Gjest Wolfmoon Skrevet 29. januar 2010 #2321 Skrevet 29. januar 2010 Jeg vet alt om hvordan det er å ledsage/hjelpe noen som er dårlig til beins eller har andre behov, stort sett så er det ingen som tar hensyn i det hele tatt. Synes det var fantastisk flott gjort av deg jeg Og jeg satser jo på at fødselen setter i gang i løpet av kvelden jeg da, siden jeg tippet på i morgen
Saeria Skrevet 29. januar 2010 #2322 Skrevet 29. januar 2010 Ja, det er helt utrolig hvor lite hensyn folk tar. Husker selv at jeg titt og ofte ble stående på bussen med synlig gravidmage, ja, selv som høygravid, uten at noen gadd å lette på ræva. Ikke er jeg typen som tigger etter sete heller, så jeg sendte heller et litt etsete blikk og håpet de skammet seg litt.
Anamelona Skrevet 29. januar 2010 #2323 Skrevet 29. januar 2010 Ja, det er helt utrolig hvor lite hensyn folk tar. Husker selv at jeg titt og ofte ble stående på bussen med synlig gravidmage, ja, selv som høygravid, uten at noen gadd å lette på ræva. Ikke er jeg typen som tigger etter sete heller, så jeg sendte heller et litt etsete blikk og håpet de skammet seg litt. Høres ut som meg! Men det var ofte gamlinger som reiste seg for meg, og den plassen trenger jeg jo ikke, men det blir på en måte frekt å takke nei også når de var så snille.... Det som gjorde meg forbanna var da jeg var høygravid og satt i busskuret og ventet, så kom det en fyr som tente opp en sigg inne i skuret og bare satt der og peisa. Jeg måtte ut i sidelengs snøvær for å unngå røyken, og for å ikke drepe vedkommende!
Saeria Skrevet 29. januar 2010 #2324 Skrevet 29. januar 2010 Jotakk...møtte på noen hyggelige røykere jeg pog, og jeg er eks. røyker selv, og trakk meg alltid unna når gravide var på mitt busstopp.
Anamelona Skrevet 29. januar 2010 #2325 Skrevet 29. januar 2010 Jotakk...møtte på noen hyggelige røykere jeg pog, og jeg er eks. røyker selv, og trakk meg alltid unna når gravide var på mitt busstopp. Godt å høre at det finnes røykere med folkeskikk. For det er ofte mangelvare.....
Nótt Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #2326 Skrevet 29. januar 2010 Alltid omtenksom og snill du. Ikke alltid, men jeg prøver i hvertfall. Nei, en enkel, men særdeles god gest! Følte meg litt kry da jeg var ute og måket oppkjørselen istad, og så tok jeg fatt på naboen sin også! Måker lett og ofte for at det ikke skal være så masse å ta.., men jeg ser naboen ikke har måkt i det hele tatt. Hun er gammel, har astma og ryggproblemer, så da måtte jeg nesten være litt grei. Gravid eller ei. Sånne små gleder som gjør at man kan legge seg med et lite smil om munnen! Håper hun blir glad når hun oppdager det iallefall!! Det er akkurat det, det skal ikke så mye til for at andre faktisk blir glade. Jeg vet alt om hvordan det er å ledsage/hjelpe noen som er dårlig til beins eller har andre behov, stort sett så er det ingen som tar hensyn i det hele tatt. Synes det var fantastisk flott gjort av deg jeg Og jeg satser jo på at fødselen setter i gang i løpet av kvelden jeg da, siden jeg tippet på i morgen Nei det er veldig få som tar hensyn, er ikke alltid jeg har muligheten selv, men i dag kostet det meg absolutt ingenting. Ja, det er helt utrolig hvor lite hensyn folk tar. Husker selv at jeg titt og ofte ble stående på bussen med synlig gravidmage, ja, selv som høygravid, uten at noen gadd å lette på ræva. Ikke er jeg typen som tigger etter sete heller, så jeg sendte heller et litt etsete blikk og håpet de skammet seg litt. Jeg tigger heller ikke etter sete, men håper å få et hver gang jeg er på bussen nå. Kjenner at det å stå lenge av gangen ikke er godt når man er så langt på vei. Høres ut som meg! Men det var ofte gamlinger som reiste seg for meg, og den plassen trenger jeg jo ikke, men det blir på en måte frekt å takke nei også når de var så snille.... Det som gjorde meg forbanna var da jeg var høygravid og satt i busskuret og ventet, så kom det en fyr som tente opp en sigg inne i skuret og bare satt der og peisa. Jeg måtte ut i sidelengs snøvær for å unngå røyken, og for å ikke drepe vedkommende! Det har jeg også opplevd, forbanna idioter. Skal de absolutt ha den røyken får de stå ute i det jævla været og ikke jage andre som ikke røyker ut i det. Jeg har overlevd denne dagen også og snart er den over. Lurer på om jeg skal prøve å lure med meg Mannen i senga snart. I morgen får vi besøk av venninne J på kvelden og mulig vi skal lunsje med svigers på formiddagen. Om ikke noe har skjedd innen den tid da.
Saeria Skrevet 29. januar 2010 #2327 Skrevet 29. januar 2010 For meg var det en selvfølge å ikke utsette gravide for min røyk, men det er tydelig at ikke alle tenker sånn. Selv er jeg glad for at jeg sluttet lenge før jeg ble gravid. Er noen år siden jeg la røykinga på hylla.
Gjest Problematique Skrevet 29. januar 2010 #2328 Skrevet 29. januar 2010 Om det står andre mennesker inne i busskuret så går jeg aldri inn der for å røyke... Ikke snakk om. Men jeg har opplevd at jeg sitter der stille og rolig alene og tar en røyk, og så kommer det en annen person og ber meg om å flytte meg ut av skuret med den forbanna røyken... Det finner jeg meg ikke i, når jeg satt der først... Fortsatt overbevist om at det ikke skjer noe før mandag jeg altså
Nótt Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #2330 Skrevet 30. januar 2010 Du sparker i magen Du sparker i magen - og vips så er du her Så pludrer du og skriker - til glede og besvær Du snubler og ramler og slår deg gul og blå Men innen man vet ordet av det, har du lært å gå Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden jeg følger med, du kan selv velge ferden. Mange rare veier skal du gå Mange nye venner vil du få Men kjære, hvem du enn er, så velkommen til livet Hva du får se kan jeg ikke beskrive men det venter mange rare eventyr Når din første morgen gryr Du står foran speilet, nå er du jammen lang og tenk på visse steder er kjolen blitt for trang Så blir du forelsket og alt er som en drøm Det er bare første kjærlighet som er så øm så øm. Så står du her en dag og sier mor jeg skal ha barn Da føler du det slik som jeg i dag At kjære, hvem du enn er.......
Nótt Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #2331 Skrevet 30. januar 2010 Fortsatt overbevist om at det ikke skjer noe før mandag jeg altså Vi får se er alt jeg orker å si til det kjenner jeg. God helg til dere alle tre! God helg ja. Da har man kommet seg opp, kjenner at det er tyngre å komme seg ut av senga for tiden. I dag skal vi lunsje med svigers og få besøk av venninne J i kveld - det er i hvertfall planene så får vi se om det blir noe av.
Gjest Problematique Skrevet 30. januar 2010 #2332 Skrevet 30. januar 2010 Unnskyld vennen, det var ikke meningen å virke masende altså
Nótt Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #2333 Skrevet 30. januar 2010 Unnskyld vennen, det var ikke meningen å virke masende altså Skjønte det vennen, men akkurat nå takler jeg dårlig sånne kommentarer kjenner jeg. Kan ha noe med at mamma og svigermor ringer hver dag for å høre om det skjer noe + at i dag har tanten til Mannen også ringt for å høre om det skjer noe. Jeg skjønner virkelig ikke at folk ikke kan slå seg til ro med at de får beskjed når det skjer noe, de virker livredde for at de ikke skal få beskjed.
Gjest Problematique Skrevet 30. januar 2010 #2334 Skrevet 30. januar 2010 Uff, så irriterende! Særlig mødrene burde jo skjønne at de er førstemann som får beskjed! Skal jeg :slår: dem litt for deg?
