Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk tak i et par småplagg til vesla da. :hjerte: En hel dress i myk velour, grå striper (mørke og lyse) og en body med ugler på Kapp Ahl. Og en brun ribbestrikket sparkebukse (uten føtter) og en hvit body på Cubus. Og alt var på salg - liker sånt. :nigo:

Det er mye søtere å kjøpe sånne småtterier enn praktiske klær til en 2åring.

Og jeg tror forresten det er ganske normalt av menn og få en sånn panikkaktig følelse.

Vi går gravide og kjenner det på en måte enn menn, de ser dama er gravid og er stolt over sin egen prestasjon som har ført til kulen på magen.

Med et tror jeg det går opp for dem hva den kulen på magen egentlig er.

Jepp, de er rare!

:fnise:

Skrevet

Håper du får en fin dag :klemmer:

Tror aldri jeg helt har satt meg inn i hvordan det blir for mannfolkene når damen går der gravid, mtp hele familielivet etterpå, men tror nok det er lett å bli veldig overveldet for dem og, når det begynner å nærme seg innspurten.

Mistenker at hos oss er det vel jeg som får hetta totalt :fnise:

Skrevet

Lille barn

Lille barn i magen min

hva foregår i ditt sinn?

Er du lykkelig og glad?

Jeg vil at du skal ha det bra!

Elskede engel dypt der inne

vil du mening i livet finne?

Vil du finne kjærlighet

vil du finne ærlighet?

Vil du nå dine mål

leve ut dine drømmer?

Tenker du på sånt nå som du svømmer?

Bittelille barnet mitt

mamma lurer jo litt!

Er jeg go' mot deg

er jeg tro mot deg

Gjør jeg feil

gjør jeg riktig?

Alle mine handlinger er blitt så viktig!

Jeg vil gjøre alt for å beskytte deg

på livets lange farefulle vei.

Jeg vil, jeg må, jeg skal klare det her

for du er meg så inderlig kjær!

Til vi møtes, ha det godt, voks og gro

for vi skal få det så fint, vi to!

Skrevet
Det er mye søtere å kjøpe sånne småtterier enn praktiske klær til en 2åring.

Og jeg tror forresten det er ganske normalt av menn og få en sånn panikkaktig følelse.

Vi går gravide og kjenner det på en måte enn menn, de ser dama er gravid og er stolt over sin egen prestasjon som har ført til kulen på magen.

Med et tror jeg det går opp for dem hva den kulen på magen egentlig er.

Jepp, de er rare!

:fnise:

Jeg tror nok du har rett der ja, plutselig så går det opp for dem hva den kulen faktisk innebærer. :fnise: Min tanke har nemlig hele tiden vært det ordner seg og vi klarer dette. Ja det blir tøft til tider, men vi er to.

Håper du får en fin dag :klemmer:

Tror aldri jeg helt har satt meg inn i hvordan det blir for mannfolkene når damen går der gravid, mtp hele familielivet etterpå, men tror nok det er lett å bli veldig overveldet for dem og, når det begynner å nærme seg innspurten.

Mistenker at hos oss er det vel jeg som får hetta totalt :fnise:

Jeg har aldri tenkt over en manns situasjon når hans kjære går gravid, har fortsatt litt problemer med å sette meg inn i tankegangen til Mannen her.

I natt har jeg sovet hele natten gjennom uten do-tur, fantastisk deilig. Måtte snu meg en gang i natt og da var Mannen veldig klar til å hjelpe meg ut av senga for do-tur, men da jeg sa at jeg bare skulle snu meg holdt han så fint på magen for å støtte den slik at snuingen skulle gå lettere. :hjerte: Jeg er veldig heldig som har en så støttende og omsorgsfull kjære. Tror nok han blir en helt fantastisk pappa. Jeg gleder meg faktisk til å se han med vesla.

Jeg fikk faktisk beskjed av Mannen om å holde meg hjemme i dag siden det var -18,5 kalde da han dro. Dessverre er det slik at jeg skal til fysio'n snart, men det er jo ikke så langt unna heldigvis, 10 min å gå bare så det klarer jeg. Må bare kle meg godt i kulda.

Skrevet

Kle godt på deg, (Ull er fint! Herregud, jeg høres ut som min mor :fnise:) og gå forsiktig! :klem:

Skrevet
Kle godt på deg, (Ull er fint! Herregud, jeg høres ut som min mor :fnise:) og gå forsiktig! :klem:

Jeg har dobbelullstrømpebukse på siden jeg ikke har rene bukser så blir det kjole, og ulltrøye på meg så her er ull en del av påkledningen. Skal også ha på meg pashminasjalet mitt, de nye ullvottene med vanter inni og lue. Helt greit at du høres ut som din mor, setter pris på omsorgen. Og jeg skal gå forsiktig, har tenkt å beregne god tid vil ikke falle og skade meg eller vesla nå.

Gjest Problematique
Skrevet

Jeg tror også Mannen blir en fantastisk far, det har jeg trodd helt siden jeg traff ham for første gang. Jeg er egentlig veldig misunnelig på Vesla; han som pappa og deg som mamma. Hun kan ikke få det bedre :hjerte: Jeg vet at jeg gjerne skulle hatt foreldre som dere hverfall :klemmer:

Skrevet

Ja, mennen kommer til å bli en fantastisk far. Og du en minst like god mamma! :klem:

Skrevet
Jeg tror også Mannen blir en fantastisk far, det har jeg trodd helt siden jeg traff ham for første gang. Jeg er egentlig veldig misunnelig på Vesla; han som pappa og deg som mamma. Hun kan ikke få det bedre :hjerte: Jeg vet at jeg gjerne skulle hatt foreldre som dere hverfall :klemmer:

:cry: Må ikke si sånn til en hormonell høygravid kvinne. Ble helt satt ut her jeg nå. Søtingen!!! Hvorfor tenker du sånn egentlig???

