Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planer for dagen:

- vaske sengeteppet vårt :jepp:

- henge det til tørk :jepp:

- vaske en maskin med håndklær og slikt :jepp:

- sy på lappeteppet - :jepp: jeg har begynt i hvertfall. :lol:

- fysio :jepp:

- henge opp håndklærne :jepp:

- vaske en ullmaskin :jepp:

- henge opp ullklærne

- vaske opp

- ikea og maxbo tur om Mannen har fått penger

- gjøre ferdig lua til venninne G (prøve å hekle luesnorer)

Da har jeg kommet meg hjem etter fysio'n, ny time om en uke og skjer det noe før den tid var det bare å ringe. Tviler sterkt på at noe har skjedd før nest torsdag, men det er en annen side av saken da.

Skrevet

Planer for dagen:

- henge opp ullklærne :jepp:

- vaske opp

- ikea og maxbo tur om Mannen har fått penger

- gjøre ferdig lua til venninne G (prøve å hekle luesnorer)

Jeg har ikke gjort annet enn å surfe på nettet siden jeg kom hjem. :sukk: Burde jo vært flink og vasket opp, men det skjer ikke før ikeaturen kjenner jeg. Sitter og dupper med hodet så lurer litt på å legge meg nedpå en tur før ikea turen. Er ekkelt å være så trøtt som det jeg ble nå.

Gjest Problematique
Skrevet

Legg deg ned litt vennen :klemmer: Det hr du ærlig fortjent!

Forresten, hver gang mobilen min piper, så er jeg fullstendig overbevist om at det er fra deg :lol:

Skrevet

Venninna mi som skulle ha termin samtidig med deg, fikk babyen sin forrige uke. Så plutselig skjer det!

Skrevet

Du er jaggu meg midt i klekkesesongen du?? :jepp:

:strix: :strix: :strix:

Skrevet

Planer for dagen:

- henge opp ullklærne :jepp:

- vaske opp :riste:

- ikea og maxbo tur om Mannen har fått penger :jepp:

- gjøre ferdig lua til venninne G (prøve å hekle luesnorer) :jepp:

- vaske en maskin med vanlige klær :jepp:

- henge opp klærne :jepp:

Det ble en liten lur på meg, men tror dere ikke at i det jeg la meg i senga var det noen som fant ut at de skulle hamre og borre i veggen. Typisk!! Fikk meg en halvtime på øyet uansett da - var nok ganske så sliten da ja. Vi fikk oss en tur på ikea og maxbo, men Mannen må ta en tur til igjen i morgen for vi har ikke så stor bil at vi fikk plass til det vi skulle ha. Så hylle til badet og list til barnerommet ordner han i morgen. Men vi fikk et par andre ting vi skulle ha tak i da - og det er jo bra.

Etter at vi kom hjem har jeg klart å få ferdig lua til venninne G så da er det bare å sende den og vottene av gårde, men det skjer ikke i morgen. I morgen har jeg ingen planer om å gå ut, skal bare være hjemme. Har nok av ting å gjøre her hjemme for å si det sånn.

Legg deg ned litt vennen :klemmer: Det hr du ærlig fortjent!

Forresten, hver gang mobilen min piper, så er jeg fullstendig overbevist om at det er fra deg :lol:

Har ingen planer om å føde før helgen så vet du det, og kan puste litt lettere når mobilen piper. :fnise:

Venninna mi som skulle ha termin samtidig med deg, fikk babyen sin forrige uke. Så plutselig skjer det!

Ja det kan plutselig skje, men jeg har sagt klart i fra at før helgen er ikke aktuelt. :regler:

Du er jaggu meg midt i klekkesesongen du?? :jepp:

Ja jeg er vel det ja. :lol:

Skrevet (endret)

Varm lunsj hørtes fristande ut. :spise:

Vesla kjem nok like over helga, så det blir nok ingen fysio neste veke. :lur:

Endret av dreia
Skrevet

Min lille venn

Min lille venn, du er en gave,

for deg vil jeg reise over havet

Min lille venn, om ditt hjerte blir knust,

gi meg bitene, så skal jeg ditt hjerte lege

Min lille venn, du kan komme til meg,

for mamma er alltid her for deg!

Min lille venn, du smiler så fint,

likevel er det kort vei mellom blid og sint

Min lille venn, du vokser fort,

å få se på det -er kjempestort

Min lille venn, du kan lage bråk og dunder,

Min lille venn, du er verdens største under!

ukjent

Skrevet
Varm lunsj hørtes fristande ut. :spise:

Vesla kjem nok like over helga, så det blir nok ingen fysio neste veke. :lur:

Vi får se om du har rett. :fnise:

guud for en spennende tid Nótt! :hoppe:

Jeg må innrømme at det ikke er så spennende jeg da.... Nå tusler jeg bare hjemme og pusler med ting som må gjøres og som jeg vanligvis ikke får gjort. Jeg tror nok at alle andre synes det er mye mer spennende enn det jeg synes. :lol:

Snakket med både svigermor og mamma i går, og begge lurte på hvordan det gikk og om det skjedde noe. Fikk høre av svigermor at jeg virket veldig rolig og avbalansert og det synes hun var bra. Som jeg da sa: "Jeg kan ikke gå rundt og grue meg for noe jeg ikke vet hvordan blir og som jeg overhodet ikke har kontroll over. Ting skjer når de skjer!" Kjenner at om de skal ringe hver dag og spørre om hvordan det går så kommer jeg til å gå på veggen av frustrasjon til slutt. De vil jo få beskjed når det skjer noe. I tillegg begynte svigermor å mase om at hun synes jeg hadde en høy smerteterskel... :sjokkert: Jeg synes nå ikke det jeg da, men har skjønt at andre synes jeg har det. Snakket litt med Mannen om det i går og vi kom vel egentlig frem til at det er staheten min som viser seg der, jeg vil ikke vise andre at jeg har det vondt - for jeg skal klare selv.

Gjest Fancy Nancy
Skrevet

:hjerte: sukk... hvor finner du alle disse diktene!

tror jeg må kopiere og lagre de på datamaskinen min.. egen dikt mappe av Nòtt

Skrevet

Gi klar beskjed om at du ikke orker at folk skal ring og spørre om det har skjedd noe hele tida. Det er SÅ irriterende!

Håper de siste dagene dine blir superfine, og at du får slappet av og ladet opp. 'Spis pasta hele siste uka', sa jordmor til meg. :fnise:

:klemmer:

Skrevet
:hjerte: sukk... hvor finner du alle disse diktene!

tror jeg må kopiere og lagre de på datamaskinen min.. egen dikt mappe av Nòtt

Jeg finner de på nett. Bare å kopiere og lagre det.

Gi klar beskjed om at du ikke orker at folk skal ring og spørre om det har skjedd noe hele tida. Det er SÅ irriterende!

Håper de siste dagene dine blir superfine, og at du får slappet av og ladet opp. 'Spis pasta hele siste uka', sa jordmor til meg. :fnise:

:klemmer:

Mannen har sagt klart i fra til sin mor, men hun klarer ikke å la være. Håper bare det ikke blir hver dag fremover, er heldigvis ikke meg hun ringer hver dag da. :fnise:

Nå har jeg vasket gulv, eneste gulvet jeg ikke vasket var badegulvet - rett og slett fordi det er så trangt der inne og jeg ikke får helt plass pga magen. :fnise: Det trengtes virkelig nå så jeg, 2 gulv og vannet var helt svart. :rodme: Men nå er det gjort i hvertfall og jeg er superfornøyd med meg selv.

Har funnet ut at jeg i stedenfor å lage en oppgaveliste hver dag, nå skal lage en liste over hva jeg faktisk har gjort i løpet av dagen - litt mer motiverende faktisk. So here goes:

- vasket jeans

- lagt sammen tørt tøy

- vasket gulv

Skrevet

Og der fikk jeg mail fra Mannen om at han nå var sur på meg fordi jeg har vasket gulvene. :fnise: Jeg visste jo at han ville reagere sånn, men når han ikke får rompa i gir og får gjort det så må noen andre gjøre det. Og den noen andre er jo ingen andre enn meg det. Han får bare være sur - er ikke så mye å gjøre med nå når det er gjort. :fnise:

Skrevet

Vi sitter og spiser lunsj en dag, da min datter "tilfeldig" sier at hun og hennes mann vurderer "å starte en familie".

- "Vi holder på med en spørreundersøkelse," sier hun, halvveis spøkefullt. "Synes du vi skulle hatt en baby?"

* "Det vil forandre livet deres," sier jeg forsiktig og med et nøytralt tonefall.

- "Jeg vet," sier hun, "slutt på å sove lenge i helgene, slutt på spontane ferieturer".

Men det var ikke det jeg mente i det hele tatt. Jeg ser på min datter, prøver å finne ut hva jeg skal si til henne.

Jeg vil hun skulle vite det hun aldri vil lære på noe svangerskapskurs.

Jeg vil fortelle henne at de fysiske sårene fra en barnefødsel vil gro, men at å bli mor,vil gi henne et emosjonelt sår, så kraftig, at det for alltid vil gjøre henne sårbar.

