Betty Boop Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Hva slags undertøy skal du ha under brudekjolen din? Ordinær bh og truse? Korsett? Hvitt, hudfarget eller en helt annen farge? Strømper og strømpeholdere/stay-ups eller strømpebukse? Hvite eller brune/hudfargede? Hvor mye penger har dere tenkt å bruke? Jeg var ute og kikket etter undertøy i går og må innrømme jeg ble veldig usikker. Det virker som om det ikke er meningen at en skal se sexy/fin ut under brudekjolen?? Jeg ble anbefalt å ha korsett under kjolen der jeg kjøpte kjolen, for da kom den til å sitte mye penere. Men i undertøysbutikken mente de at alle som kjøpte korsett kom tilbake og byttet det, for korsettet var synlig under kjolen (avhenger selvsagt av hva slags kjole en har). Hun anbefalte meg heller en hold-in-greie som gikk fra ca midt på lårene og opp til rett under puppene. Det er IKKE mye pent å se på når en tar av seg kjolen på bryllupsnatta! Jeg har ikke så mye ekstra rundt midjen at det er behov for å samle opp og stramme inn, men de anbefalte, som sagt, å bruke korsett i kjolebutikken.. Jeg ble veldig usikker. Har jo veldig lyst til å se fin ut med en gang jeg/(han :gjeiper: ) tar av meg kjolen og måtte slippe å løpe inn på badet, klippe seg ut av noe trange hold-in-greier og ta på seg noe annet undertøy... Kunne egentlig tenkt meg å hatt noe overraskende undertøy, f.eks. en uventet farge, noe skikkelig sexy eller noe annet spennende, men det mistet jeg litt troen på etter i går. Ellers har jeg tenkt å bruke stay-ups da jeg er godt fornøyd med det til fest ellers. Regner med at jeg tar hvite. Når det gjelder pris har jeg et mål om å komme rundt 1000 kr. Butikken jeg var i går var en dyr undertøysbutikk i Oslo og det ser ut til at jeg vil klare å holde det budsjettet.
Sunshine Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Jeg har ikke tenkt så mye, men jeg tror jeg velger å ikke ha strømper i det hele tatt. Jeg har aldri likt stay-ups, og regner med at jeg skal ha sko med åpen tå. Ellers er jeg usikker, det kommer helt ann på hvordan kjolen sitter egentlig. Men om korsettet i kjolen er bra blir det nok bare BH og en ekstra fin truse. Gjerne i rødt som min forlovede er veldig glad i.
junipia Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 jeg skal kun ha strømper og truse. kjolen min har innebygd korsett å sitter som støpt på meg deilig p slippe å tenke på å finne bh som passer å ikke blir visende. men er usikker på stay upps jeg også for de pleier rulle ned....men nå har jeg fått tips om et par som har 3 limlinjer i hver strømpe å som holder seg oppe :)tror jeg skal prøve å kjøpe de å prøvegå de litt hehe
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha på meg under. Jeg tenkte opprinnelig på hvite stay-ups, bh og en pen truse, men i butikken hadde de ikke stay-ups i hvitt, og produsenten laget det visst heller ikke. De hadde stay-ups i "silk" - det så ut som ubleket hvitt. Pent, men strømpene vil jo da bare se skitne ut i forhold til hvitt undertøy. De anbefalte hudfarget undertøy i stedet, men jeg er ikke så overbegeistret for hudfarget... det minner meg om slike kjedelige, lysebrune bh-er bestemødre går med.
Leiah Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Jeg skal ha på meg en slags BH som er limt på brystene og holder dem oppe, og har planer om å ta på en meget behagelig truse den dagen som ikke strammer noe sted. Ellers har jeg kjøpt inn strømpebukser fra Pierre Robert, samt knestrømper så jeg kan velge:) Tenker litt praktisk. Hadde tenkt å ta på sånn hold inn outfit fra halveis på lårene til under puppene, men hvor upraktisk er ikke det når jeg skal på toalettet?? Jeg vil helst gå på toalettet alene, og da er det greit at det blir minst mulig pes. På bryllupsnatta blir det rett av med kjolen og resten av klærne, og en god natts søvn:)
Gjest kremtoppbruden Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 (endret) Limt på brystene? Dette er meget prostituert, selv ville jeg aldri degradert meg til slike vulgariteter. Jeg er da en Ladey, må vite. Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 20. september 2009 av Bond
Gjest Dutta Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Det du kan gjøre er å ha på deg det som passer best under kjolen, også gå på toalettet og skifte (ta med deg forloveren enn noen andre for å få hjelp) til noe mere sexy undertøy evt.
