakt med meg! Jeg har jo gode referanser og depositumet klart, så lenge det er greit med hund og barn. Hadde jo vært lettere om hundeiere plukket opp etter hundene og dresserte de så de ikke er til sjenanse. Da hadde kanskej folk syns det var tålelig. Ettersom hunder etterlater allergener, som gjør leiligheten ubeboelig for allergikere flere år etter at du har flyttet ut, og hundeklør og -tenner kan sette stygge merker overalt, er det ikke så rart at folk ikke vil leie ut til folk med hunder. Jeg vil ikke leie ut min leilighet til noen med hund når det fører til at jeg gjerne må pusse opp og at allergikere ikke kan leie hos meg etterpå. Jeg har hund selv. Å finne noen som godtar både innerøyking OG hundehold tror jeg ts kan glemme.
Gjest Grafica Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Det er stor forskjell på dette med røyking og dyrehold utifra om det er storby eller ikke. Og om man røyker (inne, fast) og/eller har hund, så er det beste å sette inn en annonse selv.
mizlis Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 jeg er selv allergisk mot hundene mine, og tann og klomerker finns ikke her. Tror det kommer an på om du har lært hunden å være rolig inne eller ikke. Litt synd at mange har en sånn oppfatning av hundehold i leil og ikke vil ha dyreeiere der. Stakkars de med førerhund, narkotikahunder, politi- og tjeneste hunder samt de som har epilepsi eller andre lidelser og er avhengig av hunden sin. Jeg har lenge vært deprimert og hadde selvmordstanker. Takket være hundene kom jeg meg ut hver dag og klarte å komme meg opp fra depresjonen. Det at jeg nå er allergisk er plagsomt og leit, men det er likevel verdt å medisinere seg når jeg vet hvor mye glede jeg får tilbake. Med de leieprisene i Oslo blant annet burde det være mulig for folk å leve normale liv. Venninna mi kjøpte seg en leil i en blokk, men der var det heller ikke lov med hund. Hun har en liten rolig hund og ble nesten kastet ut pga hunden. Det synes jeg er urimelig.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #20 Skrevet 23. september 2009 jeg er selv allergisk mot hundene mine, og tann og klomerker finns ikke her. Tror det kommer an på om du har lært hunden å være rolig inne eller ikke. Litt synd at mange har en sånn oppfatning av hundehold i leil og ikke vil ha dyreeiere der. Stakkars de med førerhund, narkotikahunder, politi- og tjeneste hunder samt de som har epilepsi eller andre lidelser og er avhengig av hunden sin. Jeg har lenge vært deprimert og hadde selvmordstanker. Takket være hundene kom jeg meg ut hver dag og klarte å komme meg opp fra depresjonen. Det at jeg nå er allergisk er plagsomt og leit, men det er likevel verdt å medisinere seg når jeg vet hvor mye glede jeg får tilbake. Med de leieprisene i Oslo blant annet burde det være mulig for folk å leve normale liv. Venninna mi kjøpte seg en leil i en blokk, men der var det heller ikke lov med hund. Hun har en liten rolig hund og ble nesten kastet ut pga hunden. Det synes jeg er urimelig. Hunder kan ikke trekke inn kørene. Når hunden går over gulvet, vil klørene klapre mot gulvet. Når hunden reiser seg, vil klørene bli trykket hardt ned i gulvet. Det har ikke noe med å være rolig å gjøre. Du synes selv det er plagsomt med allergien. Da bør du vel skjønne hvorfor de ikke vil leie ut. Allergenene vil sitte igjen etter at du har flyttet, og det vil være plagsomt for neste leieboer om han er allergisk. Ingen har rett på å få leie andres eiendom. Vil du ha hund i leilighet, så får du kjøpe din egen, da vel. De som har kjøpt og betalt i dyre dommer for leilighet er naturlig nok skeptisk til å leie ut til folk som kan skade den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå