LekeHusmor Skrevet 14. oktober 2009 #501 Del Skrevet 14. oktober 2009 Man må innse problemene for å løse dem ukjent Den traff meg rett i hjertet Nótt! Takk! Hvor finner du disse fine sitatene som du legger ut? kjedelig med leggkramper, det hørtes ikke godt ut håper du føler deg bedre snart, og at dagen ikke blir så slitsom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #502 Del Skrevet 14. oktober 2009 Åååå, jeg tenkte jo på brullupsdagen deres på mandag, men glemte det selvfølgelig helt igår. Er så typisk meg Så her kommer det litt på etterskudd: Gratulerer så mye med tre år som gift! Må det ble mange flere lykkelige år. Lykke til hos legen idag. Håper du får fortsette med aktiv sykemelding. Har du foresten vurdert å ta fri på onsdager istedenfor, slik at du jobber to dager, og så slapper av i en? Kanskje det er letter på bekkenet enn fire dager på rad. Det går bra vennen, takker for gratulasjonen. Jeg har tenkt litt på det, men torsdager er turdag og gjerne litt mer belastende på bekkenet enn onsdager. Får se hva legen sier i dag og hvordan samtalen med sjefen i morgen går. Nå skal jeg snart til Sandvika faktisk. Lykke til hos legen. Slike leggkramper er no dritt! Leggkramper er dritt ja, men heldigvis har jeg de sjelden. ------------------------------------------------------------------------- Ble ikke lenge på jobb i dag, 1 1/2 time bare da orket jeg ikke mer. Så nå sitter jeg i sofan og slapper av før jeg tusler meg til legen. Mannen er snill og henter meg når han er ferdig på jobb, så jeg tenkte jeg skulle innom Barnas Hus etter legetimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #503 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den traff meg rett i hjertet Nótt! Takk! Hvor finner du disse fine sitatene som du legger ut? kjedelig med leggkramper, det hørtes ikke godt ut håper du føler deg bedre snart, og at dagen ikke blir så slitsom Jeg finner de på nettet, helt hvilken side vil jeg ikke avsløre. Litt hemmeligheter må man da kunne ha, dessuten kan jeg spre glede blant dere når jeg poster i boka mi. Leggkrampene har gått over heldigvis, men merker at kroppen ikke er helt med. Ja, ja - det går over etterhvert og om ikke annet så etter fødsel i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 14. oktober 2009 #504 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg finner de på nettet, helt hvilken side vil jeg ikke avsløre. Litt hemmeligheter må man da kunne ha, dessuten kan jeg spre glede blant dere når jeg poster i boka mi. Leggkrampene har gått over heldigvis, men merker at kroppen ikke er helt med. Ja, ja - det går over etterhvert og om ikke annet så etter fødsel i hvertfall. godt poeng! så lenge du legger de ut her så er det ok for meg det sitatet fikk meg virkelig til å tenke altså. jeg skal på møte med en studierådgiver nå kl 13, og jeg vil virkelig at det skal være produktivt, så da er det vel igrunn veldig viktig at jeg følger sitatet og finner ut hva som er problemene mine; hva jeg vil endre på og hva som er viktig for meg.. haha, ja jeg skal ikke spamme boken din med mine tanker håper du får ny sykemelding hos legen da, så du ikke trenger å slite deg helt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #505 Del Skrevet 14. oktober 2009 godt poeng! så lenge du legger de ut her så er det ok for meg det sitatet fikk meg virkelig til å tenke altså. jeg skal på møte med en studierådgiver nå kl 13, og jeg vil virkelig at det skal være produktivt, så da er det vel igrunn veldig viktig at jeg følger sitatet og finner ut hva som er problemene mine; hva jeg vil endre på og hva som er viktig for meg.. haha, ja jeg skal ikke spamme boken din med mine tanker håper du får ny sykemelding hos legen da, så du ikke trenger å slite deg helt ut Bare å spamme boka mi med tankene dine, synes det bare veldig hyggelig jeg. Tror nok ikke det er noe problem å få videre sykmelding, spørsmålet er om han vil aktivt sykmelde meg eller bare sykmelde meg. Det finner jeg ut om drøye 2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #506 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg lurer på en ting om aktiv sykemelding. Har det kommet inn en vikar for deg som er der både når du er der og ikke, eller er det sånn at når du går hjem, så er det en for lite der? Har alltid lurt på det... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. oktober 2009 #507 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg lurer på en ting om aktiv sykemelding. Har det kommet inn en vikar for deg som er der både når du er der og ikke, eller er det sånn at når du går hjem, så er det en for lite der? Har alltid lurt på det... :klø: Jeg har vært vikar for en med aktiv sykemelding, og da var jobbet jeg fullt, mens hun var der når hun orket. Varierer sikkert litt fra sted til sted om det er en person som må erstattes eller ikke. Når man har aktiv sykemelding så betaler NAV hele lønnen, så firmaet betaler ikke dobbel lønn, selv om det både er vikar og sykemeldt person til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 14. oktober 2009 #508 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvordan gikk det med legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #509 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg lurer på en ting om aktiv sykemelding. Har det kommet inn en vikar for deg som er der både når du er der og ikke, eller er det sånn at når du går hjem, så er det en for lite der? Har alltid lurt på det... :klø: Kara W svarte så fint. Det er en vikar 100% tilstede for meg, også er jeg i tillegg - jeg regnes ikke med. Er kun tilstede det jeg orker egentlig. Hvordan gikk det med legen? Det gikk veldig bra. -------------------------------------------------------------------------- Dagen i dag har vært ganske lang faktisk. Hadde blingset på tiden når jeg hadde legetime, og var der en time før timen min. Men var såpass heldig at det var en pasient som ikke dukket opp og jeg kom faktisk inn før jeg trodde jeg hadde time. Jeg er aktivt sykmeldt ut november og han mente at jeg ville fortsatt være sykmeldt frem til permisjon. Har fått terminbekreftelse av legen også så da er det bare å sende inn permisjonssøknaden - må bare bestemme oss for hvilken lengde og dekningsgrad vi skal velge. Spurte også legen om svineinfluensa'n og han sa at han personlig synes det var blitt hauset opp veldig, men måtte anbefale meg å ta vaksinen. MEN den får de ikke inn før om ca 3 uker, da skal man først sette en sprøyte, vente 3 uker sette sprøyte nr 2 og så er den ikke aktiv før det er gått 6 uker etter første sprøyte. :gal: Om jeg tar den om ca 3 uker, da er jeg 28 uker på vei og siste sprøyte tas når jeg er 31 uker på vei, og den er ikke aktiv før jeg er 34 uker på vei. Dette skal ikke være lett. Ble anbefalt i samme setning å ta vanlig influensa vaksine for den vanlige influensa'n var verre enn svineinfluensa'n. Kunne tatt den i dag, men orket ikke å sitte på legekontoret lenger enn nødvendig. Ble en liten tuslerunde på Storsenteret hvor jeg var innom Barnas Hus og tittet. Så ikke så mye som var interessant egentlig. Kjøpte 3 nøster med garn i silke alpaca farge nr 4301 - fantastisk mykt garn som jeg gleder meg til å strikke med. Må bare finne ut helt hva jeg skal strikke. Lurer litt på lue, votter og sokker til vesla, men har også lyst til å strikke noe litt større med det. Kjøpte også en body og stilongs i ull fra H&M til 99,- pr del. Mer enn det ble det ikke kjøpt i dag - har ikke så mye penger for tidne og nå må jeg vente med å kjøpe mer til jeg får lønn. Om 2 1/2 uke... Eller vi har en vognbag på vei og den må betales, men det blir fra en annen konto. Ellers har jeg gjort ferdig babyteppet og vottene, skal ta bilder av de senere og legge ut i bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. oktober 2009 #510 Del Skrevet 14. oktober 2009 Huff, det er så vanskelig med den vaksinen! Jeg er i skikkelig i villrede og jeg synes ikke at det hjelper at helsepersonell MÅ anbefale oss å ta den! Men jeg "likte" regnestykket ditt, og tror faktisk jeg driter i den når du skriver det sånn! Jeg visste ikke at det var to sprøyter og at det tar så lang tid før den virker. Synes det rett og slett er skummelt å være prøvekanin! Kjære er ikke helt begeistret for den heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. oktober 2009 #511 Del Skrevet 14. oktober 2009 Oj, der var det informasjon jeg ikke visste om vaksinen. 