Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Nótt

Anbefalte innlegg

Gode mannen! :hjerte:

Hva er sølvte? :sjenert:

Sølvte er te som er laget av fersk sitron med honning i. Det hjleper faktisk veldig på en sår hals eller en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen oppskrift på denne? Svigerfar har nemlig kjøpt norskprodusert honning (lokalprodusert), og sitron er jo lett å skaffe. Det hørtes nemlig lurt ut med denne teen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen oppskrift på denne? Svigerfar har nemlig kjøpt norskprodusert honning (lokalprodusert), og sitron er jo lett å skaffe. Det hørtes nemlig lurt ut med denne teen.

Det kan gjøres som man vil egentlig. Enten ved at man koker opp vann og heller i en kopp med et par sitronskiver i og lar det trekke, så har man honning i etter smak. Eller så kan man koke opp vann med sitronskiver i, heller i en kopp og har i honning etter smak. Ingen bestemt oppskrift egentlig. Tror nok også man fint kan presse sitron i varmt vann uten at det blir feil.

-----------------------------------------------------------------------

*blogg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Bare hyggelig. :klem:

-----------------------------------------------------------------------

Halsen er forsatt sår og øm. :sukk: Er jo ikke så mye å gjøre med annet enn å holde meg varm og holde kjeft... :fnise: Mannen pusler rundt meg, og har faktisk bestil burger til meg for det er det eneste jeg kan tenke meg til middag. :)

Ellers har jeg fått strikket litt på julepresangen til niese L, faktisk nesten 1/4 på vei med den og det lover jo godt for å bli ferdig til jul. Har også begynt på lue til vesla vår + et sett med sokker. :fnise: Er greit å ha noe å gjøre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens fine:

Mannen som passer på meg og halsen min :hjerte:

Strikketøy

Film og armkrok

Bevegelser i magen :rødme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig fremgang

Det er ikke naturlig for mennesket

å være i evig fremgang.

Også mennesket trenger flo og fjære.

Blaise Pascal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy
--------------------------------

*blogg*

du... er det mulig å få tilgang på bloggen din? :sjenert:

da jeg var liten pleide pappa å lage sølvte til meg... men den var anderledes.. det var varmt tevann med melk og sukker.... barnete liksom?

hvis du liker hvitløk, er hvitløksuppe supert i bekjempelsen av forkjørelser og stikkende halser. jeg bruker en hel hvitløk som jeg kutter smått og freser i litt olje. så heller jeg over grønnsaksbuljong eller kyllingbuljong (kommer ann på hva vi har) og når det har kokt i kanskje 15 min tar jeg det av platen og rører inn et sammenvispet egg og krydrer litt med hva vi har. det smaker godt og gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin!

Jeg vet om en som skulle ha levd litt etter den, men nå har han ro.

:klemmer:

du... er det mulig å få tilgang på bloggen din? :sjenert:

da jeg var liten pleide pappa å lage sølvte til meg... men den var anderledes.. det var varmt tevann med melk og sukker.... barnete liksom?

hvis du liker hvitløk, er hvitløksuppe supert i bekjempelsen av forkjørelser og stikkende halser. jeg bruker en hel hvitløk som jeg kutter smått og freser i litt olje. så heller jeg over grønnsaksbuljong eller kyllingbuljong (kommer ann på hva vi har) og når det har kokt i kanskje 15 min tar jeg det av platen og rører inn et sammenvispet egg og krydrer litt med hva vi har. det smaker godt og gjør susen!

Tilgang er gitt. Liker hvitløk ja, men orker ikke å lage suppe. *lat* I dag skal vi ha indisk til middag - gleder meg. Takk for tipset og oppskrift på suppe forresten.

-------------------------------------------------------------------------

Da har jeg kommet hjem etter glukosebelastning. Og dvs at jeg har spist frokost nå... og jeg var veldig sulten mens jeg ventet på at resultatetene og ventingen skulle bli ferdig. Jeg holder meg hjemme i dag for orker ikke å gå på jobb med sår hals og lite stemme, greit med aktiv sykmelding sånn sett.

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper halsen blir bra fort. :kose:

Det håper jeg også, men det er sånn typisk høstgreie for meg dette her. Er egentlig vandt til å ha sår hals høst og vinter, men akkurat nå orker jeg ikke å presse meg selv til å gå på jobb så da holder jeg meg hjemme. Vurderer å være resten av uken faktisk, dvs tirsdag og onsdag. Torsdag har Mannen tatt seg fri pga kontroll på abc-klinikken så da skal vi ha kjæreste dag og fredag har jeg jo "fri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så koselig med kjærestedag! :hjerte:

Ja det synes jeg også, ble veldig satt ut da han tok seg en dag fri for å være med på kontroll og være sammen med meg etterpå. :rødme: Han er så søt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør :sjokkert: Blir helt satt ut her jeg av å se ut av vinduet og se at det laver ned. :fryser: Glad jeg ikke skal ut noe mer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde plutselig at februar og termin plutselig ikke var så langt unna lenger. :redd:

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...