Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdagens fine:

Ordnet strøm på barnerommet

Gode venner på besøk

Feiring av dagen min :nigo:

Mannen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er flink jeg, også i forhold til tankene og følelsene rundt amming. :klem:

Skrevet
Synes du er flink jeg, også i forhold til tankene og følelsene rundt amming. :klem:

Takk vennen. Jeg gjør så godt jeg kan.

Skrevet (endret)

Bare for moro skyld;

Hvem postet i: Drums of Autumn|

Nótt 585

Saeria 129

Problematique 117

dreia 47

MarianneE 34

LekeHusmor 34

Purple 30

Redbird 30

pusilus 26

Kara W 26

Wolfmoon 23

Lucky? 21

loffen 21

Svipa 19

janne84 14

Minttu 12

Rekaaa 10

Missiw 9

Anamelona 8

Nique 8

*Enigma* 7

6

Frk edderkopp 5

Fancy Nancy 4

Aftenstjerne 4

^^Sunny^^ 4

lucy d-.-b 3

Alive 2

Libe 2

Bokalven 1

Tussi! 1

*dream* 1

Endret av Nótt
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det er merkelig det der med amming, for i dag skal det jo være så naturlig. Allikevel skal vi ikke lenger tilbake enn til 70-tallet for å finne holdninger som at amming ikke var noe å stå etter. Min kjære bror, født i 75, ble satt rett på morsmelkerstatning fra fødselen av. Og dette ble altså gjort av bygdekvinner som hadde et særdeles naturlig forhold til morsmelk hos alle andre dyr enn seg selv.

Nå har tydeligvis pendelen svingt over til den andre ytterkanten, og det er i grunn litt synd. Det hadde nok vært bedre om den hadde vært sånn omtrent midt på!

Ellers syns jeg du er fantastisk flink, og at du kommer til å bli en fantastisk mor uansett hvordan det går med ammingen :klemmer:

Skrevet

Takk for i dag :klem: Gleder meg til å se deg igjen på lørdag :hug:

Du ser for øvrig fantastisk ut om dagen :)

Skrevet
har visst mye på hjertet her jeg. :ler:

Synes det er bra jeg. :fnise:

Det er merkelig det der med amming, for i dag skal det jo være så naturlig. Allikevel skal vi ikke lenger tilbake enn til 70-tallet for å finne holdninger som at amming ikke var noe å stå etter. Min kjære bror, født i 75, ble satt rett på morsmelkerstatning fra fødselen av. Og dette ble altså gjort av bygdekvinner som hadde et særdeles naturlig forhold til morsmelk hos alle andre dyr enn seg selv.

Nå har tydeligvis pendelen svingt over til den andre ytterkanten, og det er i grunn litt synd. Det hadde nok vært bedre om den hadde vært sånn omtrent midt på!

Ellers syns jeg du er fantastisk flink, og at du kommer til å bli en fantastisk mor uansett hvordan det går med ammingen :klemmer:

Det er helt merkelig hvordan sånne ting svinger faktisk.

Skjønner ikke helt hvordan du har fått inntrykket av jeg er fantastisk flink, men setter pris på skrytet. :fnise:

Takk for i dag :klem: Gleder meg til å se deg igjen på lørdag :hug:

Du ser for øvrig fantastisk ut om dagen :)

Det var veldig koselig å se deg i dag, og bare skravle om alt og ingenting. :klem: Gleder meg til å se deg igjen på lørdag ja. Og takk for komplimentet. :rodme:

Skrevet

Dagen i dag har vært en sløv da. Bestis og typen sov over etter "festen" i går og dro hjem før jeg dro for å møte *Enigma*. Koselig å ha folk på besøk, men ikke så koselig når man ikke er helt i form selv. Veldig glad de dro med engang bestis hadde stått opp. :fnise: Etter at de var dratt dro jeg til Kokosbollefabrikken og møtte *Enigma*. Der ble vi sittende og prate i en evighet, det var veldig koselig. Vi burde prøve å gjøre det litt oftere synes jeg. Etter å ha vært der var planen å møte Mannen for å spise sushi sammen, men han hadde blitt pottetett og var ikke i form til å dra noe sted. Tror nok at jeg har smittet han med min forkjølelse, stakkar. Så det endte med at jeg kjøpte med kokosboller og sjokoladeboller til han og meg til kveldskos, og på vei hjem stoppet jeg og kjøpte sushi så vi hadde til middag. Jeg må innrømme at å komme hjem og innta sofan var fantastisk godt. Merker at formen ikke er helt på topp, men samtidig var det veldig deilig å være sosial med noen andre enn kolleger og Mannen.

Må forresten bare virke litt sær. Fikk en gave i går som jeg må innrømme at jeg ble skuffet over. Var fra kompis J som vi spiller rollespill med. Fikk en bok som er meningen at skal gi bakgrunnsstoff på karakteren jeg spiller. Synes ikke det var helt en bursdagsgave egentlig.

Skrevet

Man burde absolutt prøve å gjøre sånne ting litt oftere :Nikke: Det er jo så koselig å treffes sånn, bare sitte og skravle litt.

