Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet
:bursdag: Gratulerer med kamera. Så snille svigers du har. Synes tights er så kaldt no eg. Så bra at du har sove godt, og at formen er betre. :klemmer:

Nå jukser jeg litt med tightsene da og har strømpebukse under. :fnise: Det MÅ jeg ha under bukser uansett så sånn er det med den saken, frysapinn som jeg er. Har hatt på meg tightsene på butikken og de var veldig gode faktisk. Mye bedre rundt magen enn noen av buksene jeg har for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens fine:

Kjøpt minnekort til kameraet

MANGE bursdagshilsner fra venner og familie

Feiret på jobben

Nye tights (første faktisk)

Strikketøyet mitt

Mannen :rødme:

Gjest Problematique
Skrevet

Bekreftelse mottat på mail :klemmer: Tusen takk vennen :hjerte: *fortsatt rørt*

Skrevet
Bekreftelse mottat på mail :klemmer: Tusen takk vennen :hjerte: *fortsatt rørt*

Bare hyggelig. :klemmer:

----------------------------------------------------------------

Gumler clementiner og brente mandler. :sikle:

Skrevet
Gratulerer med dagen!!! :klemmer:

Takk!! :klem:

Skrevet

De gamle har alle gledene bak seg,

de unge har alle bekymringene foran seg

Irsk ordtak

Skrevet

Jeg visste det jo, men allikevel er det nedslående å tenke på. :sukk:

Har ikke sovet noe godt i natt, bekkenet og ryggen har verket. Bekkenet verker nok pga at jeg ikke har hatt pute mellom beina de siste nettene - for den kastet jeg jo opp på og måtte vaske. Og hvem ødela den puta i vasken ... jo det var meg. :fnise: Ikke så farlig det altså, men dumt for bekkenet. Må få tak i en ny pute kanskje. Se på senteret etterpå. Så bråvåknet jeg kl 0900: "Mannen, klokka er ni!!!"

Han: "Ja, også? Bare legg deg ned og prøv å sove litt til du vennen."

Klokka ti sto han opp og sa at jeg skulle slappe av og han skulle si i fra kl 1100. En halvtime senere sitter jeg på do og hoster og gisper etter luft. Følte meg superfin da ja, særlig når han titter inn på badet og lurer på om det går bra. Og jeg ikke klarer å svare fordi jeg ikke klarer å puste. Det ser ganske brutalt ut når jeg sitter sånn og hiver etter været, så jeg skjønner jo at han blir engstelig. :sukk:

Ellers er frokost fortært, søtingen min ordnet frokost til meg så jeg slapp å gå på kjøkkenet med bekkenet. :hjerte: Varmt rundstykke med ost og paprika, et glass jucie og en kopp te. :sikle: Det var veldig godt.

Nå skal vi straks i gang med rydding her hjemme før det kommer folk i kveld. Jeg må på senteret en tur også og få tak i lys + se etter en pute til mellom beina mine.

Gjest Problematique
Skrevet

Kan tenke meg det var tøft å lese svart på hvitt ja :klemmer: Men du får bare krysse fingrene og håpe på det beste :)

Håper du får en fin dag vennen :klemmer:

Skrevet

Huff, den hosten din altså! :(

Håper du får en fin helg og at hosten og forkjølelsen mirakuløst blir borte! :nigo:

Skrevet

gratulerer så mye med gårsdagen Nótt!

beklager å skrive på etterskudd, men jeg var på jobb i hele går.

håper du hadde en flott dag :klemmer:

Skrevet

Ang. det om amming, så kan man ha urørte bryster, som allikevel ikke klarer å produsere nok, slik at delammingen er et faktum. Fordelen er jo at han nå tar flaske både med det jeg pumper og med mme, slik at pappaen kan ha han alene uten problemer.

Det er klart det var litt nederlag å måtte innse at jeg ikke klarer det "alle andre" får til, men nå som avgjørelsen om at mamming er bedre enn fullamming er tatt, føles det greit, så ikke ta det så forferdelig tungt om du ikke får til fullammingen. Delamming gir samme fordelene, og det er nå slik at mme gjødsler unger det og.

Blir det til at du må gi tillegg fra start, anbefaler jeg deg å kjøpe nan ha1 på apoteket. Litt dyr, men der er proteinene mest spaltet opp slik at den er mye midere for magen. Siden kan du gå over på nan1. Skulle den lille ikke tåle kumelk, så sørg for å få nutramigen på resept. Den er nemlig ganske så dyr ellers. (Søsteren min sin lille er nemlig mest sannsynlig allergisk, og får nutramigen i tillegg til mm. Også hun skal tilsynelatende ha bryster som skal fungere, men dengang ei).

