Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Ser ut til at du har kost deg idag, tross lite søvn! :)

Så koselig at bebisen snart er ute :happy:

God helg! Håper du sover bedre i natt :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solen skinner,

lyseblå himmel,

svak kjølig bris,

det rasler i bjørka.

Lukten av frisk morgen,

kiler neseborene,

pirrer sansene,

nesten erotisk.

Suger inn,

det prikker i huden,

bruser i blodet,

hele kroppen sitrer.

Lykke,

kroppen fylles,

av velvære,

klar for,

en ny dag,

et møte,

det ubrukte.

- av R.L. -

Skrevet

Da har jeg blitt tante i natt, til en liten jente på 2700 gram og 48 cm lang - født ca 2345 i natt.

Også har jeg drømt at jeg fødte. Vi var på gården der pappa vokste opp, og jeg skjønte ikke at fødselen var i gang før kroppen begynte å presse og vips der hadde jeg en liten gutt i armene. Grunnen til at de ikke hadde sett at det var gutt på UL var fordi tissen lå klemt opp på magen. :fnise: Han var veldig fin, klar og våken. Og jeg fikk til ammingen med engang. Mannen ringte etter ambulanse og de skulle komme så fort de kunne. Jeg begynte da å løpe rundt for å pakke sykehusbagen, lettere forvirret for jeg visste ikke hva jeg skulle ha med meg. Overraskelsen var stor da vi så sykebilen, for den kom fra Drammen sykehus og vi var i Aurskog-Høland kommune. Jeg trengte ikke å pakke bagen, for de trengte ikke å ta meg med til sykehuset. :lol: Husker jeg var litt sur for at jeg fødte før nyttår pga barnehageplass, men synes han var veldig søt da.

Rart hva man kan drømme.

Mannen har vært ute og hentet julegaven til mamma, snille Mannen som dro til by'n så jeg slapp det. Og da han satt på banen hjem fikk jeg en veldig søt melding fra ham: "Da er jeg på banen og på vei hjem til deg min aller elskede!" :rødme:

Skrevet

Da har bestis og jeg vært og handlet julegaver. Hun skulle handle en hel haug og jeg bare 4. Jeg fikk mine 4 og hun fikk nesten alle hun skulle ha. Fy f**n å sliten man blir av å traske rundt på sånne kjøpesentere, veldig glad for at jeg ikke trenger å gjøre det så ofte.

Nå sitter jeg og venter på at maten skal bli klar, bestis og Mannen holder på på kjøkkenet. :nigo:

Gjest Fancy Nancy
Skrevet

gratulerer så masse!

tante barn er såååå stas!!

Skrevet

Ja, man blir definitivt sliten av å bakse på kjøpesentre for å finne gaver. :klem:

Skrevet

Helgens fine:

Shopping med bestis

Fått tak i julegaver til kolleger

Kosekveld med Mannen og bestis

Laaaaaaaang søndagsmorgen

:humpe:

Mannens tomatsalat til frokost :sikle:

Skrevet

Vi var sent hjemme i natt etter en lang kosekveld med bestis. Hennes kjære jobbet i natt så da ble det til at vi ble hos henne til ca 0100, så filmer og skravlet. Skikkelig kosekveld. Var ikke i seng før over 2 mener jeg, så i dag sov jeg til 1130 og da fikk jeg Mannen inn i senga igjen. Vi så på ting vi har tatt opp og koste oss masse. :lur: Utrolig deilig!!! Så nå har jeg spist frokost: nystekt rundstykke, 1/2 med tomatsalat og 1/2 med bløtkokt egg + en kopp peppermynte/eukalyptus te. :sikle: Ellers sløver vi på hver vår pc, mens vaskemaskinen tusler og går på badet.

Skrevet

Så herlig med kosekveld da. Det er godt innimellom. :klem:

Skrevet
Så herlig med kosekveld da. Det er godt innimellom. :klem:

Ja det er veldig godt faktisk. Ble litt annerledes kveld enn først avtalt, men det var fordi ingen av oss var helt i form. Hun sliter med hodepine pga bihulene og bekkenet mitt var litt slitent etter kjøpesenterrunden vår.

Nå har Mannen pakket ut madrassen til sengen til Vesla slik at den får luftet seg og rettet seg ut til hun kommer. Begynner liksom å nærme seg nå.

Jeg kjøpte meg ny bag i går. Har tenkt litt på hva jeg skulle pakke ting i til sykehuset, har jo bager, men ingen jeg følte passer til det. Så fant jeg en bag i går helt tilfeldig, og falt for den, også kostet den under 200 kr. Den er sort med vinrøde detaljer, et par blomster og glidelåskantene.

Skrevet

Ja, pakking av fødebag er greit. Jeg fant ut at jeg fikk ruk for minimalt av det jeg tok med. Det holder med et par antrekk til vesla om dere ikke vil bruke sykehustøy, noen koseplagg til en selv (jeg gikk stort sett rundt i sykehusskjorta da, for vi hadde eget rom, og jeg måtte dusje underlivet tre ganger for dagen. BH'en var ei nettingtruse jordmor klippet til. Ammeinnleggene kom godt med for varme og komfortens del, og labber som er myke. Dusjolje uten parfyme og toalettsaker var det som ble mest brukt.

Skrevet

Tenkte å lage en pakkeliste i bloggen - så da er det bare å kommentere for full hals der inne. :fnise:

Skrevet

En vakker blomst med himmelsk duft

kan rense både sinn og luft

- og får den vann og kjærlig stell

blir takken ganske spesiell!

Skrevet (endret)

Jeg glemte meg litt i dag - derfor er ikke dagens vers dagens første innlegg fra meg.

Nå har jeg vært superflink, og er veldig sliten. Har lagt sammen klær fra 2 tørkestativ, lagt vekk klær fra 4 tørkestativ (har vært litt lat i uken) og hengt opp et tørkestativ fullt med nyvaskede klær. *phu* Merker at jeg ikke orker så mye av gangen - er helt skjelve etter dette.

Endret av Nótt
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...