Gå til innhold

Stram til sommeren 2010 :D


Scream

Anbefalte innlegg

Da har jeg også laget meg treningsdagbok! :)

Her skal jeg logge trening og kanskje matvaner, tror det kan hjelpe på motivasjonen.

Er 168 og veier nå 55 kg. Vil ikke gå ned noe særlig, men satser på å bytte ut litt fett med muskler ;) Kanskje jeg burde kjøpe meg målebånd? :jepp:

Er medlem på treningsstudio, men treningen har gått litt i rykk og napp etter sommeren. :P Så nå skal jeg prøve å få litt fastere treningsrutiner og komme meg dit oftere. Det er jo så deilig når man først kommer i gang!

Satser på et helt normalt sunt kosthold, men skal spise mat jeg liker og ikke bli fanatisk. Godteri derimot har jeg lyst til å kutte ut, da jeg har en tendens til å overdrive når jeg spiser dette, og jeg blir så slapp av sukkeret.

Dette skal jeg klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! *Titter inn* Tittelen på dagboka di var fin, føler jeg er litt på vei dit jeg også, tar meg god tid til å se sprek ut neste sommer! Lykke til med å nå målene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! :) Deilig å ha så god tid på seg, istedet for å stresse den siste mnd før sommeren synes jeg.

Desverre har jeg ikke kommet så godt i gang enda da influensaviruset stikker kjepper i hjulene mine, så verken kosthold eller trening har vært verdt å skrive opp foreløpig :sukk: Men som sagt, jeg har god tid! :)

Endret av Scream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Æsj, jeg får vel bare krype til korset og si at jeg ikke har kommet i gang -tvert imot; jeg har gått opp 5 kg og veier nå 60 kg! Høres sikkert ikke mye ut, men jeg ser nå at jeg har lagt på meg en del, og trives ikke så godt med det jeg ser i speilet lenger. Dessuten vil jeg snu nå før det går for langt. Har hatt en vanskelig periode med trøstespising, men nå er det søren meg nok! Må ta meg sammen rett og slett. Skriver her mest for min egen del, men det er bare koselig om dere kommenterer e.l underveis :) Skal forsøke å skrive hver dag hvordan det har gått, så blir det ikke så lett å sluntre unna heller. I såfall får dere vite om det.

Startvekt: 60 kg

Delmål 1: 57 kg

Delmål 2: 54 kg

Mål: 52 kg :D

Mulig noen synes dette er for lite å veie, men jeg har veid det før, og så helt normal ut, og fikk aldri kommentarer på at jeg var for tynn og hadde fortsatt former, bare så det er sagt. :)

"I dag er starten på resten av ditt liv" -Herlig sitat! :) Skal forsøke å legge alle gamle vaner bak meg, det er hva jeg gjør fra nå av som er viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Scream

Så gøy at vi blir fler her inne på KG samfunnet;) Er rimelig nyinnflyttet jeg også, men man kommer fort inn i det!

Godt du har et langsiktig mål, og ingenting i veien for at du stagnerte litt, etter å ha meldt deg inn, da er det enda større grunn til å stå på og klare seg---Hvertfall når du har oss som sniktitter litt og følger med. Tro meg, det hjelper å rapportere her inne og få ris og ros! Du føler at du må "gjøre jobben" ordentlig, siden folk faktisk følger med ;)

Håper du blir fort frisk av svineinfluensa, skumle greier det der.... :cry: :cry:

Kommer til å følge med deg;)

Matvraket :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Om du begynner med tung styrketrening vil du nok fort oppdage at du vil se strammere ut på en høyere kroppsvekt enn det du har gjort tidligere, og få 52-kgs looken på en langt høyere vekt.

Synes det høres lurt ut å droppe godteriet. Det er jo greit å kose seg iblant, men om man ikke klarer å kontrollere det synes jeg det er greit å holde seg helt unna. Hvis du sliter med trøstespising ville jeg funnet ut hvilke matvarer du vanligst trøstespiser på - og sørget for at du aldri hadde de hjemme. Det høres banalt ut, men det virker veldig godt.

Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt egen erfaring fra MATVRAKET (som er et totalt matvrak hva angår godteri også) Jeg klarer rett og slett ikke å kontrollere meg så fort godisskålen kommer på bordet! Det er fem min og VIPS så er alt borte.. (skjer gang på gang) :gjeiper: Man må redusere både i inntaket og i dagene. MEN erfaring fra tidligere viser at jeg ikke kan kutte ut, for da sprekker jeg! Så som et råd, hvis du er unormalt glad i godis, så vil jeg ikke anbefale deg å kutte det ut helt, for da sprekker du bare ilengden og ødelegger hele "planen". Unn deg litt på lørdagskvelden, men bare pass på atd et blir kun med lørdagen og ikke fredag, lørdag og søndag :popcorn: ...(fort gjort, spørr bare meg) Også at du reduserer inntaket og ikke tømmer skåle! Lær deg og nyte det;)

Bare et lite råd :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Scream

Så gøy at vi blir fler her inne på KG samfunnet;) Er rimelig nyinnflyttet jeg også, men man kommer fort inn i det!