Jeg vurderer å advare henne om at hun aldri mer vil kunne lese en avis uten å spørre seg selv,

"Hva om det hadde vært MITT barn?"

At hvert eneste flykræsj, enhver husbrann vil plage henne.

At hver gang hun ser bilder av sultende barn, vil hun lure på om

noe kan være mer grusomt enn å se sitt barn dø.

Jeg ser på hennes nøye manikyrerte negler og moteriktige antrekk og tenker at uansett

hvor sofistikert hun er, å bli mor vil redusere henne til det primitive nivået hvor

en bjørnemor beskytter sin bjørneunge.

At et påtrengede rop "Mamma!" vil få henne til å slippe en sufflé eller hennes fineste krystall uten et øyeblikks nøling.

Jeg føler at jeg bør advare henne om at uansett hvor mange år hun har investert i sin karriere, vil hun bli profesjonelt avsporet til morsrollen.

Hun vil kanskje anskaffe dagmamma, men en dag vil hun gå inn til,et viktig forretningsmøte og hun vil bare tenke på sin baby's søte duft.

Hun må bruke all den selvdisiplin hun kan oppdrive for

ikke å skynde seg hjem, bare for å forsikre seg om at babyen hennes er ok.

Jeg vil at min datter skal vite at hverdagslige avgjørelser ikke lenger vil være rutine.

At en fem år gammel gutt's ønske om å bruke herretoalettet fremfor dametoalettet hos McDonald's vil utgjøre et kjempedilemma. At akkurat der, midt i skramlende brett og hylende unger, vil ting som uavhengighet og kjønnsidentitet bli veid mot den muligheten at en barnemishandler kan lure inne på toalettet.

Uansett hvor god hun er til å ta avgjørelser på kontoret, vil hun konstant sette spørsmål ved sin evne til å være mor.

Når jeg ser på min attraktive datter, vil jeg forsikre henne om at hun etterhvert vil miste de ekstra svangerskapskiloene, men hun vil aldri føle seg som den samme som før.

At hennes livsstil, som nå er så viktig, vil ha mindre verdi for henne med en gang hun får barn.

At hun ville offret seg selv umiddelbart, for å redde sitt avkom, men at hun også vil håpe på enda flere år, ikke for å oppnå sine egne drømmer, men for å kunne se sitt barn oppnå deres.

Jeg vil at hun skal vite at et keisersnitt-arr eller et skinnende strekkmerke vil bli et hederstegn.

Min datters forhold til hennes mann vil endres, men ikke på den måten hun tror.

Jeg skulle ønske hun kunne forstå hvor mye du elsker en mann som

forsiktig puddrer en barnerumpe eller som aldri nøler med å leke med sitt barn.

Jeg synes hun bør få vite at hun vil forelske seg i ham igjen av årsaker hun nå ville synes er veldig uromantiske.

Jeg skulle ønske min datter kunne fornemme det bånd hun vil kjenne med kvinner som opp gjennom historien har forsøkt å stoppe krig, fordommer og fyllekjøring.

Jeg vil beskrive for min datter den gleden det er å se ditt barn lære seg å sykle.

Jeg vil fortelle henne om den inderlige latteren fra en baby som rører ved den myke pelsen til en hund eller en katt for første gang.

Jeg vil at hun skal kunne kjenne den gleden som er så virkelig at den faktisk gjør vondt.

Min datters spørrende uttrykk får meg til å forstå at øynene mine er fulle av tårer.

* "Du vil aldri angre på det, " sier jeg til slutt.

Så strekker jeg hånden over bordet og klemmer min datters hånd og sier en

stille bønn for henne og for meg selv og for alle dødelige kvinner som snubler på

deres vei inn i dette vakreste av alle kall.

Det er fantastisk å være mamma..

Skrevet
:ler:

Det føles så deilig når det er ordentlig rent! :jepp:

:jepp: det er akkurat det det er. Og nå sitter jeg med god samvittighet også. Deilig å slippe hybelkaniner som klatrer opp i sofan og skal holde meg med selskap. :lol:

Skrevet

Har gjort:

- vasket jeans

- lagt sammen tørt tøy

- vasket gulv

- farget tøy

- ringt og avbestilt legetime

- vasker det fargede tøyet

Gjest Problematique
Skrevet

*tørker tårer* Det var en vannvittig fin tekst....

Og ble veldig emosjonelt for meg som akkurat har sittet og pratet med gruppa om alle problemene med min mamma.

Men aller mest var det fint!!!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...