Bernardette Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg har lest og hørt masse om denne barnevognmafiaen. Det er visstnok en gruppe kvinner med brystspreng som okkuperer områder som egentlig er ment for andre. Bl.a fortau, butikker, kafeer spesielt m.m. De vifter med gulpekluter, blotter såre brystvorter og snakker høylytt om fulle bleier og oppkast. Frastøtende? Ja jeg syns det høres sånn ut. Saken er at jeg aldri har vært borti dem. Jeg bor ikke i Norge og er der ytterst sjelden. Jeg etterlyser herved beskrivelse av denne mafiaen, en slags bekreftelse på at de faktisk finnes og at de er akkurat så grusomme som ryktet tilsier. Jeg fikk selv barn for ikke så grusomt lenge siden, ammet vel og lenge, ute og inne, men kan virkelig ikke si at jeg noen gang trøkka vogna inn på allerede trange steder eller snakka med folk om avkommets bleierutiner.. Men jeg opplevde et tilfelle, da var jeg faktisk i Norge, og skulle på kafé da.., ikke mitt forslag. Denne kvinnen (som jeg mistenker er medlem av nettop denne mafiaen) jeg var sammen med, ville at vi skulle sitte helt innerst i kafeen for der var det kortere gåavstand til kassa og mere kaffe. Jeg foreslo at vi satte oss ved inngangen siden kafeen var temmelig full og jeg hadde med vogn. "Nei veit du hva!! Vi med vogn har like mange rettigheter som de andre altså!!" var svaret. Jeg ser ikke poenget med å utsette seg selv og andre for barnevognpåkjøring, knuff og dytt, sukk og stønn, oppgitte øyne og alt for mye pes. Var jeg et BVM-offer? Eller enda verre; VAR JEG EN DEL AV DEM, DEN KORTE TIMEN?
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Jeg har lest og hørt masse om denne barnevognmafiaen. Det er visstnok en gruppe kvinner med brystspreng som okkuperer områder som egentlig er ment for andre. Bl.a fortau, butikker, kafeer spesielt m.m. De vifter med gulpekluter, blotter såre brystvorter og snakker høylytt om fulle bleier og oppkast. Frastøtende? Ja jeg syns det høres sånn ut. Saken er at jeg aldri har vært borti dem. Jeg bor ikke i Norge og er der ytterst sjelden. Jeg etterlyser herved beskrivelse av denne mafiaen, en slags bekreftelse på at de faktisk finnes og at de er akkurat så grusomme som ryktet tilsier. Jeg fikk selv barn for ikke så grusomt lenge siden, ammet vel og lenge, ute og inne, men kan virkelig ikke si at jeg noen gang trøkka vogna inn på allerede trange steder eller snakka med folk om avkommets bleierutiner.. Men jeg opplevde et tilfelle, da var jeg faktisk i Norge, og skulle på kafé da.., ikke mitt forslag. Denne kvinnen (som jeg mistenker er medlem av nettop denne mafiaen) jeg var sammen med, ville at vi skulle sitte helt innerst i kafeen for der var det kortere gåavstand til kassa og mere kaffe. Jeg foreslo at vi satte oss ved inngangen siden kafeen var temmelig full og jeg hadde med vogn. "Nei veit du hva!! Vi med vogn har like mange rettigheter som de andre altså!!" var svaret. Jeg ser ikke poenget med å utsette seg selv og andre for barnevognpåkjøring, knuff og dytt, sukk og stønn, oppgitte øyne og alt for mye pes. Var jeg et BVM-offer? Eller enda verre; VAR JEG EN DEL AV DEM, DEN KORTE TIMEN? Du var ikke, syns jeg. Altså, jeg hadde satt meg ved inngangen, eller der det er best, istedenfor å be alle i kafeen om å flytte litt på stolen sin. Istedenfor blir det at alle må reise seg.. Folk emd barnevogn har like mye rett til å være alle steder vi andre er, men det skal være måte på hvor mye man skal "rettelegge" seg etter en med barnevogn.
Gjest Melchizedek Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg synnes vi skal lage slik vi har for hunder noen steder hvor det er et område hvor de kan gå fritt. En slags park for kvinner med barnevogner hvor de kan gå fritt i et område som er innenfor et gjerde Ikke at jeg sammenlighner barnevognmafia med hunder. Tross alt jeg vill ikke fornærme hunder på den måten Endret 19. september 2009 av Melchizedek
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg synes ærlig talt at de som går sammen som en helg gjeng med barnevogner på slep, må vise litt hensyn. Seinest idag hadde noen slike okkupert seg inne på en skobutikk... Fire voksne som satt og sto midt i butikken med en barnevogn og noen barn, og ingen av dem så på sko, de bare hang ut og snakket sammen inne på butikken. Det er også dumt når store grupper med folk (ikke bare de med barnevogner) samler seg midt foran rulletrappen, utgangsdøren, heisen, gangen osv. Er det så vanskelig å trekke litt til sides slik at man kommer forbi uten å kjøre slalåm? Skjønner at mødre/fedre vil gå på cafe, men det er jo mulig å plassere seg slik at man ikke sperrer for alt. Man eier ikke verden bare fordi man har fått barn.