Godt du har et langsiktig mål, og ingenting i veien for at du stagnerte litt, etter å ha meldt deg inn, da er det enda større grunn til å stå på og klare seg---Hvertfall når du har oss som sniktitter litt og følger med. Tro meg, det hjelper å rapportere her inne og få ris og ros! Du føler at du må "gjøre jobben" ordentlig, siden folk faktisk følger med ;)

Håper du blir fort frisk av svineinfluensa, skumle greier det der.... :cry: :cry:

Kommer til å følge med deg;)

Matvraket :yvonne:

Tusen takk for hyggelig velkomst! :)

Hehe, skal ha i bakhodet at folk ser hva jeg driver med ja, tror nok det vil hjelpe som du sier. Og så bra at du skal følge med, fint å vite at noen stikker innom en gang i blandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du begynner med tung styrketrening vil du nok fort oppdage at du vil se strammere ut på en høyere kroppsvekt enn det du har gjort tidligere, og få 52-kgs looken på en langt høyere vekt.

Synes det høres lurt ut å droppe godteriet. Det er jo greit å kose seg iblant, men om man ikke klarer å kontrollere det synes jeg det er greit å holde seg helt unna. Hvis du sliter med trøstespising ville jeg funnet ut hvilke matvarer du vanligst trøstespiser på - og sørget for at du aldri hadde de hjemme. Det høres banalt ut, men det virker veldig godt.

Gleder meg til å følge deg videre :)

Åå, det er så gøy at folk bryr seg :) Takk for tipset, har nettopp fått et styrkeprogram på treningssenteret, aldri trent styrke før, så det kan bli spennende. :) For hvis jeg er fornøyd på en litt høyere vekt pga muskler, så ka det hende jeg stopper før..

Jeg tror jeg skal gjøre som du sier ja, og kutte godteriet helt. Tror det er det eneste som kan funke for meg, skal ihvertfall gi det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt egen erfaring fra MATVRAKET (som er et totalt matvrak hva angår godteri også) Jeg klarer rett og slett ikke å kontrollere meg så fort godisskålen kommer på bordet! Det er fem min og VIPS så er alt borte.. (skjer gang på gang) :gjeiper: Man må redusere både i inntaket og i dagene. MEN erfaring fra tidligere viser at jeg ikke kan kutte ut, for da sprekker jeg! Så som et råd, hvis du er unormalt glad i godis, så vil jeg ikke anbefale deg å kutte det ut helt, for da sprekker du bare ilengden og ødelegger hele "planen". Unn deg litt på lørdagskvelden, men bare pass på atd et blir kun med lørdagen og ikke fredag, lørdag og søndag :popcorn: ...(fort gjort, spørr bare meg) Også at du reduserer inntaket og ikke tømmer skåle! Lær deg og nyte det;)

Bare et lite råd :yvonne:

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen, desverre! :popcorn: Setter pris på tipset om å kose seg på lørdagene, og bra det funker for deg :) men ihvertfall til å begynne med skal jeg holde meg unna så lenge jeg klarer. Så kan jeg kanskje innføre en godtedag i uka etterhvert, hvis jeg virkelig ikke klarer det..men i det siste har det blitt såpass mye at jeg føler jeg uansett på venne kroppen litt av med sukkeret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten vært flink med maten i dag. :) ble ikke tid til trening, men har ridd og drevet litt i stallen ihvertfall. Ble ekstra motivert av å lese innleggene deres, så nå er jeg klar for å ta av noen kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på seg selv man kjenner seg selv best vettu, så du fårprøve ut den teknikken som du tror passer deg best! Hvis du føler at du trenger lit selvdisiplin i færsten, så kanskje du skal avstå totalt, slik du skriver også når du begynner å venne deg til det, så kan du unne deg en dag i uken. Da er du kanskje ikke like"glups" og det vil gå lettere og kose seg med snop....

;) Da vet jeg hva du IKKE skal i helgen hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

oi, har ikke skrevet her på en stund :O

Unnskyld, det har bare kokt helt bort..

Men kan i hvertfall begynne med å si at jeg trente litt styrke og 1 time på tredemølle i går (mandag) :)

Planen videre fremover er å spise mindre karbohydrater og mer proteiner, samt spise lite og ofte :) Har sett at de gangene jeg sprekker er som regel når jeg har gått for lenge uten mat..

Skal prøve å vente med å veie meg til det har gått omtrent 1 mnd fra nå, for å ikke bli for besatt av vekten. Har også målt med målebånd nylig, skal legge inn resultatene her når jeg finner igjen lappen jeg skrev det ned på :fnise: Så oppdaterer jeg underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mandag 1.mars (i går) ble det en time med sirkeltrening, en times tid med ridning, og 45 min spinning :) Fordelt utover dagen, såklart. Var litt spesielt i går, vanligvis blir det nok maks 1 treningsøkt om dagen + ridning.

Maten bestod av:

Frokost: omelett med skinke

lunch: 2 knekkebrød med skinke

mellommåltid: 2 knekkebrød med skinke

middag: 1 grov wrap med kyllingkjøttdeig og diverse grønnsaker

Drakk også mye vann gjennom hele dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 30 min med step, og 30 min med styrke, ble ordentlig sliten :)

Har også ridd, og gått litt i løpet av dagen. Heis er også forbudt! :nei:

Maten ble ca det samme som i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...