Nótt Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #2335 Skrevet 30. januar 2010 Uff, så irriterende! Særlig mødrene burde jo skjønne at de er førstemann som får beskjed! Skal jeg :slår: dem litt for deg? Ja gjerne det... Tror ikke det hjelper, særlig ikke når mamma nå begynner samtalene med: "Hei det er masa som ringer!" De burde jo skjønne at de får beskjed når det skjer noe, og ja de er de første på listen - eller noen av de første i hvertfall.
Alive Skrevet 30. januar 2010 #2336 Skrevet 30. januar 2010 Du sparker i magen Du sparker i magen - og vips så er du her Så pludrer du og skriker - til glede og besvær Du snubler og ramler og slår deg gul og blå Men innen man vet ordet av det, har du lært å gå Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden jeg følger med, du kan selv velge ferden. Mange rare veier skal du gå Mange nye venner vil du få Men kjære, hvem du enn er, så velkommen til livet Hva du får se kan jeg ikke beskrive men det venter mange rare eventyr Når din første morgen gryr Du står foran speilet, nå er du jammen lang og tenk på visse steder er kjolen blitt for trang Så blir du forelsket og alt er som en drøm Det er bare første kjærlighet som er så øm så øm. Så står du her en dag og sier mor jeg skal ha barn Da føler du det slik som jeg i dag At kjære, hvem du enn er....... åååå...dette er egentlig en sang:) Den sang mormoren min ofte til meg. Takk for at du delte den. Det var fint å lese teksten...jeg hadde glemt den:)
Frigg Skrevet 30. januar 2010 #2337 Skrevet 30. januar 2010 Her har jeg ikke vært på leeenge. Blir virkelig flau Håper du har en fin dag med svigerforeldre og venninne J
Redbird Skrevet 30. januar 2010 #2338 Skrevet 30. januar 2010 Jeg er tilbake og ingenting er skjedd! Woohoo! Ja..altså, kanskje ikke så 'woohoo' for deg, men da vil jeg ihvertfall få det med meg med en gang! Tenker på deg vennen! Og jeg håper at de som har ringt og mast på deg om det har skjedd noe ennå har tatt til fornuft og gitt seg nå. Som du sier så må de vel skjønne at de får beskjed med en gang:
Nótt Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #2339 Skrevet 30. januar 2010 åååå...dette er egentlig en sang:) Den sang mormoren min ofte til meg. Takk for at du delte den. Det var fint å lese teksten...jeg hadde glemt den:) Visste ikke at det var en sang jeg, bare likte teksten så godt. Her har jeg ikke vært på leeenge. Blir virkelig flau Håper du har en fin dag med svigerforeldre og venninne J Det går da så bra så jeg er stadig inne hos deg og leser, men dårlig på å legge igjen spor kan du si. Jeg er tilbake og ingenting er skjedd! Woohoo! Ja..altså, kanskje ikke så 'woohoo' for deg, men da vil jeg ihvertfall få det med meg med en gang! Tenker på deg vennen! Og jeg håper at de som har ringt og mast på deg om det har skjedd noe ennå har tatt til fornuft og gitt seg nå. Som du sier så må de vel skjønne at de får beskjed med en gang: Her har det ikke skjedd noe ennå nei - ganske så stille og rolig. _______________________________________________________________________ Lunsj med svigers var veldig koselig, som alltid. Da vi kom hjem vasket jeg opp og Mannen malte lister på barnerommet. Etter oppvasken tappet kjære i badekaret til meg og jeg har tilbragt en hel time der i. Noe som er veldig uvanlig til meg å være. Men med musikk og sudoku var ikke det noe vanskelig i dag, tror nok at kroppen trengte den avslappingen gitt. Det ser ut til at venninne J ikke kommer idag, hun fikk nemlig problemer med bilen, men da skulle hun komme i morgen sa hun. Det vil tiden vise rett og slett. Kjenner at det faktisk ikke bryr meg så mye nå, da blir det nemlig bare kosekveld for kjære og meg. Vi skal se et par filmer og bare ta det med ro. Kanskje jeg blir ferdig med Mor Signe teppet også.
pusilus Skrevet 30. januar 2010 #2340 Skrevet 30. januar 2010 Det hørtes aldeles nydelig ut med et bad Håper du får en koselig kveld med Mannen.
Anbefalte innlegg