Leiah Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Limt på brystene? Dette er meget prostituert, selv ville jeg aldri degradert meg til slike vulgariteter. Jeg er da en Ladey, må vite. Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Den heter NuBra:) Meget fornøyd! Slett ikke vulgært.
LindaM Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Jeg tenker å bytte undertøy til bryllupsnatta jeg Under kjolen blir det stroppeløs pen bh som sitter godt, og pen /hipster/g-streng av behagelig kvalitet. Skal ha stay-ups og blått strømpebånd også (føler at det hører litt med) Man tar jo på seg dette undertøyet ganske tidlig på dagen, så det er viktig at det er behagelig å gå med. Sexy undertøy er vel sjelden veldig behagelig..? Hvertfall ikke i så mange timer. Derfor kommer jeg til å kjøpe et mer sexy undertøyssett som jeg bytter til når den tid kommer. Da trenger jeg ikke å ta hensyn til hva som passer under kjolen, men heller hva jeg vil vise meg fram i
Gjest SmallTalk Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Under kjolen så tror jeg det er viktigere å tenke på at det ikke synes og gir en fin fasong, fremfor at det ser sexy ut. Og om dette da vil si veldig usexy ting som går opp til under puppene og hudfarget undertøy, så tror jeg uansett at det vil lønne seg. I tillegg vil du komme til å tilbringe mange timer i undertøyet, og da kan det være greit at det er komfortabelt i tillegg. Jeg ville heller satset på å kjøpe inn et sexy undertøyssett som du kan skifte til etter at kjolen har falt.
Nique Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Her blir det stroppeløs bh, fra Kapphal må vite, de hadde fått inn stroppeløse i XLNT, , med tilhørende pen hipster. (Jeg hadde en tråd om hvor få tak i stroppeløs, hvit bh i stor størrelse, problem solved) Vurderer stay-ups, litt usikker, korsett kommer ikke på tale under kjolen min, uansett ikke nødvendig, da kjolen har snøring, og sitter tett. Det ville bare blitt synlig.
Gjest Gammel brud:) Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Ikke for å være party-pooper, men de av dere som har tenkt å skifte til mer sexy undertøy før dere viser dere for mannen, jeg tror faktisk dere ikke har tenkt på hvor skrekkelig slitne dere er etter en sånn morgen/dag/kveld osv. Når dere har løsnet tohundreogsyttini hemper i kjolen, tatt ut pluss minus åttemillionerog førtifire hårnåler og slør og pynt og tirara så skal dere snike dere inn på badet og skifte til noe sexy? Jeg tror, av erfaring at for de fleste vil det utgå... Derimot tror jeg at behagelig og pent undertøy vil være smart, og at mannen vil syns dere er sexy uansett.
LindaM Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Ikke for å være party-pooper, men de av dere som har tenkt å skifte til mer sexy undertøy før dere viser dere for mannen, jeg tror faktisk dere ikke har tenkt på hvor skrekkelig slitne dere er etter en sånn morgen/dag/kveld osv. Når dere har løsnet tohundreogsyttini hemper i kjolen, tatt ut pluss minus åttemillionerog førtifire hårnåler og slør og pynt og tirara så skal dere snike dere inn på badet og skifte til noe sexy? Jeg tror, av erfaring at for de fleste vil det utgå... Derimot tror jeg at behagelig og pent undertøy vil være smart, og at mannen vil syns dere er sexy uansett. He he mulig... Men skal prøve så godt jeg kan! Blir det ikke noe bytting, så har jeg et sexy undertøyssett klart til dagen etter om ikke annet Men litt optimist velger jeg å være foreløpig, så får vi se!
Tante Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Jeg har tenkt veldig på dette, jeg også. Har lyst til å være fin under, men vil også tenke komfort. Derfor kommer jeg til å ha tights eller strømpebukse under, for ikke å få gnagsår mellom lårene. Kjolen har høyt liv, så hold-in er ikke såå nødvendig. Korsett vil totalt ødelegge fasongen, så det blir nok vanlig bh på meg. Umulig å finne en stroppeløs bh som løfter, så det blir nok stropper som jeg må tape fast under stroppene på kjolen. Det går sikkert bra. Har et lite dilemma mellom det å være fin og ny under på bryllupsdagen og å bruke masse tid og penger på å finne den rette "brudebhen". Synes liksom torsolett eller bhtopp er det eneste akseptable. (Merk: Det de fleste kaller korsetter, er ikke det!!!)
