Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovet godt i natt, selvom jeg har vært oppe to ganger, men unngått de slitsomme drømmene og det hjelper veldig på en god natts søvn.

I dag er planene som følger:

- kante ferdig lappene og kantbitene til teppet

- vaske lappene, kantbitene og fleeceteppet

- kanskje stikke en tur til jobben

- se etter garn til votter og kanskje et par nøster til til teppet jeg holder på med OG kjøpe hvit sytråd

- pakke fødebagen ferdig

- kjøpe litt sminke ting til bagen

- rydde i "hobbykroken" (dvs ved siden av sofan)

- rydde bort oppvasken

Tror jeg har nok å gjøre i dag egentlig. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at du sov litt bedre i natt. Håper du får en fin dag! :klemmer:

Skrevet (endret)

- kanskje stikke en tur til jobben :riste:

- se etter garn til votter og kanskje et par nøster til til teppet jeg holder på med OG kjøpe hvit sytråd :jepp: nesten alt i hverfall

- pakke fødebagen ferdig

- kjøpe litt sminke ting til bagen :jepp:

- rydde bort oppvasken

Hadde tenkt å ta meg en tur på jobben siden jeg var på senteret ved siden av, men kom på at de har avdelingsmøter på mandager og da er det ikke pauser så det gadd jeg bare ikke. Og er egentlig veldig glad for det, for det var vondt å komme seg hjem etter lille shoppingturen min. MEN jeg fikk tak i nesten alt jeg skulle da:

- garn til votter

- hvit sytråd

- sminketing til fødebagen

- og jeg fikk brukt opp gavekortet på H&M jeg fikk til jul.

Jeg fikk et gavekort på 150 kr, og på salget på H&M fikk jeg tak i en sort cardigan i akryl med tre knapper og 3/4 ermer - tenkte at den kunne være fin å ha på sykehuset og når jeg ammer. I tillegg fikk jeg meg en lys grå 100% ullgenser, genser'n skulle koste 200 kr på salget, men dama bak kassa slo den inntil 100 kr og når cardiganen også kostet det så var jeg veldig glad. Måtte bare legge til 50 kr selv og det var noe jeg kunne leve med. Begge de to nye plaggene går ned i bagen som skal med på sykehuset - greit med litt nytt der også egentlig. Nå må jeg bare ha meg en tynn kosebukse til, slik at jeg slipper å tenke over hva jeg har på meg til enhver tid.

Godt å høre at du sov litt bedre i natt. Håper du får en fin dag! :klemmer:

Dagen så langt har vært veldig fin egentlig. Resten av dagen skal tilbringes hjemme, med småsyssler i leiligheten.

Endret av Nótt
Skrevet (endret)

- se etter garn til votter og kanskje et par nøster til til teppet jeg holder på med OG kjøpe hvit sytråd :jepp: nesten alt i hverfall

- pakke fødebagen ferdig :jepp:

- rydde bort oppvasken

Nå er vel egentlig fødebagen så ferdig som den kan bli for øyeblikket. Mangler et par ting, men de kommer etterhvert. Skulle det skje noe nå så er i hvertfall bagen klar. Og plutselig var fødsel ikke så langt unna allikevel. :fnise: Og bagen til vesla er organisert ordentlig slik at det er lett å finne ting der. Nå står begge bagene i gangen bak stuedøra.

Endret av Nótt
Skrevet

- kante ferdig lappene og kantbitene til teppet :jepp:

- vaske lappene, kantbitene og fleeceteppet :jepp: ligger i maskina nå

- pakke fødebagen ferdig :jepp:

- rydde i "hobbykroken" (dvs ved siden av sofan) :jepp:

- rydde bort oppvasken :riste:

Da har jeg ryddet i "hobbykroken", dvs ryddet ut av kisten som sto der. Den var ikke halvfull engang, men det var hobbyting etter pappa og det var litt vondt å sortere gjennom den. Det er nå gjort og noe er kastet og annet kan jeg bruke. Så nå er kisten overtatt av garnet mitt og det trengte bedre plass enn det hadde. Deilig å ha litt mer oversikt enn det jeg hadde, særlig siden jeg jo kjøpte mer garn i dag igjen. :fnise:

Så nå må jeg egentlig bare begynne å strikke på vottene til venninna mi. :lol:

Mannen har skrudd opp to panelovner i dag så nå har vi varme i alle rommene i leiligheten bortsett fra gangen, men den er jo midt i mellom alle rommene så den trenger ikke varme. Der det treng mest var på kjøkkenet, så der tror jeg det blir deilig nå når vi har fått opp ovn der inne. Han er flink synes jeg.

Skrevet

*magebildeoppdatering i bloggen*

Skrevet
Synes du er så flink til å få gjort ting om dagen! :tommelsmil:

Takk, jeg prøver i hvertfall å få ting gjort, selvom det kan bli litt tungt innimellom. Du aner nemlig ikke hvor mange pauser jeg må ta innimellom. :fnise.

Ellers har jeg nå begynt på vottene til venninne G og lua mi. Så da holder jeg på med tre strikkeprosjekter:

- mor signe teppe til vesla

- lue til meg

- votter til venninne G

I tillegg har jeg 4 sy prosjekter som skal være ferdige før fødsel. :fnise:

- lappeteppe til vesla (påbegynt)

- ringslynge til vesla

- bæresjal til vesla

- lommeslynge til venninne G

Tingene til venninne G har egentlig førsteprioritet, men tar ting litt etterhvert. Denne uken skal jeg strikke på vottene og luen + sy på lappeteppet. Mor Signe teppe tar jeg det litt med ro på for det kan være greit å ha med seg på sykehuset når vi kommer så langt. Slipper å tenke siden det bare er rettmaskestrikking på det.

I morgen skal jeg:

- stryke alle lappene og kantene til lappeteppet

- stryke det siste av sengetøy og håndklær til vesla

- vaske en maskin med klær

- vaske et fleeceteppe

- strikke på vottene

- slappe av og kose meg med boka mi

- treffe *Enigma* på ettermiddagen/kvelden

Skrevet

Du i meg

Den morgonen eg vakna

vart alt så underleg.

Sæl kjende eg

det levde eit du i meg.

Nyskapt stod alt ikring meg.

Og lukkeleg og still

kom gleda hit og melde

at du er til.

Jan Magnus Bruheim

Skrevet

Tidlig oppe i dag. Våknet 0530 og måtte på do...igjen... var lysvåken da jeg kom tilbake i senga og klarte selvfølgelig å vekke Mannen. Det ble til at vi lå og holdt på hverandre i over en time, og bare småpratet og koste. Veldig deilig en tirsdagsmorgen. Han begynner "sent" i dag, da han ikke skal på kontoret. Tenkte jeg skulle gjøre et par småting også finne senga igjen litt etterpå.

I dag skal jeg:

- stryke alle lappene og kantene til lappeteppet

- stryke det siste av sengetøy og håndklær til vesla

- legge sammen tørt tøy

- rydde bort tørt tøy

- vaske en maskin med klær

- henge opp klærne

- vaske et fleeceteppe

- henge opp fleeceteppet

- strikke på vottene

Skrevet

Da har jeg faktisk fått gjort en del allerede i dag. Det lønner seg å stå opp tidlig når man ikke får sove.

I dag skal jeg:

- stryke alle lappene og kantene til lappeteppet :jepp:

- stryke det siste av sengetøy og håndklær til vesla :jepp:

- legge sammen tørt tøy :jepp:

- rydde bort tørt tøy

- vaske en maskin med klær :jepp:

- lagt madrassen til sprinkelsengen, madrassen til vuggen og dyna til vesla ut på verandaen til lufting. :jepp:

- henge opp klærne

- vaske et fleeceteppe

- henge opp fleeceteppet

- strikke på vottene

Og så har jeg spist to pannekaker til frokost nr 2, frokost nr 1 var bare en appelsin. Nå venter jeg på at vaskemaskinen skal bli ferdig så jeg kan få satt på fleeceteppet. Burde gå og rydde vekk det rene tørre tøyet, men skal ha en pause først - synes jeg har fortjent det nå. :fnise:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Imponerende innsats på morningen. Jeg er ikke engang høygravid, og enda har jeg ikke fått gjort noe annet enn å spise frokost :laugh:

Håper du får en fin dag, og ikke slit deg helt ut :klemmer:

Skrevet
Imponerende innsats på morningen. Jeg er ikke engang høygravid, og enda har jeg ikke fått gjort noe annet enn å spise frokost :laugh:

Håper du får en fin dag, og ikke slit deg helt ut :klemmer:

Når man våkner tidlig og faktisk har lyst til å gjøre noe så må jo den lysten utnyttes på det groveste - uansett om man er høygravid eller ei. :lol: Akkurat nå sitter jeg og venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig og når den er det så skal tøyet henges til tørk, en ny maskin settes på og jeg skal rydde bort det tørre tøyet. Og når det er gjort tenker jeg at jeg skal ha meg en liten pause med Poirot og strikketøy.

Skrevet

Norwegian weather - temperatures

+15°C / 59°F

This is as warm as it gets in Norway, so we'll start here. People in Spain wear winter-coats and gloves. The Norwegians are out in the sun, getting a tan.

+10°C / 50°F

The French are trying in vain to start their central heating. The Norwegians plant flowers in their gardens.

+5°C / 41°F

Italian cars won't start. The Norwegians are cruising in cabriolets.

0°C / 32°F

Distilled water freezes. The water in the Oslo Fjord gets a little thicker.

-5°C / 23°F

People in California almost freeze to death. The Norwegians have their final barbecue before winter.

-10°C / 14°F

The Brits start the heat in their houses. The Norwegians start using long sleeves.

-20°C / -4°F

The Aussies flee from Mallorca. The Norwegians end their Midsummer celebrations. Autumn is here.

-30°C / -22°F

People in Greece die from the cold and disappear from the face of the earth. The Norwegians start drying their laundry indoors.

-40°C / -40°F

Paris start cracking in the cold. The Norwegians stand in line at the hotdog stands.

-50°C / -58°F

Polar bears start evacuating the North Pole. The Norwegian army postpones their winter survival training awaiting real winter weather.

-70°C / -94°F

The false Santa moves south. The Norwegian army goes out on winter survival training.

-183°C / -297.4°F

Microbes in food don't survive. The Norwegian cows complain that the farmers' hands are cold.

-273°C / -459.4°F

ALL atom-based movent halts. The Norwegians start saying "Faen, det er kaldt i dag! (Damn, it's cold outside today!)"

-300°C / -508°F

Hell freezes over, Norway wins the Eurovision Song Contest.

Skrevet

I dag skal jeg:

- rydde bort tørt tøy :jepp:

- lagt madrassen til sprinkelsengen, madrassen til vuggen og dyna til vesla ut på verandaen til lufting. :jepp:

- henge opp klærne :jepp:

- vaske et fleeceteppe :jepp:

- henge opp fleeceteppet

- strikke på vottene

Da her jeg faktisk nesten bare kose ting igjen på lista mi. Nå skal jeg krype inn i senga med strikketøy, bok og Poirot på video. Lurer litt på å sove litt også - rett og slett fordi jeg våknet så tidlig i dag.

Skrevet

guuuud så mye du har fått gjort da! må være deilig å våkne så tidlig!

nå føler jeg meg ubrukelig altså :dry:

hørtes koselig å ta en liten "pause" med bok og strikketøy..

morsom den vær-greia du la ut forresten :)

Skrevet

I dag skal jeg:

- rydde bort tørt tøy :jepp:

- henge opp klærne :jepp:

- vaske et fleeceteppe :jepp:

- henge opp fleeceteppet :jepp:

- strikke på vottene

Ble ingen kosing med strkketøy, flim eller bok - jeg sovnet jeg. :fnise:

guuuud så mye du har fått gjort da! må være deilig å våkne så tidlig!

nå føler jeg meg ubrukelig altså :dry:

hørtes koselig å ta en liten "pause" med bok og strikketøy..

morsom den vær-greia du la ut forresten :)

Ikke føl deg ubrukelig nå dette er liksom ikke standarden jeg lever etter - dette er unntaket.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...