Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Nótt

Anbefalte innlegg

Vi skal på fødselsforberedende kurs i desember, ble satt opp da vi var på kontroll i dag. 2 timers kveldskurs + at siste gangen på yoga'n også er litt sånn fødselsforberedende hvor Mannen kan være med. Så da får vi to slike "kurs" i løpet av en ukes tid. Tror nok absolutt vi har behov for det.

Snakket litt fødsel på yoga'n i dag og jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for alt en fødsel innebærer. Ikke at jeg gruer meg til det, men psykisk er jeg bare ikke der ennå. Er jo lenge til 1.februar. :fnise:

Så bra med kurs. Tror det er viktig, selv om man har lest bøker og kan alt det "tekniske". Og så blir alt så mye mer virkelig for mannen når han får være med på noe slikt. Graviditet og fødsel blir lett vedlig abstrakt for den som ikke gjennomgår det selv.

Det er mange som ikke blir psykisk klare i det hele tatt. Men ungen kommer nå ut enten man vil eller ei. Jeg var selv ikke klar for å få barn, og tenkte at han måtte gjerne bli der inne så lenge som mulig. Men ut kom han, vips så var det bare å bli klar.

Det varierer sikkert litt, men for de fleste så tar kroppen over og gjør det den skal. Jeg var "borte" for mye av fødselen. Fikk ikke med meg noe av det som skjedde rundt meg. Var bare klar over hva kroppen min drev med. Og mannens hånd. Den ble liksom ankringen min til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok at Mannens hånd og tilstedeværelse kommer til å være alfa og omega for meg. Selvom jeg har en tendens til å trekke meg inn i meg selv og jobbe meg gjennom smerten, så jo det veldig godt i januar. Var ikke veldig bevisst det som skjedde rundt meg, men merket når han var der eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fine:

Mannen hadde fri hele dagen

Hentet barnestol

Hentet hengevugge

Kjøpt litt babyklær - Mannen valgte

Yoga

Hjemmelaget grønnsakssuppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein koselig dag. Og mannen som valgte ut babyplagg - så søtt. :rødme:

Men, trangt inne på ein barneutstyrsbutikk? Kor lurt er egentlig det når sikkert ein stor prosent av kundane kjem inn sprekkeferdige med gigamagar eller med barnevogn? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAnnen var en uvurderlig støtte gjennom fødselen her, hvertfall. Jeg og trakk meg godt inn i meg selv, og enset knapt noen rundt meg, og hvertfall ikke tiden! Men jeg visste til enhver tid hvor mannen var, og han ville jeg ikke vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døden

Døden er ikke slik:

En knokkelmann

som kveler ditt siste,

ville skrik med heslig hand.

Døden er ikke angst og ljå

og djevlekrav,

ikke måneskygger

rundt ei ribbet grav.

Nei, døden er fjell

som løfter sin svale snø

over vegen du drar.

Der skal du stå den siste kveld,

og se i skjær av solfallseld

hvor vakkert livet var.

Hans Børli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein koselig dag. Og mannen som valgte ut babyplagg - så søtt. :rødme:

Men, trangt inne på ein barneutstyrsbutikk? Kor lurt er egentlig det når sikkert ein stor prosent av kundane kjem inn sprekkeferdige med gigamagar eller med barnevogn? :klø:

Jeg vet ikke hvor lurt det var, men særlig der barnevogner og bilseter sto (for det var dit vi gikk) synes jeg det var veldig trangt. Vi kom fint inn og ut, ikke det, men det var ikke god plass + at jeg synes det var skikkelig rotete der inne.

MAnnen var en uvurderlig støtte gjennom fødselen her, hvertfall. Jeg og trakk meg godt inn i meg selv, og enset knapt noen rundt meg, og hvertfall ikke tiden! Men jeg visste til enhver tid hvor mannen var, og han ville jeg ikke vært foruten.

Regner med at det blir ganske så likt for oss også.

Jeg har ikke så mye nyttig å si om fødseler og slikt, men jeg ville bare legge igjen en klem, :klemmer:

Setter pris på en :klem: i ny og ne.

-------------------------------------------------------------------------

Veldig koselig å komme inn her en skikkelig grå og tung fredagsmorgen og se at dere har vært her inne jenter. Tror ikke Mannen synes det var så veldig lett å dra på jobb i dag for jeg sto i døra og gråt. Jeg klarte ikke å kontrollere tårene, de bare rant og rant. Det har ingenting med det å gjøre at Mannen ikke kommer hjem før i morgen kveld, men mer med det faktum å gjøre at jeg er så sinnsykt sliten av hostingen min. I natt igjen har jeg ikke gjort annet enn å hoste, og nå begynner det å gjøre vondt i magemusklene nederst i magen + musklene mellom ribbeina hver gang jeg hoster litt lett. Halsen er supersår og øm i halsmusklene - det føles nesten som om jeg kveles når jeg prøver å svelge. I går før jeg la meg drakk jeg en kopp sølvte med honning, tok hostesaft (den lille dosen jeg kan), drakk vann hver gang jeg begynte å hoste + hadde halslinser å suge på. Ingenting hjalp. :sur: Først da Mannen i ren desperasjon sto opp og hentet en kald klut som vi la på halsen min klarte jeg å puste ordentlig og slappe av litt. Og da var klokka ca 2 i natt, og da hadde jeg hostet mer eller mindre sammenhengende siden halv tolv.

Og det verste av alt er at jeg vet at det ikke er noen medisiner som hjelper på denne hosten, har hatt den i snart 15 år 1-2 ganger i året og legen finner ikke ut hva det er for noe annet enn irriterte luftveier. :sukk: Og det å være gravid når man har en slik krampeaktig hoste gjør det ikke så mye bedre, for vesla prøver jo desperat å slippe unna magemusklene mine og det gjør det ikke noe bedre i magen. Lei nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Det varmer en sliten kropp og sjel. Tror egentlig at jeg bør holde meg unna KG i dag, er redd det bare blir sure oppstøt og klaging.

Runder forresten 28 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 28!

:)

:kose: på ei sliten Nótt. Klag så mykje du føler for, vennen. :klem:

Takk dreia. Er supersliten kjenner jeg, men orker ikke å prøve å sove engang for jeg vet at jeg bare begynner å hoste så fort jeg legger meg ned og prøver å slappe av. Så jeg sitter i sofan med laptopen og strikketøyet. Må ut en liten tur nå snart, men det er bare ned på helsestasjonen og levere noe så går heldigvis fort.

Har vasket en maskin med håndklær og gardiner og nå er maskin nr 2 igang med 2 fleecetepper og et sengeteppe. Ganske greit å gjøre sånt når jeg først bare sitter i sofan og ikke orker så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og fått levert det som måtte levers i dag. Har prøvd å strikke litt, men måtte rekke opp - fant ut at jeg ikke hadde nok garn av den ene typen jeg brukte. Får begynne på nytt bare med den ene typen jeg har endel garn av.

Nå skal jeg henge opp siste klesvasken og krølle meg sammen med film og strikketøy i sofan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilken film skal du se? :nigo:

vet du Nótt, jeg har jo aldri møtt deg, men du er så god syns jeg. glad jeg "kjenner" deg gjennom KG. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken film skal du se? :nigo:

vet du Nótt, jeg har jo aldri møtt deg, men du er så god syns jeg. glad jeg "kjenner" deg gjennom KG. :hug:

Og nå kom tårene trillende, skal ikke så mye til i dag skjønner jeg. Takk lekis - veldig glad jeg "kjenner" deg også. :klemmer:

Jeg har begynt å se på "The Craft".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Og jeg er utrolig glad for at jeg har møtt deg, jeg er så glad i deg vennen! :klemmer: Så utrolig rart å møte en person som en klaffer så utrolig med. Reservestoresøsterbestevenn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er utrolig glad for at jeg har møtt deg, jeg er så glad i deg vennen! :klemmer: Så utrolig rart å møte en person som en klaffer så utrolig med. Reservestoresøsterbestevenn :klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...