Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjort:

- vasket jeans

- lagt sammen tørt tøy

- vasket gulv

- farget tøy

- ringt og avbestilt legetime

- vasker det fargede tøyet

- sydd lommeslynge til venninne G (hun ville ha til å bære katten sin i :fnise: )

Nå dro Mannen fra jobb og skal innom Ikea og Maxbo før han kommer hjem. Glad jeg slipper å være med kjenner jeg. :lol: Men han gruet seg til Ikea - er ikke akkurat favoritt stedet hans - merkelig nok det der.

*tørker tårer* Det var en vannvittig fin tekst....

Og ble veldig emosjonelt for meg som akkurat har sittet og pratet med gruppa om alle problemene med min mamma.

Men aller mest var det fint!!!

:klemmer: Ikke meningen å få folk til å gråte her da.

Skrevet
Det var 99% fine tårer :klemmer:

Det var enda godt det da. :klem:

Skrevet

Har gjort:

- vasket jeans

- lagt sammen tørt tøy

- vasket gulv

- farget tøy

- sydd lommeslynge til venninne G (hun ville ha til å bære katten sin i :fnise: )

- hengt opp farget tøy

- satt på ny maskin med tøy til farging

- nålet sammen halve lappeteppet

Skrevet (endret)

Jeg likte teksten, og fokuset på at det blir store emosjonelle sår. Det er jo så sant!! Får vondt inni meg når jeg leser om spedbarnet på 15 dager som har levd i en uke i ruinene i Haiti. Eller om 2åringen som fikk en masse nåler i seg satt inn av faren og stemoren - i Brasil. Og om små barn som blir voldtatt i barnehager, små barn som brenner inne fordi de ikke kommer seg ut av huset.. For ikke å snakke om idiotene som voldtar nyfødte fordi de tror det kurerer aids! :kjefte: Ingen har forberedt meg på at jeg skal komme over slike historier og at hjernen min automatisk setter Babymelona i bildet. :( Magen min vrenger seg ved tanken.

Men jeg håper, og tror, at vi unngår slike ting, og at jeg kan kose meg med barna mine leeenge og at de ikke blir utsatt for andre ting enn skrubbsår og sånt.. :) For det ER kos å være mamma. Smilet jeg fikk da jeg la henne i senga igår kveld, og at hun sovnet før døra var igjen, det er bare herlige øyeblikk!!

Endret av Anamelona
Skrevet
Jeg likte teksten, og fokuset på at det blir store emosjonelle sår. Det er jo så sant!! Får vondt inni meg når jeg leser om spedbarnet på 15 dager som har levd i en uke i ruinene i Haiti. Eller om 2åringen som fikk en masse nåler i seg satt inn av faren og stemoren - i Brasil. Og om små barn som blir voldtatt i barnehager, små barn som brenner inne fordi de ikke kommer seg ut av huset.. For ikke å snakke om idiotene som voldtar nyfødte fordi de tror det kurerer aids! :kjefte: Ingen har forberedt meg på at jeg skal komme over slike historier og at hjernen min automatisk setter Babymelona i bildet. :( Magen min vrenger seg ved tanken.

Men jeg håper, og tror, at vi unngår slike ting, og at jeg kan kose meg med barna mine leeenge og at de ikke blir utsatt for andre ting enn skrubbsår og sånt.. :) For det ER kos å være mamma. Smilet jeg fikk da jeg la henne i senga igår kveld, og at hun sovnet før døra var igjen, det er bare herlige øyeblikk!!

Det er dessverre alt for mye grusomhet her i verden og da kan man jo faktisk lure på hvorfor man vil seg selv så vondt og sette barn til verden. Men så er det de små øyeblikkene som et smil, en klem e.l. som gjør det hele verdt det.

Har gjort:

- vasket jeans

- lagt sammen tørt tøy

- vasket gulv

- farget tøy

- hengt opp farget tøy

- satt på ny maskin med tøy til farging

- nålet sammen halve lappeteppet

- vasket det fargede tøyet

- lagt vekk rent tøy

- sydd sammen alle lappene på lappeteppet

- strikket noen omganger på Mor Signe teppet

Ser jeg har fått gjort en del i dag - og det er deilig. Blir ikke så mye mer ting som gjøres i dag annet enn strikking i sofan og muligens pc.

Mamma har ringt i dag, og hun ringte i går... :sjokkert: Er ikke vandt til dette og nå fikk jeg beskjed om at hun ville ringe hver dag fremover for å følge opp. Så nå ringer altså svigermor til Mannen hver dag og mamma kommer til å ringe meg, håper virkelig det ikke blir for mye mas. Mamma følte at hun måtte følge opp ekstra siden hun fødte alle sammen for tidlig, og derfor var 99% sikker på at jeg kom til å gjøre det også.

Skrevet
Mamma har ringt i dag, og hun ringte i går... :sjokkert: Er ikke vandt til dette og nå fikk jeg beskjed om at hun ville ringe hver dag fremover for å følge opp. Så nå ringer altså svigermor til Mannen hver dag og mamma kommer til å ringe meg, håper virkelig det ikke blir for mye mas. Mamma følte at hun måtte følge opp ekstra siden hun fødte alle sammen for tidlig, og derfor var 99% sikker på at jeg kom til å gjøre det også.