6 uker fra man tar den til den virker Jeg tror alikevell jeg kommer til å ta den. Jeg har såpass mye igjen av svangerskapet, og fordi jeg har barn fra før av vil jeg beskytte ham også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #512 Del Skrevet 14. oktober 2009 Huff, det er så vanskelig med den vaksinen! Jeg er i skikkelig i villrede og jeg synes ikke at det hjelper at helsepersonell MÅ anbefale oss å ta den! Men jeg "likte" regnestykket ditt, og tror faktisk jeg driter i den når du skriver det sånn! Jeg visste ikke at det var to sprøyter og at det tar så lang tid før den virker. Synes det rett og slett er skummelt å være prøvekanin! Kjære er ikke helt begeistret for den heller... Mannen er heller ikke særlig begeistret for den, og jeg har liksom ikke brydd meg noe om hele greia tidligere. Men siden jeg var hos legen så fant jeg ut at jeg skulle spørre og når legen min synes det var blåst opp - noe jeg og Mannen synes også - så vet jeg ikke om jeg gidder å bruke energi på det. Det hjelper jo heller ikke at de ikke helt sikkert vet når de får inn vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #513 Del Skrevet 14. oktober 2009 Oj, der var det informasjon jeg ikke visste om vaksinen. 6 uker fra man tar den til den virker Jeg tror alikevell jeg kommer til å ta den. Jeg har såpass mye igjen av svangerskapet, og fordi jeg har barn fra før av vil jeg beskytte ham også. Skjønner det altså, jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Må bare tenke litt på det rett og slett. Har liksom unngått å lese om det og sånn rett og slett fordi jeg ikke helt vet hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 14. oktober 2009 #514 Del Skrevet 14. oktober 2009 Oi...! Ante ikke at det var så komplisert med den nøffe-vaksinen! Jeg håper moren min får tilbud om den jeg. Hun er MEGET utsatt...men hun har visst fått for den "vanlige" influensaen da, så om legen sa den var verre så er jo DET bra ihvertfall! Tidligere har jeg hørt så mye rart om nøffe-vaksinen og gravide. At det kunne være farlig for barnet....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #515 Del Skrevet 14. oktober 2009 Oi...! Ante ikke at det var så komplisert med den nøffe-vaksinen! Jeg håper moren min får tilbud om den jeg. Hun er MEGET utsatt...men hun har visst fått for den "vanlige" influensaen da, så om legen sa den var verre så er jo DET bra ihvertfall! Tidligere har jeg hørt så mye rart om nøffe-vaksinen og gravide. At det kunne være farlig for barnet....?? Vet ikke om den er farlig for barnet, men jeg tror ikke man helt vet hva som kan skje ved vaksinering eller om man unnlater å vaksinere seg og blir syk. Er jo relativt ny sykdom dette her. Vanskelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #516 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dagens fine: Nydelig vær Kjøpt nøster med deilig silkealpaca garn Body og stilongs i 100% ull til vesla Snille Mannen som hentet meg etter legetimen Ferdig med babyteppe og votter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. oktober 2009 #517 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gratulerer med bryllupsdag og jentebaby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #518 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Tenk positive tanker! Tenk positive tanker Si positive ord Gjør positive handlinger Og det positive gror! -ukjent- Endret 15. oktober 2009 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #519 Del Skrevet 15. oktober 2009 Da er det torsdag og helg om noen timer. Skal ha samtale med sjefen i dag ang hvordan jeg synes det går med den aktive sykmeldingen og jeg tenkte å høre om å trappe ned til 3 dager i uken. Merker det på torsdager når vi har turdag - bekkenet mitt liker det ikke. Og jeg vil heller bruke ettermiddagene til noe litt mer fornuftig enn å ligge på senga og ta det med ro. I går kveld begynte jeg å strikke på et par babysokker, vet ikke helt om jeg liker oppskriften - får se når jeg har strikket litt mer enn ett par runder tror jeg. Loffen: Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 15. oktober 2009 #520 Del Skrevet 15. oktober 2009 Gratulere med dagen som var, samt at alt er vel med lille jenta (Tror jeg tippa jente, men nå ble jeg litt usikker gitt) Sambo min uttalte så fint(?) at han håper vi ikke får jente(!). Etter en litt sjokket stillhet fra meg, så var en forklaring på sin plass; for da må han jo låse henne inne til hun er over 18, for å passe på henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg