Gå til innhold

pass-kontroll Danmark


Gjest Gjest_Sandra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sandra_*

Hei,

Vi skal til Danmark på tirsdag for et par dager...Nå så jeg at passen til sønnen min var gyldig t.o.m. april 2009.... Jeg skjønner ikke at jeg ikke har sett det før...men tida går så fort, og vi har hatt et ganske vanskelig år at sånne ting har blitt glemt bort.

Det er for seint å ordne med ett nytt pass...

Hvordan er kontrollen med pass til Danmark? Vi skal ta båten larvik-Hirsthals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Du trenger strengt tatt ikke pass for å reise til Danmark og andre Schengen land. Problemet er bare at pass er det eneste gyldige ID papiret som nordmenn har. Så det betyr at du skal ha med pass når du er ute å reiser uansett. Men når det er sagt...jeg tror ikke det kommer til å bli et problem at sønnen ditt ikke har et pass når du skal ta båten til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var nettopp på Island med utgått pass og han fikk ingen problemer. Det er som Gard sier det eneste gyldige legitimasjonen. Sønnen din har jo legitimasjon den er bare litt gammel (og strengt talt ikke gyldig), men han er jo fortsatt samme gutten...

Vi har dratt til Danmark (Københavnbåten) med en 3-åring uten pass i det hele tatt. Da ble det kun krysset av på listene da vi gikk ombord i båten at vi ikke hadde vist frem legitimasjon. Intet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sandra_*

Takk for svaren!

Jeg må si at vi er ikke norsk (fra en annen europeisk land), så jeg skal ringe ambassaden i morgen med en gang for å være sikker...men håper ikke at det blir et problem... kanskje de kan ordne en slags nød-dokument eller noe.

Jeg kan ikke huske at jeg har blitt kontrolert da vi tok båten til Tyskland. men mannen min, han ble kontrolert, men da var det han og en all hans norske kollegaer, tok ikke med seg en bil.

Nå skal vi ta med oss bilen.

Åååh ...jeg skjønner ikke at jeg glemte passen hans i det hele tatt...hadde skreved det på! (har en liste når vi må ha nye pass-førerkort-oppholdstillatelse osv osv)

Til og med hunden har en riktig pass og rabiesvaks. til å reise! Glemmer jeg min egen sønn...Han er bare 6 år gammel. Kan ikke knuse hjertet hans at vi ikke kan til Legoland og at han ikke får møte hans besteforeldre... (vi møter dem der, han har ikke sett dem siden påske)... håper ambassaden kan hjelpe oss ellers må vi bare tar sjansen...men jeg vil ordne det på en riktig måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sandra_*

Hei,

Ville informere dere (fordi dere har vart så snille å skrive noen ord til meg) at jeg har ringt ambassaden... Og vi kan søke et nød-pass, og med en gang et nytt pass.

Nød-passen kan ordnes i en dag, så vi skal ta en tur til Oslo... Og da kan vi reise uten å brytte noen regler...

Takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...