Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Skal ta kontakt med hudlegen, men lurer på om andre som har gått på Roaccutan har opplevd dette. Jeg begynte på kuren primært pga kviser i ansiktet og hadde også litt på øvre del av ryggen. Nå er det ett år siden jeg var ferdig med kuren. Har i en periode fått store byller på lår, bryst, rumpe og rygg. Ingen i ansiktet. Dette plager meg. I tillegg ser jeg økt hårvektst på kroppen. Jeg har fått långe hår på lårene, og en og annen skjeggstubb. Muligens er det hormonsystement mitt som har gått bananas. Bruker ikke hormonell prevansjon og har ikke brukt det på 3 år. Er det andre som har lignende erfaring?
Saeria Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Økt hårvekst ses ofte hos kvinner med pcos, og de har gjerne hudproblemer også. Hvordan er syklusen din? Se her for litt mer info: http://www.lommelegen.no/322856/polycystis...drom-%28pcos%29
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Takk for svar Syklusen min er som en klokke, med menstruasjon hver 4 uke. Slik har den alltid vært. Jeg vet også når jeg har eggløsning.
Madmartigan Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Skal ta kontakt med hudlegen, men lurer på om andre som har gått på Roaccutan har opplevd dette. Jeg begynte på kuren primært pga kviser i ansiktet og hadde også litt på øvre del av ryggen. Nå er det ett år siden jeg var ferdig med kuren. Har i en periode fått store byller på lår, bryst, rumpe og rygg. Ingen i ansiktet. Dette plager meg. I tillegg ser jeg økt hårvektst på kroppen. Jeg har fått långe hår på lårene, og en og annen skjeggstubb. Muligens er det hormonsystement mitt som har gått bananas. Bruker ikke hormonell prevansjon og har ikke brukt det på 3 år. Er det andre som har lignende erfaring? Ble du satt på Roaccutan pga kviser? Ikke Hidrosadenitis suppurativ e.l.? Send gjerne en PM...
Gjest Tidligere roaccutanbruker Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Heisann! Jeg har også brukt Roaccutan, så jeg kan svare deg. For det første, så er det ikke uvanlig at kvisene kommer tilbake, derfor heller ikke uvanlig at man må ta en kur nr. 2, og kanskje tilogmed en kur nr. 3. Snakk med legen din om du kan ta en kur til. Man skal vente minst 6 måneder mellom kurene, så om det har gått et år siden du var ferdig, burde du kunne begynne på en ny nå. For det andre, er økt hårvekst, hirsutisme, en bivirkning av roaccutanen. Er nok derfor du har fått det, om du ikke ser noen annen åpenbar grunn. Jeg vet dessverre ikke om det er noe som går tilbake av seg selv, det bør du nok snakke med legen om.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Jeg begynte på Roaccutan pga kviser, ikke noe annet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå