Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal du ikke se bort i fra. De siste ukene, og særlig siste uka, følte jeg at magen var konstant hard.

Skrevet
Det skal du ikke se bort i fra. De siste ukene, og særlig siste uka, følte jeg at magen var konstant hard.

Føler ikke at noe er på gang sånn fødselsmessig sett, men har ganske mange kynnere nå + at vesla er skikkelig aktiv - har vært det i hele dag. Tar ting som det kommer, men vil jo helst at hun venter så nærme termin som mulig da.

Skrevet
Føler ikke at noe er på gang sånn fødselsmessig sett, men har ganske mange kynnere nå + at vesla er skikkelig aktiv - har vært det i hele dag. Tar ting som det kommer, men vil jo helst at hun venter så nærme termin som mulig da.

Det er omtrent samme som her i gården! Hun er veldig aktiv og magen er mye hard, enten pga kynnere eller fordi litja tester grensene.

Jeg kunne godt ha vært ferdig med fødselen, men samtidig er denne tiden utrolig deilig! Dette er de aller siste ukene kjære og jeg har alene, så jeg venter gjerne til slutten av januar i det minste.

Skrevet

Godt nyttår, kjære Nótt! :klemmer:

Jeg må innrømme at jeg har holdt meg litt unna denne dagboken. Ikke helt klar for å lese om babyer, trodde jeg. Men så blir jeg jo bare glad, viste det seg! Sitter og snufser litt, men bare fordi jeg er så veldig, veldig glad på dine vegne, og så rørt over kosekaninen, og over lammeullen som du vil at skal lukte som deg. Du er så fin, og allerede en så god mor for den lille.

Håper du er i god form! Slitsom, den siste tiden, om jeg ikke husker helt feil. Men også så utrolig spennende!

Skrevet

Å bli far er ikke vanskelig,

å være far derimot

er meget vanskelig

Wilhelm Busch

Skrevet
Det er omtrent samme som her i gården! Hun er veldig aktiv og magen er mye hard, enten pga kynnere eller fordi litja tester grensene.

Jeg kunne godt ha vært ferdig med fødselen, men samtidig er denne tiden utrolig deilig! Dette er de aller siste ukene kjære og jeg har alene, så jeg venter gjerne til slutten av januar i det minste.

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. Jeg tenker akkurat som deg, jeg vil nyte de siste ukene alene med kjære før vesla kommer.

Godt nyttår, kjære Nótt! :klemmer:

Jeg må innrømme at jeg har holdt meg litt unna denne dagboken. Ikke helt klar for å lese om babyer, trodde jeg. Men så blir jeg jo bare glad, viste det seg! Sitter og snufser litt, men bare fordi jeg er så veldig, veldig glad på dine vegne, og så rørt over kosekaninen, og over lammeullen som du vil at skal lukte som deg. Du er så fin, og allerede en så god mor for den lille.

Håper du er i god form! Slitsom, den siste tiden, om jeg ikke husker helt feil. Men også så utrolig spennende!

Er lov å ikke ha lyst til å lese om babyer, hadde jo ikke tenkt at boka skulle handle så mye om det, men det har merkelig nok bare tatt over mer og mer. :fnise:

Også så glad jeg ble når du sier at jeg en god mor allerede pga kosekanin og lammeullen. *rørt* Formen ellers er ganske grei, merker at ting er tyngre og at det ikke skal så mye til før jeg blir sliten. Men jeg tar ting med ro og i mitt tempo så ordner det seg.

Jeg skal ringe NAV etterpå og etterlyse svar på permisjonssøknaden min, har ikke hørt noen ting og kjenner at det irriterer meg. Permisjonen starter jo faktisk neste mandag, hadde vært greit å få vite om den er godkjent eller ei. :regler: Og om et par timer skal jeg ned til by'n og bytte et par ting og se etter sparkebukser og pysjer tror jeg. Om ikke annet så tenkte jeg å se etter garn til noe jeg kan strikke. Kjenner at det er litt kjedelig uten strikketøyet foran tv'n. :lol:

Skrevet

Håpløse NAV, er veldig glad jeg ikke trenger å forholde meg til de til vanlig. Jeg så for meg et par grunner til at søknaden ikke hadde gått gjennom, bl.a. ferien min. Men det som er grunnen til at vi ikke har fått svar er fordi den er satt på vent fordi de mangler noen papirer fra jobben. Og istedefor å ringe meg og opplyse om dette bare venter de. Så jeg ringte jobben og etterlyste de papirene da jeg var ferdig med NAV. Vikarierende styrer skulle etterlyse de for meg. Kjente at jeg ble en smule hissig etter den telefonen. :regler:

Skrevet

Synes litt synd på Mannen i natt, han hadde akkurat sovnet da han bråvåknet av at han plutselig hadde begynt å tenkedrømme at om en måned ca så hadde han ansvaret for en person som ikke kan ta vare på seg selv. Han lå og holdt på meg da det skjedde så jeg skvatt litt, men hadde ikke sovnet selv ennå så han vekket meg ikke. Prøvde å berolige han med at han ikke var alene om det ansvaret, men at vi var to. Tror ikke det gikk inn i det søvndrukne hodet hans da.

Gjest Problematique
Skrevet
Håpløse NAV, er veldig glad jeg ikke trenger å forholde meg til de til vanlig. Jeg så for meg et par grunner til at søknaden ikke hadde gått gjennom, bl.a. ferien min. Men det som er grunnen til at vi ikke har fått svar er fordi den er satt på vent fordi de mangler noen papirer fra jobben. Og istedefor å ringe meg og opplyse om dette bare venter de. Så jeg ringte jobben og etterlyste de papirene da jeg var ferdig med NAV. Vikarierende styrer skulle etterlyse de for meg. Kjente at jeg ble en smule hissig etter den telefonen. :regler:

:klaske::roll::kjefte::murvegg:

Illustrerer mine tanker ganske godt :ler:

Synes litt synd på Mannen i natt, han hadde akkurat sovnet da han bråvåknet av at han plutselig hadde begynt å tenkedrømme at om en måned ca så hadde han ansvaret for en person som ikke kan ta vare på seg selv. Han lå og holdt på meg da det skjedde så jeg skvatt litt, men hadde ikke sovnet selv ennå så han vekket meg ikke. Prøvde å berolige han med at han ikke var alene om det ansvaret, men at vi var to. Tror ikke det gikk inn i det søvndrukne hodet hans da.

Stakars Mannen! Grusomt når slike tanker kommer i halvsøvne, for da virker alt så ekstra skummelt, og ingen logikk greier å trenge gjennom.

Skrevet (endret)

Ja NAV er ganske så håpløse - det burde jo du vite alt om Problematique. :klem:

Tror nok han ble litt skremt i natt av den tanken sånn i halvsøvne ja - jeg må innrømme at jeg er glad det ikke var meg.

Da har jeg vært i sentrum en tur. Fy f***n å mye rare folk det er ute og går, de skal bare frem uansett. Var jo såpeglatt å gå så jeg gikk veldig forsiktig, vil jo ikke falle på lille kulen, men er ingen som tar hensyn de bare dytter seg frem. Og det gjelder ikke bare ute. Jeg satt på la baguette og spiste for å få litt energi og overskudd, da jeg var ferdig var det en dame med trillekoffert som presset seg mellom meg og bordet ved siden av for hun skulle sitte på bordet mitt. Var nesten så jeg gikk på snørra pga kofferten hennes. Hun var helt stiv i blikket så virket ikke helt god i hodet, men allikevel... :sur:

Mannens reaksjon via mail da han hørte om denne damen:

"Høres ikke helt ut som hun var god i hue nei..

Kjenner at jeg ikke har godt av at folk dytter deg..

Blir aggressiv inne i meg og har lyst til å slå dem…

Dumme, dumme menneskene..

Elsker deg masse!!"

Han er så søt. :rødme:

Fikk tak i et par småplagg til vesla da. :hjerte: En hel dress i myk velour, grå striper (mørke og lyse) og en body med ugler på Kapp Ahl. Og en brun ribbestrikket sparkebukse (uten føtter) og en hvit body på Cubus. Og alt var på salg - liker sånt. :nigo:

Endret av Nótt
Skrevet

Salg er kjekke saker! Bare synd her er så innmari med snø og vanskelige kjøreforhold, for jeg tør ikke å kjøre lenger enn frem og tilbake fra jobb..

Skrevet
Salg er kjekke saker! Bare synd her er så innmari med snø og vanskelige kjøreforhold, for jeg tør ikke å kjøre lenger enn frem og tilbake fra jobb..

Skjønner godt at du ikke tør kjøre så mye sånn som det er nå. Angret litt på at jeg dro ut i dag, men måtte få byttet et par ting. Nå fikk jeg jo bare byttet en ting, så da skal jeg prøve å selge den andre tingen.

Jeg har fått insektsnettingen til vognen vår i dag. :bolledeig: Sort netting med små spøkelser på. :fnise:

Skrevet

Middagen i dag ble det jeg hadde tenkt å ha til lunsj: salat, tomatsalat, bulgur (kokt med kyllingkraft/fett) og varmt rundstykke til. Det var skikkelig digg!! :sikle:

Mannen er søt, igjen...jeg orker ikke å stå så mye pga at bekkenet ikke er noe godt i dag og han tar nå oppvasken (halvparten ihvertfall) enda han er sliten.

Og jeg har begynt å strikke på et Mor Signe teppe (ikke i nøstebarn garn), og jeg gleder meg til jeg får det ferdig. Det garnet jeg har valgt er så deilig og mykt. :rødme:

Skrevet

Så mye du strikker, vurdert å åpne for salg eller? :fnise:

Skrevet
Så mye du strikker, vurdert å åpne for salg eller? :fnise:

Nei det gjør jeg ikke, vil bare strikke ting jeg har lyst på selv faktisk. :fnise: Strikker gaver til venner innimellom da, men kun fordi jeg har lyst til å strikke sånt.

Skrevet

Blir så glad av å lese i boken din :rødme:

Men ikke av folk som absolutt skal frem, gærne damer og NAV! :snurt:

Skrevet
Blir så glad av å lese i boken din :rødme:

Men ikke av folk som absolutt skal frem, gærne damer og NAV! :snurt:

Glad av å lese boken min. Så moro!!

Det har vært en dag fyllt med NAV, folk som dytter og skal frem, gale damer, en herlig Mann og en klagete mamma. Hva mer kan man egentlig be om??? :lol:

Skrevet
En god natts søvn! :jepp:

Det tenkte jeg å prøve å få til etter å hasett ferdig filmen jeg ser på: "Fire bryllup og en gravferd."

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...