Gjest Peser'n Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Sliter litt med ett problem her. Eg blir knall rød i fjeset når eg går oppover bakker, veldig varm i ansiktet i tillegg. Lungene føles knøttsmå og føles som eg ikkje får nok luft ned, og at de er litt sammenpressa på ein måte. Blir skikkelig pesen... Det er naturligvis slitsomt, for det gjør at eg bruker evigheter når eg vil på fjellet og må gå oppover. Og det at eg blir knall rød er heller ikkje så lekkert. Føler meg som en selvlysende svettende dust og ser sikkert ut som eg holder på å krepere. Ender med at eg ikkje kommer så langt som eg ønsker, blir mange pauser og mye drikking av vann. Som hjelper lite. Føler meg heilt forjævlig. Veit eg ser heilt forjævlig ut, med mitt røde fjes, svette panne og hår klistra til hodet og peser som ein fisk på land. Føler meg veldig lite attraktiv eller pen før rødheten er borte. Og det kan jo ta rundt 20 minutter eller meir. Eg er 22 år gammel. Spilte fotball og var ganske aktiv før. Men har egentlig ikkje vært særlig aktiv de siste 4-5 årene, bare blitt med litt gåing på flatmark. Kan legge til at eg røyker, så det hjelper jo ikkje, men eg har kutta ned og skal slutte. Er ikkje overvektig eller noe, og eg føler at eg hadde klart gå langt om ikkje lungene hadde føles så fæle. Har ein kompis eg pleier gå med, som røyker som ein skorstein og er heller lite aktiv, men som er i super form i forhold. Null problemer med brystkassa, og null rødhet i tryne. Svetter knapt. Min sambo kjører meir enn han går, eg beveger meg meir enn han, og det har eg gjort i de 6 åra vi har vært sammen. Han røyker enda meir enn kompisen min men fortsatt null problemer med verken lungene eller rødhet. Svetter vel litt, men ikkje i nærheten av det eg gjør. Hvorfor er det slik da og hva kan eg gjøre med det? Syns det er så leit for eg vil virkelig gå turer i fjellet med bikkja og kompisen min, men det blir jo kjipt for oss alle når eg trenger pauser heile tida.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Sjekke om du har astma eller andre sykdommer?
Gjest Langt mot Nord Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Har slitt med samme problemet, langdistansen er ikke i mine gener. Blir fort rød i toppen og peser som en tulling. Eksplosiv styrke og hurtighet har bestandig vært "lett", men fokuset på skolen gikk mer på det aerobe, sist opp bakken for å si det slik.. illrød. ..og da snakker vi ikke om nyere historie med a american right winged patriot som ga meg en tre'r selv om jeg på prøve hadde full score.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå