Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg er så utrolig forbannet! Her en dag satt jeg hjemme og ventet på å gå til byen for å møte en venninne. Plutselig kommer det en mann i vinduet og gir meg en mobil. Stokk som faen! Det var min onkel, som jeg leier hos. Han sa at jeg måtte åpne for denne mannen og hjelpe ham med å bære inn noen møbler han hadde kjøpt(først spurte han etter samboeren fordi han mente at jeg ikke var sterk nok.. Takk for den!). Jeg sa da at det ikke passet siden jeg skulle møte en venninne i byen(vi skulle bytte notater, hadde en viktig prøve dagen etter) og at det desverre ikke passet, siden bussen gikk om fem minutter. Han sa da at jeg MÅTTE hjelpe med dette! Etter litt om og men (direkte utskjelling fra han) ble det til at jeg gikk med på dette. Siden venninna mi har mistet mobilen fikk jeg ikke kontakt med henne heller, så hun ble sittende å vente i over en time. Etter dette har jeg ikke fått en takk eller noe! Nå forlanger han at jeg skal være hjemme hele dagen imorgen for å ta imot resten av møblene hans! Jeg mener at det er utrolig dårlig gjort av han, han får heller være hjemme fra jobb den dagen møblene blir levert, ihvertfall når han vet klokkeslettet! Han har gjort utrolig mange andre rare ting, som f.eks at han ALLTID støvsuger/klipper plenen i 8-tiden på morgenen når han vet at vi har besøk, kommer busende inn og krever å låne alle stolene våre, ta ned klærne våre fra VÅR snor fordi han skal få besøk(du kan ikke se denne, den er under verandaen deres), tvinge oss til å reise hjem fordi dattera hans kommer, kjefter på meg fordi jeg ikke klarer å få mer enn fem melkekartonger oppi en annen og forventer at vi skal være her i helger der det skjer noe spesielt hjemme(f.eks besta sin 85årsdag) for noen må jo passe katten! Alt er bare en selvfølge for han... Måtte bare få det ut av systemet:P Men hva skal jeg gjøre med han?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Problemet er at vi ikke har råd til å flytte. Vi betaler bare 3000kr i mnd(inkl strøm og det er delt på to) veldig nærme sentrum. Begge har dårlig råd siden vi er studenter som sparer til hus! Hadde vi flyttet hadde vi tapt UTROLIG mye penger...
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Problemet er at vi ikke har råd til å flytte. Vi betaler bare 3000kr i mnd(inkl strøm og det er delt på to) veldig nærme sentrum. Begge har dårlig råd siden vi er studenter som sparer til hus! Hadde vi flyttet hadde vi tapt UTROLIG mye penger... Vær konsekvent og ta det opp med ham. Det er typisk at slike leieforhold mellom slektninger sklir ut. Hvis han ikke skjerper seg må du vurdere om dette er noe du kan leve med i tiden framover (om det er verdt den lave husleien). Eller om det er best å flytte og bli kvitt irritasjonsmomentene på tross av at penger går tapt.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 A female patron approached the Zen Librarian. The Zen Librarian asked, "What are you looking for?" The woman shouted. "Come on speak!" said the Zen Librarian. The woman shouted again. The Zen Librarian struck her.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Jeg må si at du virker litt utakknemlig. Du får leie billig av onkelen din, men du vil ikke bidra med noe tilbake. Når man leier billig av familie, må man også finne seg i litt mer enn man vanligvis ville gjort. Familie bør stille opp for hverandre. Når det er sagt bør onkelen din kunne si i fra på forhånd, hvis du må være hjemme å ta i mot møbler. Det kan du også si til han, men si det på en hyggelig måte. Og et tips; prøv å hjelpe til litt uten at han ber dere om det. Kanskje dere kan klippe plenen selv, før dere får besøk, så slipper dere å bli vekket av det. Onkelen din har nok lite igjen for åleie ut til dere for 3000 inkl. strøm. Hvis dere oppfører dere som noen drittunger og ikke hjelper til med noe, skjønner jeg hvis han er litt irritert på dere. Kanskje derfor han oppfører seg litt rart.
Gjest TS Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Unnskyld meg, men vi er virkelig ikke utakknemlige! Jeg vil IKKE si at det er utakknemlig å ikke ville være hjemme fra skolen for å ta imot han sine møbler. Og hadde jeg prøvd meg på å klippe plenen eller noe i den duren hadde jeg blitt drept! Han er kjempesær og EKSTREM perfeksjonist. Tanten min er noe bedre(det er hun som er søsteren av pappan min). Har spurt mange ganger om jeg kan hjelpe med ting(f.eks bake kake, hjelpe til med vasking osv i forkant av selskaper jeg vet de skal ha). Har også spurt om jeg skal luke i bedene og kjæresten min har sagt at han kan hjelpe hvis de har problemer med data,nettet, TV osv. De har aldri takket ja. Han er bare sånn, det er personligheten hans og har ingenting med oss å gjøre. I familieselskap kan han f.eks plutselig avbryte folk midt i en samtale for å begynne å prate om noe helt uinterresant. Og ja, da vet han at vi snakker. Han er en superegoist og er veldig kjent for det. Tror det hadde vært lettere å ta dette opp hvis det ikke hadde vært familie.. Når har jeg forresten sagt at jeg ikke vil bidra med noe? Når jeg prioriterer skole foran hans møbler? Når jeg også vil gå i bestemors 85årsdag? Når jeg ikke liker at han kommer busende inn uten å banke på for å ta ALLE stolene våre, til tross for at vi har besøk og han ikke har sagt noe på forhånd? Er veldig spent på svaret på denne.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Asså unsjyll mej, bruk f.eks. heller kursiv og liiite granna list.
Grønt blad Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Snakk med ham om det. Hvis du mener det ikke er noe du kan gjøre, så er det litt vanskelig å gi råd. Flytt, eller lev med situasjonen du er i i dag. Vil du betale litt mer for å få en bedre og mer levelig situasjon? Det er opp til deg.
Gjest TS Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 Takk for alle seriøse svar Nå skal jeg faktisk på visning på mandag! Litt mindre leilighet til 8000 pluss strøm.. Så blir endel mer, er enda usikker på om det er verdt det! Vi har funnet ut at vi bare blir her i byen ut skoleåret, så er jo ikke kjempelenge til.. Jeg har også prøvd å ta dette opp med han, vet ikke helt om det gikk inn, men det får tiden vise... Når jeg kom hjem i går hadde han nemlig tatt ned alle klærne mine fra snoren og lagt dem på gresset der det regnet(Vi tørker de under verandaen vår)... Han skjønte ikke at det med klærne var noe problem... Sier jo litt! Syns det er veldig merkelig oppførsel av en voksen mann! Jeg ville hvertfall vært litt mer forsiktig med måten jeg behandlet svigerfamilien:P Men har dere andre hatt lignende erfaringer? Hvordan har det da gått? Han har enorm respekt for pappaen min, men vil ikke sladre heller.. Selv om han sier alt til pappa og ingenting til oss..
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #11 Skrevet 19. september 2009 Virker som han vil at dere skal flytte, og få inn noen andre, slik at han får mer i leie
Gjest TS Skrevet 19. september 2009 #12 Skrevet 19. september 2009 De leier ikke ut til vanlig, bare når det er folk i familien;) Sist de leide ut var maaaange år siden, og de har aldri leid ut til "vanlige" studenter eller for å tjene penger.. Så sånn sett tjener de penger på at vi er her og plassen trenger de IKKE! Vi har tenkt på det meste:P Den eneste grunnen til at de kansje kunne trengt plassen er hvis deres eneste datter en gang får barn og de kommer på besøk og dette barnebarnet ikke kan bruke ett av de 4 soverommene de har ekstra oppe. Eller hvis de har selskap og ALLE gjestene får akutt diarè, slik at de fire andre doene er opptatt! Eller kanskje de to trenger en etasje mellom hverandre når de blir lei!
Grønt blad Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Takk for alle seriøse svar Nå skal jeg faktisk på visning på mandag! Litt mindre leilighet til 8000 pluss strøm.. Så blir endel mer, er enda usikker på om det er verdt det! Vi har funnet ut at vi bare blir her i byen ut skoleåret, så er jo ikke kjempelenge til.. Jeg har også prøvd å ta dette opp med han, vet ikke helt om det gikk inn, men det får tiden vise... Når jeg kom hjem i går hadde han nemlig tatt ned alle klærne mine fra snoren og lagt dem på gresset der det regnet(Vi tørker de under verandaen vår)... Han skjønte ikke at det med klærne var noe problem... Sier jo litt! Syns det er veldig merkelig oppførsel av en voksen mann! Jeg ville hvertfall vært litt mer forsiktig med måten jeg behandlet svigerfamilien:P Men har dere andre hatt lignende erfaringer? Hvordan har det da gått? Han har enorm respekt for pappaen min, men vil ikke sladre heller.. Selv om han sier alt til pappa og ingenting til oss.. Dette hørtes lurt ut. Det virker som om onkelen din ikke er lett å ha med å gjøre, og da kan det kanskje være best å flytte, selv om det bare er for et knapt år. Jeg hadde ikke orket å leve slik du gjør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå