Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos legen og det feiler meg ingenting. :sur: Og ikke får jeg noe form for medisin heller pga at jeg er gravid. SLITEN!!!! Har sånn ca sovet 4 timer om natta den siste uken og ikke klarer jeg å sove på dagen heller for da begynner jeg jo å hoste med engang. Hadde mest lyst til å hylgrine da jeg gikk fra legekontoret. Hadde jo håpet at han faktisk skulle finne ut at jeg feilet noe slik at det var mulig å få noe form for medisin. Men neida, feiler meg ingenting og ikke noe medisin eller råd til hva jeg kan gjøre fikk jeg. :frustrert: Fikk bare beskjed om at jeg måtte vente det ut. I fjor gikk jeg med denne hosten i flere måneder, det klarer jeg ikke i år.

Som jeg sa til Mannen da jeg gikk derfra, på telefon, blir jeg ikke bedre så tror jeg faktisk at jeg skal sette meg på legevakten og få time for dette orker jeg ikke i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Uff, stakar! :hug: Jeg vet nesten hvordan du har det, jeg har samme hosten som deg, men i light-varianten... Mao samme typen, men ikke fullt så ille.

Du får pøse innpå med sølvte og annen varm drikke for å lindre halsen, og få i deg masse C-vitaminer. Håper du blir frisk snart altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er bekymret for å si det sånn. Vi skal prøve å lage et damptelt, så jeg slipper å sitte foroverbøyd, i kveld. Og så tenker jeg at vi prøver å bygge opp i senga så jeg mer eller mindre sitter og sover + at vi setter opp vinduet og ser om det hjelper med kald luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damptelt høres lurt ut. Bruker dere bare varmt vann da eller har dere kamille og salvie og sånt i vannet? Var det sånn at gravide skulle være forsiktig med å bruke salvie? Hvis ikke kan jeg tipse om at som barn brukte jeg å få en pris salvie under overleppa når jeg var plaget med hoste, sånn at jeg skulle få sove om natta. Det smørte halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir varmt vann med eukalyptus dråper i. Det er nemlig bra når man er forkjølet.

Jeg har sovet en times tid, nesten uten å hoste. :) Hoster som et uvær nå når jeg våknet da, men du å godt det var å sove litt. Sov nesten sittende rett opp og ned - så tror jeg skal prøve det i natt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så teit at legen ikke kunne hjelpe deg. Det høres lurt ut med damptelt og åpent vindu (bare husk å kle godt på deg så du ikke fryser!).

Ellers kan jeg anbefale å sove i stressless-type stoler. Har sovet flere netter i våre, særlig som høygravid, og når den lille ikke ville sove selv. Er utrolig behaglig, for man kan regulere vinkelen til akkurat det som er behagelig akkurat da. Du får komme hit og ta en lur hvis ingen ting annet hjelper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet Kara W, men tror nok at jeg da prøver å sove i vår stol først. :lol:

Mannen er skikkelig søt og passer sånn på meg. Jeg beklaget at jeg ikke hadde tatt oppvasken i dag, men at jeg heller hadde prøvd å sove. Og da svarte han at han foretrakk at jeg sov fremfor å vaske opp. :hjerte: Og jeg som da satt i sofan med strikketøy og en skikkelig dårlig samvittighet.

Jeg har strikket ferdig min første sokk med hæl noensinne, og den ble faktisk veldig fin. Og det er vår lille mageboer sin sokk. Når sokk nr 2 er ferdig skal jeg legge ut bilde av sokker, lue og votter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en ny dag gryr, og i dag skal jeg prøve meg en tur på jobben. Det selvom natten har hatt begrenset med søvn. Har heldigvis ikke våknet av at jeg gisper etter luft inatt da, bare av at jeg MÅ hoste. Så tror nok at dampingen i går hjalp, dvs at den gjentas i kveld.

Under det kraftigste hosteanfallet i natt spente en liten frøken skikkelig fra i magen og det var vondt, så Mannen endt med å sitte å gni meg på ryggen for å få meg til å slappe av og gni meg på magen for å få vesla til å slappe av. Det siste klarte han fint, var verre med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der er fælt mens du er gravid.

Jeg hadde bronkitt, bihulebetennelse og ørebetennelse mens jeg var gravid, det var litt kjedelig kan du si...

det er jo bare å håpe at det går over snart...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Uff, det der er fælt mens du er gravid.

Jeg hadde bronkitt, bihulebetennelse og ørebetennelse mens jeg var gravid, det var litt kjedelig kan du si...

det er jo bare å håpe at det går over snart...

:klemmer:

Det er ikke spesielt godt nei. Håper det ordner seg snart i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Nøtt. Dumme lege altså :kjefte: Det bør jo vera noko du kan gjera. Eg sliter litt med lungene no spesielt når eg ligger.Er tett og slimete men ikkje sjuk. Bra at den vesle har det bra då. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Nøtt. Dumme lege altså :kjefte: Det bør jo vera noko du kan gjera. Eg sliter litt med lungene no spesielt når eg ligger.Er tett og slimete men ikkje sjuk. Bra at den vesle har det bra då. :klem:

Følte meg ikke veldig godt i varetatt av denne legen, her sitter jeg og sier at jeg ikke klarer å puste om natten. Og det eneste han gjør er å lytte såvidt på lungene mine og nesten ikke se meg i halsen. "Det er ikke noe galt med deg!" - ferdig og ut... De tok en blodprøve av meg for å sjekke CRP, men det tror jeg han bare gjorde fordi han skulle klappe lille gravide meg på hodet og få meg til å slappe av. Yeah rigth!! Som om det hjelper. Slapper ikke noe mer av pga av det, når jeg fortsatt sliter med hosten og pusten om natten. Dust!!!!

Og der kom det ut litt innestengt aggresjon ser jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...