Ja, mennen kommer til å bli en fantastisk far. Og du en minst like god mamma! :klem:

:unsure::sjenert:

Da er jeg hjemme igjen, fy søren så slitsomt det er å gå ute når det er så kaldt og glatt som det er nå. I tillegg er jeg sliten etter behandlingen, kjenner det godt på høyre side som hun konsentrerte seg om i dag.

Jeg har forresten kjøpt meg en ull kjole. :fnise: Skulle ikke ha noe, men endte med en kjole på salg da. Jeg fikk den over magen og det enda det var en small. :sjokkert: Kan se om jeg kan få ordnet bilde av den senere. Fikk høre av en butikkansatt og en kunde at den var veldig fin på meg. :rodme: Ble litt satt ut da ja - er ikke vant til å høre sånt.

Gjest Problematique
Skrevet

Hvorfor jeg tenker det... Finn frem et lommetørkle nå, du hormonelle kvinne, du kommer til å trenge det :ler:

Omsorgen og omtanken M har for deg, sier mye om hvordan han kommer til å bli som far. Han kommer til å gjøre alt han kan for at den lille skal ha det bra. Han kommer til å bekymre seg konstant, men på en god måte. Bekymringen han har nå er bra; han er litt redd, litt overveldet, men når barnet kommer til verden, tror jeg han kommer til å føle seg som superpappa. Han kommer alltid til å være litt redd, men det er pappaers jobb, særlig når de får en datter. Det er tross alt hans lille pike. Og han kommer til å være verdens stolteste og verdens beste pappa. Fordi han er så glad i henne at han er redd fordi han vet ikke hva han kan gjøre for å være god nok. Og fordi han føler sånn, så kan han aldri gjøre noe feil.

Du kommer til å bli en fantastisk mamma... Først og fremst fordi du har det i deg; du er en omsorgsperson, du jobber med barn, du er glad i barn og glad i å ta vare på andre. Så du har et naturtalent. I tillegg har du styrken i å vite hvordan det er å ha en mamma som ikke er "perfekt" (og jeg setter perfekt i hermetegn, for ingen er perfekte, og det er bra!), og er dermed bestemt på å aldri bli sånn. Du kommer til å jobbe hardt for å ikke gjenta feilene din mor har gjort, og det er en av dine største styrker. Og du elsker den lille jenta di allerede. Du har brukt mange timer på å strikke ting til henne selv, med dine egne hender. Du sover på lammeskinnet hennes for at det skal lukte av deg. Du er litt redd du også, men samtidig er du mye tryggere, for du har henne i magen og kjenner henne. Samtidig er du jordnær, og kommer ikke til å tillate at hun blir skjemt bort på materielle ting; men skjemt bort på kjærlighet og omsorg. Du kommer til å gi henne videre alle dine gode verdier, du kommer til å fortelle om morfaren hennes som hun aldri fikk møte, om den fantastiske mannen han var, om gavene han hadde. Du kommer til å gi henne et bredt syn på verden, og tillate henne å ta hennes egne valg, og selv om du ikke kanskje alltid er enig, så kommer du til akseptere og elske henne uansett. Fordi hun er datteren din.

Åh, nå blir jeg litt tårevåt selv her. Det lyser kanskje gjennom litt hvor glad jeg er i dere, og hvor mye respekt jeg har for dere som personer. Jeg blir så glad av å vite at lille "niesa" mi med det fine navnet kommer til å ha en trygg, god oppvekst full av kjærlighet; for meg å vite at hun aldri kommer til å gå gjennom det jeg selv har vært gjennom, gjør meg så glad!

Men nå må jeg slutte, for ellers blir dette bare klissete tull snart :sjenert:

Skrevet

For de som vil se kjolen jeg har kjøpt i dag. Kan gå inn her, velg kolleksjon, kjoler og så er det den i midten - avbildet i grått, med to lommer foran - godess dress. Jeg kjøpte min i sort og i størrelsen small....

Skrevet
den var fin! :)

Jeg likte den veldig godt også er det 50% ull og 50% akryl i den så den er ganske så god og varm vil jeg tro.

Skrevet

Kjempe fin kjole :Nikke:

Fikk selv kjøpt meg to kjoler med ull i da vi var på tur før jul. De har vært kjempe god å ha de siset ukene :)

Skrevet
Kjempe fin kjole :Nikke:

Fikk selv kjøpt meg to kjoler med ull i da vi var på tur før jul. De har vært kjempe god å ha de siset ukene :)

Så fin kjole!

Tror den kan være veldig god nå fremover, siden det er meldt så kaldt vær. :fryser:

Skrevet

Lekker kjole. Har kikket litt på den selv, faktisk. :ler:

Skrevet
Lekker kjole. Har kikket litt på den selv, faktisk. :ler:

Så moro da. :fnise: Og jeg har ikke sett på den før engang - det ble bare et impulskjøp.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...