Cæmis Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Jeg har en topp på brudekjolen som gjør at jeg ikke trenger BH eller korsett, så jeg skal nok bare ha en fin truse. Jeg skal også ha sko med åpen tå og kommer ikke til å ha strømper. Jeg kommer nok til å kjøpe BH og strømper til kvelden. Kanskje jeg ikke orker å skifte, men man vet jo aldri! Skal hvertfall ha det med meg!
Betty Boop Skrevet 21. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2009 Takk for mange gode svar! Jeg får kikke litt til og prøve hva som blir best under kjolen. Blir det hudfarget bestemor-undertøy og polstring fra topp til tå får jeg kjøpe inn noe ekstra til å skifte til som ser litt mer spennende ut... La oss leve i håpet (og forberede oss til) at den perfekte bryllupsdagen blir avsluttet med den perfekte bryllupsnatta
-Englefjes- Skrevet 22. september 2009 #17 Skrevet 22. september 2009 Jeg hadde innebygd korsettliv i kjolen, så jeg trengte ikke korsett (eller torselett, som er det de selger i vanlige undertøysforretninger). Jeg prøvde kjolen med det, og selv om kjolen satt pent med det under, så kunne man ane spilene under kjolen. Så jeg endte opp med en enkel tversover-BH med tilhørende truse i ivory (samme som kjolen), samt strømpeholder og strømper i samme farge. Undertøyet kan brukes "til vanlig" også, og det syntes jeg var viktig når jeg først skulle betale litt for det. Hun anbefalte meg heller en hold-in-greie som gikk fra ca midt på lårene og opp til rett under puppene. Hvis man har kjole med empireliv el.l., og som ikke "sitter" i livet går sikkert det bra. Men om man har kjole som sitter i livet, ser jeg for meg at det må bli fryktelig komplisert å gå på do? :klø: Ikke for å være party-pooper, men de av dere som har tenkt å skifte til mer sexy undertøy før dere viser dere for mannen, jeg tror faktisk dere ikke har tenkt på hvor skrekkelig slitne dere er etter en sånn morgen/dag/kveld osv. Helt enig!
koggos Skrevet 22. september 2009 #18 Skrevet 22. september 2009 Jeg giftet meg på lørdag, og hadde valget mellom en slags hold-in-sak og en vanlig hvit søt hipster. Forloveren min sa at jeg kom til å få helt panikk etter noen timer i den trange greia, så jeg valgte den lille hipsteren og var veldig glad for det! Jeg syns til og med underskjørtet var trangt når klokka var over midnatt, så jeg råder dere til å ta det som er mest behagelig!
Concertina Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde på meg en bh fra Change med gummistropper, hadde brede blondestropper på kjolen så det var ikke synlig. Jeg har såpass stor og tung byste (ammer fremdeles) at stroppeløs bh var helt uaktuelt, jeg trengte å få løftet puppene. Til denne hadde jeg en liten hipster i blonder kjøpt på Cubus og stay-ups i naturfarget m/hvit blonde øverst (bestilt fra Figleaves, jeg synes hvite strømper er grelt og småpikeaktig), og for å holde post-gravidmagen litt under kontroll hadde jeg på meg et hold-in-"korsett" fra Lindex... Jeg endte vel opp med å bruke drøye 1000-lappen på dette, i tillegg til at jeg kjøpte en svindyr BH som jeg ikke kunne bruke under kjolen, men den satt fint på dagen derpå da
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #20 Skrevet 24. september 2009 Jeg synes du burde velge noe som er godt å gå i og som gir deg fin fasong under kjolen til bryllupet, og så evt bytte før bryllupsnatta. Du må vel på do etter festen? Da går det bra å dra av seg evt hold-in selvom du beholder kjolen på. Hvis du vil ha sexy undertøy er det en fordel at du bytter rett før, en truse du har brukt i over 12 timer med nerver, drikking og dansing føles ikke veldig fresh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå