Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Nótt

Anbefalte innlegg

Kara W: Så utrolig tidlig du er oppe!!! :sjokkert: Vi driver å diskuterer det med permisjon nå - pr mail, må liksom bestemme oss i dag synes jeg så vi får levert søknaden til NAV.

Da har jeg vært oppe et par timer alt og malt vinduskarm, dørkarm og døren på barnerommet, nå nærmer vi oss forhåpentligvis snart ferdige der inne.

Nå skal jeg snart på jobb, drar om 2 timer ca. Har minimal lyst kjenner jeg, men har 3 foreldresamtaler og 1 avdelingsmøte i dag så da må jeg nesten bare gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å finne ut det med permisjon nå...frustrerende...skal vi velge 100% dekning og 46 uker med permisjon og spare ca 20% slik at vi/jeg kan ta 2 1/2 måned ulønnet permisjon etterpå eller skal vi velge 80% dekning og 56 uker med permisjon uten å måtte ta ulønnet permisjon etterpå???? Aner virkelig ikke - vondt i hodet nå...

På generelt grunnlag skal det lønne seg å ta ut 100% dekning og spare til ulønnet perm, fremfor 80%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag skal det lønne seg å ta ut 100% dekning og spare til ulønnet perm, fremfor 80%.

Det vet vi, men om man velger den korteste permisjonen med mest dekning så mister man sykepengemuligehetene etter 4 uker om man velger å ta ulønnet permisjon i tillegg. Er mye som spiller inn her... har vel faktisk funnet ut at det ikke bare er pengene som teller, men også hvor liten vesla er når man er ferdig med 46 uker permisjon og det med barnehageplass. Er jo ikke flust av de i området her og i hvertfall ikke til barn under 1 år.

Satt og regnet på det i går og kom vel egentlig frem til at om vi velger 100% dekning og 10 uker ulønnet permisjon vil vi ha like mye å rutte med som om vi tar 80% dekning og ingen ulønnet permisjon. Blir sprø av å måtte sitte og regne sånn hele tiden på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

I natt drømte jeg om deg og vesla di :hjerte:

Hva drømte du???? *nysgjerrig*

---------------------------------------------------------------------

Da har jeg spist lunsj: oste- og kjøttbolleomelett. :sikle: Det var veldig godt faktisk og kan fint lages omigjen. Måtte ha litt varm mat i skrotten for var begynt å fryse igjen. :sukk: Skjønner at formen ikke er helt på topp for tiden. Får bare komme meg på jobb i dag også tar jeg resten av uka som den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt søknaden til mammanett modell, så får man se om jeg er en av de som blir plukket ut til å være med. Har mine tvil kjenner jeg. :fnise: Men det gjør jo ingenting, har jo en avtale om å være gravidmodell allerede. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg spist lunsj: oste- og kjøttbolleomelett. :sikle: Det var veldig godt faktisk og kan fint lages omigjen. Måtte ha litt varm mat i skrotten for var begynt å fryse igjen. :sukk: Skjønner at formen ikke er helt på topp for tiden. Får bare komme meg på jobb i dag også tar jeg resten av uka som den kommer.

Jeg hadde også omelett idag. Skinke og hvitløk. Det var også veldig godt.

Håper formen blir bedre utover dagen. Husk at du har aktiv sykemelding og kan være hjemme en dag hvis du føler du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også omelett idag. Skinke og hvitløk. Det var også veldig godt.

Håper formen blir bedre utover dagen. Husk at du har aktiv sykemelding og kan være hjemme en dag hvis du føler du trenger det.

Jeg vet det, men følte at siden jeg hadde avtalt foreldresamtaler så kunne jeg ikke det for det. Men jeg kunne nok ha holdt meg hjemme idag egentlig for 2 av 3 samtaler hadde foreldrene avlyst... :sukk: og den siste ble meget kort fordi moren hadde dobbeltbooket seg. Og i morgen skal jeg ha medarbeidersamtale så jeg regner med at jeg går på jobb da også... får se an formen, halsen er øm og bekkenet er ikke godt i dag. Merket det da jeg kom hjem.

Ellers har dagen faktisk vært veldig fin. Har fått malt døra en gang til etter at jeg kom hjem, og har fått "lekt" med et par av barna i barnehage i dag + at jeg har blitt intervjuet av en student ang hva jeg mener er viktig hos en pedagogisk leder. Litt moro for da ble det til at jeg fikk en gjenomgang av hva jeg faktisk mener. Men nå er planen sofa og pc evt strikketøy resten av kvelden, bekkenet er som sagt ikke noe godt + at halsen er sår og jeg er ganske så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fine:

Sov "lenge" til kl 0800

Malt dørkarm, vinduskarm og dør på barnerommet strøk nr 1

God middag: biffrester, saus, hjemmelaget potetmos og erter

Malt dør strøk nr 2

En liten en i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique
Men det gjør jo ingenting, har jo en avtale om å være gravidmodell allerede. :nigo:

Ja! :strix:

Forresten, jeg må bare si at Mannen er utestengt fra seansen. For det første for at jeg skal greie å konsentrere meg ordentlig, og for det andre fordi jeg synes de ferdige bildene skal være en skikkelig overraskelse for ham :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk

Ikke tenk

på han som forsvunnet,

hans reise har nettopp begynt,

vi skal følge han på veien,

slik at han alltid har oss rundt.

Bare tenk på han som hvilende,

fra smerter og fra sorg,

på en plass med masse trygghet,

som vi kaller kjærlighetsborg.

Tenk på hvordan han måtte ønske,

at vi kunne vite nå,

at vår tristhet, sorg og smerte,

er det eneste som ikke skal bestå.

Og tenk på han som levende,

i hjertet på de han rørte,

for ingenting elsket er noen gang mistet,

og han var elsket så høyt!

ukjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen dager er virkelig ikke mine dager, jeg hadde en slik dag i går ettermiddag og denne dagen begynner der hvor gårsdagen sluttet. Lurer på om det er de berømte hormonene som nå plutselig har falt nedover hodet på meg. :sukk: Har bare mest lyst til å krølle meg sammen og sitte i et hjørne for meg selv. Bare det at jeg ikke kan, skal ha medarbeidersamtale på jobben i dag og tenker som så at det er lettere for å gå på jobb i dag og heller være hjemme i morgen og torsdag om jeg ikke er hjemme i dag også. Føler meg liksom så utrolig lost og aner ikke hvorfor.

Ja! :strix:

Forresten, jeg må bare si at Mannen er utestengt fra seansen. For det første for at jeg skal greie å konsentrere meg ordentlig, og for det andre fordi jeg synes de ferdige bildene skal være en skikkelig overraskelse for ham :nigo:

Det er helt i orden for meg, tror nok jeg klarer å slappe av mer også uten han til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg fant grunnen til at humøret mitt har vært labert de siste dagene - jeg savner pappa. Får sånne savn-perioder innimellom, men en stund siden nå og plutselig gikk det et lys opp for meg. Deilig å vite grunnen og det gjør det litt lettere å takle humøret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært litt effektiv her:

- vasket opp

- lagt sammen og ryddet bort vasken som hang på to stativer (var to ting som ikke var tørre så de får henge litt til)

- byttet tetningslist i dørkarmen inn til soverommet vårt

Føler meg flink i hvertfall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...