Skrevet

Tenkte på deg da jeg satt og leste om amming for to år siden og kom over det avsnittet. Må innrømme at jeg har tenkt litt på akkurat det i det siste, ettersom jeg vet hvor utrolig vondt det gjør å ikke klare å fullamme, og har håpet på at du skal slippe unna det problemet :klemmer:

Saeria har mange kloke ord. Så lenge man klarer å amme litt, så får barnet de verdifulle næringsstoffene det trenger fra deg. Det er mange fordeler med et barn som tar flaske, med en gang man klarer å godtar at man selv ikke klarer det som "alle" (og ikke minst seg selv!) forventer at man skal. Denne ganger håper jeg virkelig at jeg klarer å slappe av rundt ammingen. Klarer jeg å fullamme, så er det selvfølgelig flott, men jeg kommer nok til å gi litt flaske også, bare for å kunne få puppene mine litt i fred etter hvert :fnise:

Skrevet

Dessuten blir det mindre miljøgifter i barnet også. Er en trøst det og. ;)

Men, ja. Jeg forventet at jeg skulle klare å fullamme, og derfor ble det ekstra kjipt når det viser seg at det nok ikke kommer til å skje. Jeg klarte nesten tre måneder da. Det er jo veldig bra i min familie, og nå som jeg har slått meg til ro med at det er bedre å delamme i stedet for å stresse og kave, så er det greit. Jeg har jo vært gjennom hele røkla med hjepebryst, pumping, koking og styring mellom hvert måltid, og man blir så sliten og lei etter en stund. Det går jo ut over mann og barn, og når resultatene uteblir, er det bedre å kunne amme til noen måltid, og da ha en positiv opplevelse med det.

Jeg pumper meg litt også, slik at han får seg ett måltid med mm på flaske hvertfall. Da blir det litt mindre mme. Man må jo tenke på at 1 liter mme er maks, og da prøver jeg å holde han et stykke unna maksgrensen, siden han helst ikke bør få fast føde før februar.

Skrevet

Kjapp tur innom med en veldig forsinket bursdagshilsen til deg. Har slitt med nettet her siden tidlig forrige uke og har knapt vært på dataen siden mandag.

Meeen...

GRATULERER SÅ MYE med dagen som var! :klemmer:

Skrevet

Det vanskelige med å bli gammel

er at man ikke har vært der før

Finn Carling

Skrevet
Kan tenke meg det var tøft å lese svart på hvitt ja :klemmer: Men du får bare krysse fingrene og håpe på det beste :)

Håper du får en fin dag vennen :klemmer:

:klem: Så søt du er.

Huff, den hosten din altså! :(

Håper du får en fin helg og at hosten og forkjølelsen mirakuløst blir borte! :nigo:

Hosten og forkjølelsen er dessverre ikke blitt borte sånn helt av seg selv. :fnise: Glad jeg skal til legen på tirsdag.

gratulerer så mye med gårsdagen Nótt!

beklager å skrive på etterskudd, men jeg var på jobb i hele går.

håper du hadde en flott dag :klemmer:

Det går bra at du ikke har skrevet før. :klem:

Kjapp tur innom med en veldig forsinket bursdagshilsen til deg. Har slitt med nettet her siden tidlig forrige uke og har knapt vært på dataen siden mandag.

Meeen...

GRATULERER SÅ MYE med dagen som var! :klemmer:

:klemmer:

Skrevet

Saeria og Kara W: Takk for de fine ordene. Jeg vet at det ikke er et nederlag å ikke klare å amme, og jeg har vært fullstendig klar over at jeg mye mulig ikke får det til nettopp pga operasjonen min. Og jeg må få presisiere at jeg overhodet ikke angrer på den operasjonen, den lettet veldig mye for meg. Men samtidig så er det litt sårt å tenke på at jeg kanskje ikke får til den lille biten som skal være så utrolig naturlig for "alle" kvinner når de får barn.

Jeg er stort sett flink og klarer å legge slike tanker til side, men innimellom så overfaller de meg og der og da gjør det vondt. Ellers klarer jeg å ta det meste med dette svangerskapet på strak arm uten å bekymre meg så mye. Føler meg faktisk ganske flink der. :enig:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...