Skrevet

Dagens fine:

Sovet "lenge"

Gjester dro hjem tidlig

Møtt *Enigma* og :skravle:

Sushi til middag

Sjokoladeboller i kjøleskapet

Mannen :hjerte:

Skrevet

Jeg må bare si at jeg elsker Mannen veldig masse. Han er så utrolig snill og passer på meg. Vi har nå i helgen feiret bursdagen min, og til oss alle skar han opp masse grønnsaker og laget flere forskjellige typer dip: hummus, salasa, hvitløksrømme og guacamole. I tillegg til grønnsakene laget han et flatt-brød av speltmel og browniesmuffins med speltmel. Han sto på i hele går og ordnet alt sammen for at jeg og gjestene våre skulle kose oss. Og når alle som kom hadde kommet gikk han på kjøkkenet og laget frossen strawberry daiquiri til oss. Og stadig vekk i løpet av kvelden fylte han på med brød og drikke til de som ønsket det. Og i dag har han vasket opp alt som skulle vaskes opp og hengt opp klesvasken jeg satte på før jeg dro for å møte *Enigma*. Og alt dette har han ordnet selvom formen hans ikke har vært helt på topp. Er det rart jeg elsker denne mannen????

I tillegg til alt dette dropper han julebordet med jobben fordi de skal reise bort og han ikke vil sitte langt inne i Telemark om det skulle skje noe med meg når han er borte. :hjerte:

Skrevet (endret)
Bare for moro skyld;

Hvem postet i: Drums of Autumn|

Hvor finner man sånn oversikt?

--------------

Gratulerer masse med overstått! Håper legen kan hjelpe deg på tirsdagen :jepp:

Dette med amming er et ganske følsomt tema og det er lett å bli skikkelig ammestressa. Kanskje lurt å ta kontakt med ammehjelpen eller lignende allerede nå for å få en fast kontaktperson med peiling på opererte bryst? Det som er sikkert er at alle på sykehuset nok gjerne vil hjelpe, men alle har en litt ulik idé om var som er genialt og ikke, slik at en stakkar kan bli helt svett ;)

Endret av Svipa
Skrevet
Hvor finner man sånn oversikt?

Den oversikten finner man på forsiden når du har trykket på "Mine innlegg" under kolonnen "Svar" der står det et tall og trykker du på det tallet, åpnes et eget vindu som viser hvem som har postet i dagboken din og hvor mange innlegg de har skrevet. Skjønte du det???

Gratulerer masse med overstått! Håper legen kan hjelpe deg på tirsdagen :jepp:

Dette med amming er et ganske følsomt tema og det er lett å bli skikkelig ammestressa. Kanskje lurt å ta kontakt med ammehjelpen eller lignende allerede nå for å få en fast kontaktperson med peiling på opererte bryst? Det som er sikkert er at alle på sykehuset nok gjerne vil hjelpe, men alle har en litt ulik idé om var som er genialt og ikke, slik at en stakkar kan bli helt svett ;)

Kanskje jeg faktisk skal gjøre det - det var et veldig godt råd. Tusen takk. :klem:

Skrevet

Du har en fantastisk mann, og han har ei utrolig flott kone. Dere er så skjønne sammen. Helt perfekte for hverandre! :hjerte:

Skrevet
Den oversikten finner man på forsiden når du har trykket på "Mine innlegg" under kolonnen "Svar" der står det et tall og trykker du på det tallet, åpnes et eget vindu som viser hvem som har postet i dagboken din og hvor mange innlegg de har skrevet. Skjønte du det???

Fikk til :hoppe: Tusen takk!

Kanskje jeg faktisk skal gjøre det - det var et veldig godt råd. Tusen takk. :klem:

I aim to please :nigo:

:fnise:

Gjest Problematique
Skrevet

Mannen er virkelig fantastisk :hjerte: Jeg var småforelska fra før av, men jeg falt virkelig pladask når han ville spandere hele turen min inn bare sånn at du skulle slippe å dra på julebord alene :rødme: :fnise: Nei, han er utrolig god, og dere er så fine sammen :hjerte:

Skrevet
Du har en fantastisk mann, og han har ei utrolig flott kone. Dere er så skjønne sammen. Helt perfekte for hverandre! :hjerte:

:rødme:

Fikk til :hoppe: Tusen takk!

I aim to please :nigo:

:fnise:

Så fint at du fikk det til. Og jeg skal faktisk sette meg skikkelig inn i ammehjelpen nå.

Mannen er virkelig fantastisk :hjerte: Jeg var småforelska fra før av, men jeg falt virkelig pladask når han ville spandere hele turen min inn bare sånn at du skulle slippe å dra på julebord alene :rødme: :fnise: Nei, han er utrolig god, og dere er så fine sammen :hjerte:

Han er helt fantastisk, og utrolig omtenksom.

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen som var! :klem:

Og jeg er enig med resten her når det gjelder mannen din, han er virkelig flott og gjør det som trengs og mer! :)

Skrevet
Gratulerer så mye med dagen som var! :klem:

Og jeg er enig med resten her når det gjelder mannen din, han er virkelig flott og gjør det som trengs og mer! :)

Takk!!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...