Gjest *smak* Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Hei, skal ha besøk i morgen og vil gjøre litt ut av det ved å servere en enkel rett eller noe sånt.. Tenkte å ha teselskap, hva passer til te? Hun som kommer er opptatt av sunn mat, har dere noen forslag til sunne retter som passer til te på en formiddag?? Kjekt å gjøre litt ut av besøket, forberede litt og lage det litt koselig for gjesten og ikke minst meg selv.. Gjøre en vanlig torsdag til en liten fest.. Takknemlig for svar!!
Lilith Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 (endret) Ost skal passe veldig godt til te. Nå vet jeg ikke om ost inngår i din venninnes sunne kosthold, men det går jo an å velge masse frukt og grønt til - og grove kjeks? Dessuten er grove scones med syltetøy godt til te ... og små trekantsandwicher ... Endret 16. september 2009 av Lilith
Suzy Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Scones? Oppskrift på sunne scones - første jeg fikk opp når jeg søkte.
Gjest *smak* Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Ost skal passe veldig godt til te. Nå vet jeg ikke om ost inngår i din venninnes sunne kosthold, men det går jo an å velge masse frukt og grønt til - og grove kjeks? Dessuten er grove scones med syltetøy godt til te ... og små trekantsandwicher ... Takk for kjapt svar!! Får man grove kjeks i butikken?? Det visste jeg ikke..
Gjest *smak* Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Scones? Oppskrift på sunne scones - første jeg fikk opp når jeg søkte. Takk for oppskrift Suzy!!
Lilith Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Tja, jeg trodde da det? :klø: Jeg har i hvert fall sett speltkjeks i flere varianter! Det er vel nokså sunt ...? Ellers funker knekkebrød også - mange gode å velge i (rugsprø, feks). Brød er også bra - dansk rugbrød (ankerstokk, er det det det kalles?) er godt til mykoster, synes jeg. Med nøtter, druer, fiken, paprika, syltetøy og masse annet godt ... Nam!
fjellryp Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Hva med å kjøpe et godt brød, sånne firkantede oppskjærte og ha på f.eks kokte egg, røkt laks, salat, roastbeef, tomat, rekesalat, ost, skinke, paprika, agurk og sånt godt pålegg!? Så skjærer du brødet i trekanter etterpå Det er jo kjempegodt!
Gjest *smak* Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Her var det litt av hvert å ta tak i.. Takker så mye for tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå