Gå til innhold

Illusens krok


Illusen

Anbefalte innlegg

Et lite forsøk på å holde tanker, ideer og sånt noe samlet....

Det er en nydelig høstdag. Tåka ligger hvit og tett, lufta er frisk og kjølig – men det kommer til å bli varmt utover dagen. Det lukter fortsatt ”grønt” ute. Gress og granbar. Vi var litt sent ute i dag, så jeg ruslet fra veien og opp til arbeidsplassen min – det tar ikke mer enn 5 minutter, men selv om det er en veldig kort tur, så var det koselig med de 5 minuttene ute i frisk luft.

Det blir alt for lite av den slags – frisk luft, altså. Først sitter jeg på kontor det meste av dagen, så er det hjem for å lage middag og plukke sammen huset igjen så det ser sånn nogenlunde ut. Etter middag er det lekser med guttene, og mandag til torsdag har de aktiviteter på kveldene nå. Hvis jeg ikke blir med på disse, er det alltids en klesvask eller to å ta, vinduer som skal pusses, senger som skal skiftes, gulv som må vaskes…

Det blir for lite tid også – jeg er alltid på etterskudd med et eller annet. Tenkte jeg skulle bli flinkere til å TA meg tid til det som jeg syns teller mest. Som kanskje å innføre Søndags-tur et par ganger i måneden. Så får vi beveget oss litt mer, kommet ut et par timer og vært sammen om noe alle fire på en gang.

Og nå ser det ut til å lysne opp her - hører fuglene nå, og sola titter frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er arbeidsdagen snart over, og jeg sitter å lurer på hva middagen i dag skal bli... Storebror og Pappa skal rett på kjøring, så det må bli noe raskt noe (igjen :( ) Tror det rett og slett blir fiskepinne-burgere idag. Fiskepinner og salat i hamburgerbrød. Eller kanskje jeg skal kjøpe ferdiggrillet kylling, makaroni, salat og pitabrød.

Jeg forsøker å få til "ordentlig" middag så ofte jeg kan. D.v.s. Poteter, grønnsaker/salat og kjøtt/fisk. Nå er det stort sett Tirsdag og Fredag det er mulig. Samt helgen da, man da vil jo gjerne guttene ha noe litt morsommere en vanlig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten helg :D

Halv dag på jobben i dag, og tidlig hjem - så da er det meste av huset i orden til helga. Hagemøbler er ryddet inn på låven, og sommerlekene likeså. (Hvor mange fotballer trenger egentlig en 10-åring???)

Fikk regntøy, støvler og bukser bestilt fra ellos i dag. To av buksene til lillebror var sinnsykt smale i livet, så de får vi sende inn igjen. Merkeligst str. jeg noen gang har sett. Kjempelange ben og syltynn midje. Blir nok nødt til å tvinge ham med i klesbutikker for prøving først heretter...

Også fikk jeg en filmpakke - med to Barbie filmer i (!!!) og en velkommen i Barbie-klubben. HeHe - Skjønte mindre, ingen av guttene er nevneverdig interessert i denslags typiske jente filmer, og det er noen år siden jeg var det og nå... Viste seg at jeg hadde betalt en giro fra filmklubben som lillebror er medlem i, hvor man for 20 kr. ekstra blir medlem - lur måte og skaffe seg flere medlemmer på... ^^

Nå skal jeg bestille bowlingbane til i morgen - så tar vi en lørdag med bowling og pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede Onsdag...

Helga var kjempefin med bowling på lørdagen. På kvelden leide vi film og hele familien spiste sen middag og så på "Orps". Søndag hadde storebror klubb-løp, så da var vi alle med og så på det - det begynte selvfølgelig å regne, så da var en våt gjeng som kom hjem igjen. Da var det deilig å kunne fyre opp med ved i ovnen - det er noe eget med den knitringen fra brennende ved - det også en god bok er høststemning for meg.

Har tatt en skikkelig opprydding ute. Så mye ødelagte leker rundt omkring!!!Fikk fylt bagasjerommet på bilen og kjørt det bort. Etterpå var det mitt eget rot som måtte fjernes.... Hadde samlet opp godt med panteflasker og glass/hermetikk søppel. Det er litt dumt med uthus og god plass - man har bare flere steder og samle opp rotet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nesten en hel måned siden jeg var her sist jo...^^

Hus og hage er klare for vinteren nå. Og der er vi jo snart - må ut og skrape is av bilvinduene på morgenene. Ungene er litt tregere til å stå opp. Er ikke så fristend å forlate den varme dyna skjønner jeg. Lillebror er bare en kul under teppet - han har laget sitt eget lille rede på morgenkvisten ser det ut som. Så er det to trøtte smågutter som sitter i sofaen med frokosten og ser på tegnefilm - før de blir påminnet om tannpuss for tredje gang, og endelig kan komme seg inn i jakker, luer og votter - og ut i kjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt skumt i dag tidlig da vi reiste - og gatelysene var tent. Det fikk meg på en eller annen måte til å tenke på jula. Noe med mørket ute og alt lyset innefra husene kanskje...

Jeg gleder meg allerede litt til jula - det er bare 11 dager igjen av Oktober - i November begynner jeg med julevasken. Det går fort nå. Er spent på hvordan skatteoppgjøret blir - fikk beskjed om penger igjen i vår, men ettersom mannen er selvstendig næringsdrivende fikk jeg ny beskjed om ligning til høsten *biter negler* Jeg har så lyst på ny sofa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg kjeder meg litt i dag (stille på jobben...) har jeg laget julegave liste over hvilke jeg skal kjøpe til i år.

Storegutt

Lillegutt

Mannen

Momo

Søster1

Søster2 m/mann

Tantebarn G1

Oldemor1

Oldemor2

Bestefar&Kone

Farfar

Farmor&Mann

Svigerinne1 m/mann

Tantebarn J15

Tantebarn G5

Svigerinne2 m/mann

Tantebarn J16

Tantebarn G16

Tantebarn J11

Venninde T

Venn M

Vennepar R&A

Sønn 11

Sønn (fadderbarn) 5

Datter 1

Brevvenninde I

Brevvenninde E

Og denne burde jeg nok starte på så snart som mulig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...