Gå til innhold

Rumpa mi..?

Fremhevede innlegg

Gjest elinrenate
Skrevet (endret)

visste ikke riktig hvor jeg skulle plassere dette emnet jeg, men jeg håper at tittelen vil dra nok oppmerksomhet til at jeg får svar..

Hvor mange av dere har vært på GU å opplevd å få to fingre dytta (bruttalt og uten avarsel) opp i rævva, fordi legen ville kjenne på egg stokkene dine?

Endret av elinrenate
Videoannonse
Annonse
Gjest lucy d-.-b
Skrevet
visste ikke riktig hvor jeg skulle plassere dette emnet jeg, men jeg håper at tittelen vil dra nok oppmerksomhet til at jeg får svar..

Vel.. Jeg ville i alle fall ikke plassert det under seksualitet :eeeh: Men kanskje det bare er meg? :gjeiper:

Gjest elinrenate
Skrevet

jeg vet, men noen av de jeg har snakka med sier at det kanskje er nødvendig noen ganger..

han hadde to fingrer i 2 er'n jeg ble så sjokkert at jeg røska de ut igjen å ropte; Nei, jeg klarer ikke!

han stappa de oppi igjen, sa; slapp av nå å kjente på magen min..

vetta faen, det er så lenge siden.. bytta lege da.. (synd det ikke står noe om hvor store fingre leger har når du skal bytte fast lege, jeg ville ha en med veldig små hender)..

Gjest elinrenate
Skrevet

det kan jo kanskje ha noe med legens sexual liv å gjøre??

neida, vet det burde være en annen plass, men uten sexualitet hadde jeg jo ikke trengt å dratt på GU

Gjest Blubberella
Skrevet

Hvis man er voksen og har hatt samleie, er det vanlig å stikke et par fingre inn i skjeden. Hvis derimot pasienten er ung og jomfru hender det at de går via bakveien når de skal kjenne på eggstokkene og livmora. Var selv hos gynekolog som 13-åring (nervøs jomfru), og da ble denne delen av undersøkelsen gjennomført via rumpa. Men han hadde da skamvett og respekt nok til å si ifra før han dyttet fingrene oppi rumpa på meg...

Gjest elinrenate
Skrevet
Hvis man er voksen og har hatt samleie, er det vanlig å stikke et par fingre inn i skjeden. Hvis derimot pasienten er ung og jomfru hender det at de går via bakveien når de skal kjenne på eggstokkene og livmora. Var selv hos gynekolog som 13-åring (nervøs jomfru), og da ble denne delen av undersøkelsen gjennomført via rumpa. Men han hadde da skamvett og respekt nok til å si ifra før han dyttet fingrene oppi rumpa på meg...

jeg var der i forbindelse med en mulig kjønnssykdom så det var sikkert ikke grunnen.. men herlighet så bra at legen din hadde vett nok til å si fra først.. ble helt i sjokk jeg..

Skrevet

Herregud, jeg hadde dævva om det skjedde med meg. O_o Første GUen jeg hadde var med en kjempestabil og vennlig dame, som virkelig forsto at dette var min første undersøkelse. Andre var hos en EKKEL, ekkel lege fordi dem trodde jeg var gravid utenfor livmora. Han var nok troende til å kunne kjørt to fingre opp i toern uten å ha sagt ifra. Men da hadde han fått seg en skikkelig smell. Sånt sier man ifra om! Uansett..! :P

Gjest elinrenate
Skrevet

enig med deg lille måne..

Den fyren ass. Jeg dro jo til å med hånda hans ut igjen.. Det må da være mulig å gi seg da vell??

jaja, lenge siden, ny lege nå, å om han prøver seg skal jeg ihvertfall fortelle han at; "eggstokkene mine er IKKE DER!!!"

Skrevet
Hvor mange av dere har vært på GU å opplevd å få to fingre dytta (bruttalt og uten avarsel) opp i rævva, fordi legen ville kjenne på egg stokkene dine?

Ikke opplevd, og hadde blitt sur for all brutal undersøkelsesteknikk, det er som oftest mulig å være hensynsfull, og alltid å si fra. Pasienten skal jo også ha mulighet til å ikke gi samtykke.

Å undersøke underlivsorganer via rektum var mer vanlig før, spesielt siden ultralyd ikke var like tilgjengelig den gang, og man måtte stole mer på hva man kunne kjenne. Nå er det ikke vanlig å gjøre det som rutine, men noen leger oppdatere aldri rutinene sine.

I slike tilfeller ville jeg byttet lege. Ikke fordi jeg tror han gjorde noe galt, men fordi det er best å ha en sympatisk lege til underlivsundersøkelser.

Skrevet
jaja, lenge siden, ny lege nå, å om han prøver seg skal jeg ihvertfall fortelle han at; "eggstokkene mine er IKKE DER!!!"

Eggstokkene dine er ikke i skjeden heller, bare så det er avklart.

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, men hadde nok blitt rimelig sjokkert om noen hadde gjort det uten forvarsel. Er desverre altfor "snill pike" til at jeg hadde blitt sint", men det hadde nok kommet et sint innlegg på KG etterpå ja :)

Gjest gynekologen
Skrevet

Alt slikt går meget bedre når man spiller på lag med naturen og varmer opp først. ;)

Skrevet

En vettug lege sier fra hva som skal gjøres på forhånd.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Slutt å klag dere har valgt å gå dit sjøl.

Skrevet (endret)

Duh! Er man ansvarsfull kvinne går men til GU med visse mellomrom. Når du blir voksen skjønner du at man må det. Flere menn burde gå til GU.

Endret av LukaFrost
Skrevet
Duh! Er man ansvarsfull kvinne går men til GU med visse mellomrom. Når du blir voksen skjønner du at man må det. Flere menn burde gå til GU.

GU er per definisjon bare for kvinner.

Gyne betyr kvinne, gynekologi er læren om kvinne(sykdommer).

Skrevet

Vel, da bør menn ta seg en UU da. (Urologisk Undersøkelse). Var da veldig så pirkete man ble her.

Skrevet

De skal hele tiden informere pasienten om hva som skal skje..

Skrevet
Vel, da bør menn ta seg en UU da. (Urologisk Undersøkelse). Var da veldig så pirkete man ble her.

Og hva synes du så at en urologisk undersøkelse for menn bør inneholde?

Unge menn bør passe på at de ikke får kuler i testiklene, og sjekke seg for kjønnssykdommer etter hver partner. Det trenger de ikke en urolog til. Blærekreft og prostatakreft er tross alt ikke hverdagsproblemer for unge menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...