"Lydløs" og "avvis" er to magiske og fantastiske funksjoner når stressede mødre angriper telefonen!!! :ler: Jeg ba om sms jeg, kort og greit!! Pratemas er sliiiitsomt! Sms er greit! :fnise:

Skrevet

Skjønner jo at disse mødrene er nysgjerrige og vil følge med, men det får da være måte på! Det er jo ikke sånn at dere får Vesla, og så sier fra til dem et par uker etterpå liksom... Masemødre altså! (Du blir sikkert likedan når Vesla en gang skal ha barn :fnise: )

Skrevet
"Lydløs" og "avvis" er to magiske og fantastiske funksjoner når stressede mødre angriper telefonen!!! :ler: Jeg ba om sms jeg, kort og greit!! Pratemas er sliiiitsomt! Sms er greit! :fnise:

Tror nok ikke det hjelper for da bare legger hun igjen beskjed på svarer'n og forventer at jeg ringer opp igjen. Bedre at hun betaler for samtalen da egnetlig.

Skjønner jo at disse mødrene er nysgjerrige og vil følge med, men det får da være måte på! Det er jo ikke sånn at dere får Vesla, og så sier fra til dem et par uker etterpå liksom... Masemødre altså! (Du blir sikkert likedan når Vesla en gang skal ha barn :fnise: )

Hmmmm :klø: det hadde kanskje ikke vært så dumt, gitt beskjed et par uker etter fødsel. :fnise:

Har sagt klart i fra til begge to at de vil få beskjed så fort det skjer noe, men det hjelper nok ikke. Mamma hadde til og med blitt mast på av søstra mi og gudmoren min om det hadde skjedd noe. :eeeh: Det synes jeg er litt ille da, særlig når søstra mi bor med mamma og hun vet at de får beskjed når det skjer noe.

Akkurat nå må jeg innrømme at tanken på besøksforbudet på ABC er veldig deilig. Jeg håper det opprettholdes til vi føder for å si det sånn. Da kan jeg slappe av etter fødsel og vi kan bli kjent med vesla FØR vi får besøk. Blir sikkert tøft med besøk hjemme også, men har fått hvilt litt før det i såfall (håper jeg).

Skrevet

Jeg ringer ikke opp igjen jeg. :fnise: Enkelte situasjoner er reservert for sms for meg! ;)

Spørs hvor lenge du blir liggende hvor deilig du synes det er å bare ligge. Jeg lå fra mandag til lørdag (fødte tirsdagen) og jeg kjedet ræva av meg på barsel. :roll: Det er avslappende, men SKIKKELIG kjedelig! :) Høydepunktet var da Pappamelona kom på ettermiddagen. :)

Skrevet
Jeg ringer ikke opp igjen jeg. :fnise: Enkelte situasjoner er reservert for sms for meg! ;)

Spørs hvor lenge du blir liggende hvor deilig du synes det er å bare ligge. Jeg lå fra mandag til lørdag (fødte tirsdagen) og jeg kjedet ræva av meg på barsel. :roll: Det er avslappende, men SKIKKELIG kjedelig! :) Høydepunktet var da Pappamelona kom på ettermiddagen. :)

Nå er planen å føde på ABC på Ullevål, og da får Mannen og jeg enerom og vi får være der i 2 dager. Med mindre noe annet skjer da og jeg må på vanlig fødeavdeling, da blir det nok noe annet kan jeg tenke meg, men det satser jeg da ikke på.

Skrevet
Nå er planen å føde på ABC på Ullevål, og da får Mannen og jeg enerom og vi får være der i 2 dager. Med mindre noe annet skjer da og jeg må på vanlig fødeavdeling, da blir det nok noe annet kan jeg tenke meg, men det satser jeg da ikke på.

2 dager er nok deilig å være sammen med den nye familien ja. :) Det er kanskje tv, radio og dusj på enerommet også? ;) Mer enn jeg hadde. En taus, "dum" romkamerat... :eeeh:

Skrevet
2 dager er nok deilig å være sammen med den nye familien ja. :) Det er kanskje tv, radio og dusj på enerommet også? ;) Mer enn jeg hadde. En taus, "dum" romkamerat... :eeeh:

Det tror jeg er en fin periode uten besøk av masete besteforeldre. Og såvidt jeg vet så er det tv, dusj og kjøleskap på enerommet ja.

Skrevet

Nei nå skal jeg avslutte her og se på Bones, mens jeg strikker også er det senga etterpå. I morgen skal jeg på bassengtrening, gleder meg til å ta meg skikkelig ut. :lur:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det er da ingen som har sagt at du må si fra hvis besøksforbudet skulle bli opphevet før du føder :lur:

Kos deg med bassengtrening i morgen :klemmer:

Skrevet
Det er da ingen som har sagt at du må si fra hvis besøksforbudet skulle bli opphevet før du føder :lur:

:tommelopp:

Skrevet (endret)

Hvis babyen din er

Hvis babyen din er

"vakker og perfekt

og aldri gråter eller klager,

sover i følge skjemaet

og raper på komando,

og er en engel hele tiden"

- da er du bestemoren...

-ukjent

Endret av Nótt
Skrevet

Nei det er det ingen som sier at vi må gjøre faktisk. Lur du Wolfmoon. :klem:

Trøtt i dag... Det var hardt å våkne, stå opp gikk greit når jeg først var våkne, men det å åpne øynene i dag var nesten umulig. Regner med at det hjelper å trene litt i basseng. Tror nok at dette blir siste bassengtreningen for meg, vi får bare se rett og slett.

Gjest Problematique
Skrevet

Håper du koser deg på bassengtreningen i dag :klemmer:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...