Gjest Melchizedek Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Man eier ikke verden bare fordi man har fått barn. Deseverre er det noe mange foreldre tror de gjør.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Deseverre er det noe mange foreldre tror de gjør. Jeg har opplevd barnevognmødre som snegler seg over en fotgjengerovergang for deretter å stoppe midt i gangfeltet og begynne å skravle. Og der står du med bilen da og skal frem. Tuter du så ser de ut som om de skal drepe deg. Noen folk tror jeg ikke har godt av å få unger.
Gjest strykebrett Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Barnevognmafiaen: - Gruppe kvinner med hver sin barnevogn med baby oppi, tilhørende diger bag med utstyr og gjerne 5-10 handleposer. - Observeres oftest mellom klokken 11 og 15 i sentrum, på cafeer, kjøpesenter og på gangveier og sylkkelstier (vogenene har jo hjul og passer derfor kjempefint i sykkelstien). - Går foran de andre cafègjestene, siden de bare skal ha varmet opp barnematen/trenger en fuktet serviett/ må ha en skje eller annet "skal bare" som er viktigere enn de andre i køen. De har jo med seg barn. - Gir beng i at ungen slipper den ene halvparten av maten på gulvet og gnir den andre halvparten utover bordplata. Det er jo ikke de som skal rydde opp likevel. - Tror at barn i alder 2-5 år syns det er veldig givende å sitte ved cafebord i tmesvis mens mamma skravler med venninner. De kan jo bare gå på oppdagelsestur i cafèen. Servitørene kan sikkert fungere som barnevakt også. - Får hysterisk anfall når ungen ramler ned trappa og slår seg og skylder på servitøren som burde ha passet bedre på. Eventuelt innehaveren som virkelig burde satt på grind foran trappa ned til do. Eller gjerne begge deler.
Gjest Gjest_haha_* Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Denne kvinnen (som jeg mistenker er medlem av nettop denne mafiaen) jeg var sammen med, ville at vi skulle sitte helt innerst i kafeen for der var det kortere gåavstand til kassa og mere kaffe. Jeg foreslo at vi satte oss ved inngangen siden kafeen var temmelig full og jeg hadde med vogn. "Nei veit du hva!! Vi med vogn har like mange rettigheter som de andre altså!!" var svaret. Jeg ser ikke poenget med å utsette seg selv og andre for barnevognpåkjøring, knuff og dytt, sukk og stønn, oppgitte øyne og alt for mye pes. Haha, det virker jo som hun bevisst ville utnytte at hun hadde barnevogn, og PGA DET ville sette seg innerst, bare så hun på en eller annen måte kunne få sagt at de med vogn har like mange rettigheter som andre. Tåpelig.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Barnevognmafiaen: - Gruppe kvinner med hver sin barnevogn med baby oppi, tilhørende diger bag med utstyr og gjerne 5-10 handleposer. - Observeres oftest mellom klokken 11 og 15 i sentrum, på cafeer, kjøpesenter og på gangveier og sylkkelstier (vogenene har jo hjul og passer derfor kjempefint i sykkelstien). - Går foran de andre cafègjestene, siden de bare skal ha varmet opp barnematen/trenger en fuktet serviett/ må ha en skje eller annet "skal bare" som er viktigere enn de andre i køen. De har jo med seg barn. - Gir beng i at ungen slipper den ene halvparten av maten på gulvet og gnir den andre halvparten utover bordplata. Det er jo ikke de som skal rydde opp likevel. - Tror at barn i alder 2-5 år syns det er veldig givende å sitte ved cafebord i tmesvis mens mamma skravler med venninner. De kan jo bare gå på oppdagelsestur i cafèen. Servitørene kan sikkert fungere som barnevakt også. - Får hysterisk anfall når ungen ramler ned trappa og slår seg og skylder på servitøren som burde ha passet bedre på. Eventuelt innehaveren som virkelig burde satt på grind foran trappa ned til do. Eller gjerne begge deler. Haha, kjenner meg igjen i dette. Men, som du nevner, så er det jo faktisk verst for barna. Barna hadde nok hatt det bedre om mødrene hadde lagt trilletreffet til en park med lekeplass istedetfor kafeen eller kjøpesenteret. Men men. Deres unger, deres ansvar.
Gjest Melchizedek Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 - Får hysterisk anfall når ungen ramler ned trappa og slår seg og skylder på servitøren som burde ha passet bedre på. Eventuelt innehaveren som virkelig burde satt på grind foran trappa ned til do. Eller gjerne begge deler. Jeg synes at det servitører burde si når foreldre gjør det. Er at neste gang tar de ungen koker den og severer den til foreldrene og etter på sier de at de har akkurat spist ungen.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Kan ikke lattemødrene heller bare utstyre barna med hjelm og kne/albuebeskyttere da? Hehehe.
Bernardette Skrevet 20. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. september 2009 Kan ikke lattemødrene heller bare utstyre barna med hjelm og kne/albuebeskyttere da? Det navnet er ikke så sterkt, jeg tror disse kvinnene er mye verre enn "lattemødre". Det høres jo nesten fint ut, tilogmed litt koselig, og DET ER IKKE DISSE DAMENE!!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Jeg synnes vi skal lage slik vi har for hunder noen steder hvor det er et område hvor de kan gå fritt. En slags park for kvinner med barnevogner hvor de kan gå fritt i et område som er innenfor et gjerde Ikke at jeg sammenlighner barnevognmafia med hunder. Tross alt jeg vill ikke fornærme hunder på den måten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå