Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tenk

Ikke tenk

på han som forsvunnet,

hans reise har nettopp begynt,

vi skal følge han på veien,

slik at han alltid har oss rundt.

Bare tenk på han som hvilende,

fra smerter og fra sorg,

på en plass med masse trygghet,

som vi kaller kjærlighetsborg.

Tenk på hvordan han måtte ønske,

at vi kunne vite nå,

at vår tristhet, sorg og smerte,

er det eneste som ikke skal bestå.

Og tenk på han som levende,

i hjertet på de han rørte,

for ingenting elsket er noen gang mistet,

og han var elsket så høyt!

ukjent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker kanskje rart å starte 4.juledag med et dikt om sorg, men i dag og akkurat nå er det 2 år siden vi sto rundt sykehussengen til pappa etter at han hadde trukket sitt siste pust. Jeg merker at dagen i dag er en litt sår dag. Jeg vet at han ville at vi skulle leve videre og ha det bra, men sorgen og savnet vil alltid være der.

Skrevet
Det er ikke så moro å leke alene, nemlig. ;)

Nei det kan jeg jo forstå, men innimellom så må man bare leke alene. Sånn er livet dessverre. :fnise:

Åh, har ikke vi hatt treff på den andre Oliviaen?

Hørtes ut som en herlig date :rødme: Har lyst til å se den filmen jeg også, traileren virket spennende :jepp:

Jo vi har hatt ett treff på den andre Oliviaen. Og der skal jeg visstnok spise på søndag om alt går som det skal, for da skal vi feire 60-årsdagen til mamma.

Filmen var veldig spennende og anbefales veldig.

I dag har jeg litt planer for dagen, er alene for Mannen er på jobb. Må innrømme at det faktisk er litt godt at han er der for da får jeg gjort litt her i huset. :fnise: Er han hjemme så er vi ikke så flinke til å gjøre ting.

TO-DO-listen for uken:

* bytte sengetøy vi fikk av broder R

* handle litt: grandis, tørkepapir, kjøkkenklut og vitaminer (antibac til stellebagen til vesla)

* vaske en maskin med våre klær

* henge opp det våte tøyet

* vaske en maskin med veslas klær - det røde tøyet

* stryke sengetøyet og gulpeklutene til vesla

* rydde i kurvene og hyllene på badet så vi får plass til tingene til vesla der inne

* rydde i nattbordet mitt (tror det må inn på barnerommet til å ha småting i har nemlig skuffer)

* rydde det andre nattbordet (må jo ha et nattbord når jeg gir vekk mitt, har ikke skuffer)

* bytte julegaver på Glasmagasinet (onsdag blir det, har ikke tid før det)

* besøke broder R, C og lille EL - tirsdag

* pakke inn barselsgaven til lille EL før vi drar på tirsdag

* ta oppvasken - er en skikkelig festoppvask på kjøkkenet nå, for ingen av oss har gjort noe sånt i julen.

* se etter hansker til mamma - bursdagsgave

Så jeg har nok å gjøre i disse tre dagene hvor Mannen er på jobb.

Skrevet

TO-DO-listen for uken:

* bytte sengetøy vi fikk av broder R :jepp:

* handle litt: grandis, tørkepapir, kjøkkenklut og vitaminer (antibac til stellebagen til vesla) :jepp:

* vaske en maskin med våre klær :jepp:

* rydde i kurvene og hyllene på badet så vi får plass til tingene til vesla der inne

* rydde i nattbordet mitt (tror det må inn på barnerommet til å ha småting i har nemlig skuffer)

* rydde det andre nattbordet (må jo ha et nattbord når jeg gir vekk mitt, har ikke skuffer)

* ta oppvasken - er en skikkelig festoppvask på kjøkkenet nå, for ingen av oss har gjort noe sånt i julen.

* ringe mamma og invitere hun og lillesøster på 60-års middagen hennes.

Da har jeg fått gjort litt av det som står på listen min. Jeg brukte 2 timer i butikkene :hakeslepp: men i dag har det vært tungt å være ute. Ikke er det måkt ordentlig også har jeg bekkenløsning og stor mage, alle disse faktorene gjør det vanskelig å bevege seg ute. Men jeg klarte det. *stjerne i boka til meg* :fnise: Jeg fikk byttet sengesettene vi fikk uten problemer, og endte opp med 3 laken til vogn og vugge + 3 håndklær til vesla (1 med hette og 2 vanlige, de hadde tilbud nemlig 3 for 2), veldig fornøyd med det byttet. Jeg har også fått kjøpt 2 luer til vesla, en vanlig knytelue (i bomulle) og en finlandslue (i bomullsfrotté). Er greit å ha en slik lue med hals til å ha under ullluen når vi skal hjem fra sykehuset tenkte jeg, også var de jo ikke så dyre 30 kr stykket.

Har fått brukt litt penger for et var jo ikke det eneste jeg kjøpte, men har kun kjøpt ting vi trenger da så ingen dårlig samvittighet der for å si det sånn.

Skrevet

Så flink du er! Jeg har knapt gjort en tøddel i dag. Har tatt ut de nye, nyvaskede nattbleiene til G da. De er så myke og gode at jeg har lyst å sove på de! :ler:

Du får ha en flott dag videre. Flink som du er til å trosse bekkenløsning og det hele.

Skrevet
:klemmer:

Stoooor :klem: til deg.

Jenter :klemmer:

Så flink du er! Jeg har knapt gjort en tøddel i dag. Har tatt ut de nye, nyvaskede nattbleiene til G da. De er så myke og gode at jeg har lyst å sove på de! :ler:

Du får ha en flott dag videre. Flink som du er til å trosse bekkenløsning og det hele.

Takk, føler meg faktisk ikke sånn veldig flink i dag siden jeg ble så sinnsykt sliten av den lille turen ut. Men det går over, har jo nok å henge fingrene i. :fnise: Merkelig hvor mye som plutselig dukker opp når jeg er alene. Men Mannen ser ikke alt som må gjøres og det er jeg som har oversikt over hva vi har til vesla og ikke han, så da blir det jeg som gjør de tingene også. :fnise: Men han har nok å gjøre egentlig da, sette opp gulv- og taklister, snu gjestesengen over til andre veggen, skru sammen sprinkelsengen og henge opp vuggen på rommet vårt.

:hakeslepp: <- trykk på meg!!

Skrevet
:hakeslepp: <- trykk på meg!!

Hmm, har ikke hatt menstruasjon på 9 måneder, men gravid? Neeeei, det kan jeg da aldri tenke meg. :roll:

Gjest Problematique
Skrevet

:klemmer: en ekstra god klem til deg på denne dagen!

Og imponert jeg også over hvor mye du får gjort! Redebygging på høyt nivå nå eller? :fnise:

Skrevet

er helt utrolig at det går an. Hadde hun hatt mensen i det minste, slik noen få har. Men ikke kjenne spark eller noe?

De fleste som har mensen og er gravid, oppdager det et par måneder før fødselen hvertfall. Er nok snakk om god gammeldags fortrenging her. Det har en del kvinner klart gjennom årenes løp.

Angående det å se hva som trengs og ikke...Jeg er den som har kontroll på det her i heimen. Hadde det ikke vært for meg, hadde mannen måttet løpe ut for å handle inn titt og ofte. :Knegg:

Skrevet
Hmm, har ikke hatt menstruasjon på 9 måneder, men gravid? Neeeei, det kan jeg da aldri tenke meg. :roll:

Nei ikke sant. :murvegg: Hvor "dum" kan man egentlig bli tenker jeg da.

:klemmer: en ekstra god klem til deg på denne dagen!

Og imponert jeg også over hvor mye du får gjort! Redebygging på høyt nivå nå eller? :fnise:

Redebygging kan man nok kalle det ja, eller litt lettere panikk siden vi ikke har fått pusset opp badet og heller ikke får gjort det før frøkna kommer fordi banken vår er teit. :sukk: Da må det kreative løsninger til. Men det ordner seg på et vis.

er helt utrolig at det går an. Hadde hun hatt mensen i det minste, slik noen få har. Men ikke kjenne spark eller noe?

De fleste som har mensen og er gravid, oppdager det et par måneder før fødselen hvertfall. Er nok snakk om god gammeldags fortrenging her. Det har en del kvinner klart gjennom årenes løp.

Angående det å se hva som trengs og ikke...Jeg er den som har kontroll på det her i heimen. Hadde det ikke vært for meg, hadde mannen måttet løpe ut for å handle inn titt og ofte. :Knegg:

Skjønner ikke at man ikke klarer å merke sånt da, selvom man er god og rund og kanskje ikke får en enorm mage.

Når det gjelder mat og sånne ting har han ganske så god kontroll. Men alt annet er det jeg som føler at jeg styrer. Snakket om klesvask på julaften og da sier Mannen bare på tull: "Jeg legger bare det skitne tøyet til vask jeg også tar jeg det rent ut av skuffene mine. Magisk er det!!" Kjente jeg ble litt satt ut da, selvom jeg vet at han tullet. Men han kan finne på å vaske ull klær sammen med håndklær og sengetøy på 60 grader så han får kun lov til å sette på en vaskemaskin når jeg har soteret og lagt inn i maskinen på forhånd. Jeg vil nemlig IKKE ha forsmå gensere og sånt. :regler: Så blir det jo til at jeg er den som styrer og ordner sånt. Ganske tradisjonell fordeling egentlig, men så lenge han ikke forventer middag når han kommer hjem er jeg fornøyd - DET ordner han så mye bedre enn meg. :fnise:

Skrevet

TO-DO-listen for uken:

* handle litt: grandis, tørkepapir, kjøkkenklut og vitaminer (antibac til stellebagen til vesla) :jepp:

* ringe mamma og invitere hun og lillesøster på 60-års middagen hennes. :jepp:

Da er mamma invitert i sin egen bursdagsmiddag. :fnise: Hun ble faktisk veldig overrasket og glad. Og det synes jeg var veldig hyggelig. Nå er det jo bror A som har ordnet med bord og invitert de vennene som er nærmest, men han vil hun ikke prate med for tiden så da var det jeg som måtte invitere henne.

:klemmer:

:klem:

Skrevet (endret)

TO-DO-listen for uken:

* stryke sengetøyet og gulpeklutene til vesla :jepp:

* henge opp det våte tøyet :jepp:

* legge vekk det nystrøkne tøyet :jepp:

* ryddet litt i skapet til vesla :jepp:

* vaske klær, mer av vesla sitt

* henge opp vått tøy

Har kommet litt lenger på listen min, nok et punkt er gjort. Nå skal jeg sitte i sofan og slappe av til vaskemaskinen er ferdig. Bekkenet likte nemlig ikke strykingen så veldig, enda jeg fant en stol og satt mens jeg strøk. Ja, ja sånn kan det gå. Nå er det i hvertfall strøket alt som skulle strykes.

Hører på en av pappas favoritt artister, Tanita Tikaram, ser på solen (som snart har gått ned) og kjenner på vesla i magen, og kan formelig høre pappa si at livet er herlig å leve. :) Han var herlig sånn, han elsket egentlig å leve og det kjenner jeg på i dag.

Edit: et par ting til på listen som har blitt gjort.

Endret av Nótt
Skrevet

TO-DO-listen for uken:

Mandag:

* stryke sengetøyet og gulpeklutene til vesla :jepp:

* henge opp det våte tøyet :jepp:

* legge vekk det nystrøkne tøyet :jepp:

* ryddet litt i skapet til vesla :jepp:

* vaske klær, mer av vesla sitt - rødt tøy :jepp:

* henge opp vått tøy

* ta oppvasken - er en skikkelig festoppvask på kjøkkenet nå, for ingen av oss har gjort noe sånt i julen. - Mannen gjør det, jeg orker ikke

Tirsdag:

* vaske klær, mer av vesla sitt - mer sengetøy og håndklær

* besøke broder R, C og lille EL

* pakke inn barselsgaven til lille EL før vi drar

Onsdag:

* bytte julegaver på Glasmagasinet

Jeg delte listen opp i punkter pr dager jeg. :fnise: Kanskje jeg får gjort alt da.

Og i tillegg til alt dette kommer avslapping, spising, drikking og strikking som viktige punkter underveis. Skal prøve å ha siste votten min ferdig til nyttårsaften.

Nå er jeg faktisk veldig sliten, merkelig men sånn er det. Har kanskje overdrevet litt over hva jeg orket å gjøre i dag, men har fått gjort litt av ting som må gjøres - og det er deilig.

Skrevet

Dagens fine:

Fått byttet julegaven jeg skulle i ting til vesla

Handlet litt ekstra til vesla, to luer

Fått strøket alt som skulle strykes

Tenkt på mange gode minner om pappa

Mannen som passer på meg

Skrevet

:ler:

Helt utrolig. .

:klemmer: til Nótt.

Skrevet

Fri og fengslet,

bastet og bundet.

Det sprenger på,

smerten,

må ut,

få luft.

Kjenner regnet,

lindrer,

vinden kjøler,

solen varme.

Befriende

for en stund,

kjenne naturens puls,

livets raslen,

granens sus,

gressets hvisken.

Kom, kom

og lek.

Skogen sluker meg,

drukner i lykkerus,

mosens myke leie,

duften av rå,

utemmet natur.

av R.L.

Skrevet

Tirsdag:

* vaske klær, mer av vesla sitt - mer sengetøy og håndklær :jepp:

* besøke broder R, C og lille EL

* pakke inn barselsgaven til lille EL før vi drar

Jeg har hentet inn trillekurvene fra badet og ting fra den øverste hyllen der ute - så nå står det midt i stua og MÅ ryddes i, jeg bare mangler tiltakslyst. :fnise: Er 2 1/2 time til kjære slutter på jobben så jeg har litt tid på meg til å rydde bade-tingene. Tror nok at jeg utsetter nattbordsryddingen til imorgen om jeg ikke plutselig blir full av energi.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...