Gå til innhold

Herpes 1


Gjest Utlogget nå

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Jeg som er ganske redd for sykdommer i underlivet testet positivt på denne, brevet kom i posten i går, og tårene trillet...

Jeg er flink til å sjekke meg 2 ganger i året, selv om jeg er i forhold, kansje litt for å berolige meg selv hvis partneren skulle være utro? Jeg har hvertfall for en vane å gjøre dette 2 ganger i året!

Etter sist endt forhold, så tok jeg en sjekk, klamydia og herpes tror jeg det var. Da testet jeg negativt. Jeg hadde ikke sex før jeg havnet i et nytt forhold, og prippen som jeg kansje er, så brukte vi beskyttelse til han også fikk testet seg, han testet også negativ, men han tok også en hiv test tror jeg det var.

Etter noen måneder, så blir det slutt mellom oss, og noen uker etter dette, så er jeg så dum og har samleie med min eks (som var helt negativ for tester da det ble slutt, og enda dummere som jeg kansje er, så stolte jeg på han) Vi hadde derfor ubeskyttet sex.

Noen uker etter dette, så blir jeg sammen min eks igjen, og han vet jeg 100% sikker ikke har hatt sex, for han er av den dønn ærlige personen som ikke hadde hatt noe problem å fortelle meg dette eller brukt beskyttelse til han hadde testet seg (han andre er vel en motsetning)

Jeg drar til gyn. igjen pga en liten rift ovenfor klitoris (beklager detaljer) og tester meg mot klamydia og herpes. Og svaret kom i posten 3 uker etter... Herpes 1 hadde jeg fått...

Jeg har fått en tablettkur, og må leve med denne sykdommen resten av livet.

jeg har informert kjæresten min selvfølgelig, og eksen min om dette.

Men kan jeg ha blitt smittet for f.eks mange år siden, og testet negativt 4 ganger, så tar de prøven av den lille riften, så kommer den virkelige resultat?

At det virkelige resultatet vil ikke komme hvis ikke utrbuddet er synelig?

Jeg kan heller ikke huske å hatt noen symtpomer el.l før. (feber, slapp, utslett ++)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan vel egentlig ikke teste noe sikkert for herpes med mindre man har utbrudd, så det kan nok stemme at du har vært smittet lenge.

Skrevet

Herpes 1 er den typen som hovedsaklig lager munnsår, så du kan ha blitt smittet fra munnen til en av partnerne dine ved oralsex.

Det som er bra med det, er at det er sjeldnere gjentatte utbrudd når det er herpes 1 i underlivet enn herpes 2, er du heldig får du det aldri igjen.

Smittefaren er også en mindre bekymring, siden den store majoriteten har hatt munnsår, og derfor har godt forsvar mot viruset.

Skrevet
Jeg som er ganske redd for sykdommer i underlivet testet positivt på denne, brevet kom i posten i går, og tårene trillet...

Jeg er flink til å sjekke meg 2 ganger i året, selv om jeg er i forhold, kansje litt for å berolige meg selv hvis partneren skulle være utro? Jeg har hvertfall for en vane å gjøre dette 2 ganger i året!

Etter sist endt forhold, så tok jeg en sjekk, klamydia og herpes tror jeg det var. Da testet jeg negativt. Jeg hadde ikke sex før jeg havnet i et nytt forhold, og prippen som jeg kansje er, så brukte vi beskyttelse til han også fikk testet seg, han testet også negativ, men han tok også en hiv test tror jeg det var.

Etter noen måneder, så blir det slutt mellom oss, og noen uker etter dette, så er jeg så dum og har samleie med min eks (som var helt negativ for tester da det ble slutt, og enda dummere som jeg kansje er, så stolte jeg på han) Vi hadde derfor ubeskyttet sex.

Noen uker etter dette, så blir jeg sammen min eks igjen, og han vet jeg 100% sikker ikke har hatt sex, for han er av den dønn ærlige personen som ikke hadde hatt noe problem å fortelle meg dette eller brukt beskyttelse til han hadde testet seg (han andre er vel en motsetning)

Jeg drar til gyn. igjen pga en liten rift ovenfor klitoris (beklager detaljer) og tester meg mot klamydia og herpes. Og svaret kom i posten 3 uker etter... Herpes 1 hadde jeg fått...

Jeg har fått en tablettkur, og må leve med denne sykdommen resten av livet.

jeg har informert kjæresten min selvfølgelig, og eksen min om dette.

Men kan jeg ha blitt smittet for f.eks mange år siden, og testet negativt 4 ganger, så tar de prøven av den lille riften, så kommer den virkelige resultat?

At det virkelige resultatet vil ikke komme hvis ikke utrbuddet er synelig?

Jeg kan heller ikke huske å hatt noen symtpomer el.l før. (feber, slapp, utslett ++)

Trist. Du får trøste deg med at det kunne vært langt værre. Forøvrig totalt på tryne at du omtaler deg selv som "prippen" fordi du ikke har ubeskyttet sex uten at begge har testet seg - viser jo at du er nogenlunde forsiktig og ansvarsfull!

Gjest Gjest_Teskjekjerringa_*
Skrevet

Jeg var hos privat gynekolog i fjor og tok en "EU-sjekk". I den forbindelse testet han meg for alle kjente kjønnssykdommer; klamydia, herpes, etc. Han forklarte meg at selv om jeg aldri har hatt herpesutbrudd, kan man påvise herpesviruset ved hjelp av blodprøver (man leter da etter antistoffer). De fant ingen antistoffer hos meg, dvs at jeg ikke har herpes. Men når det er sagt, så mener jeg å ha lest at man ikke kan påvise herpes med sikkerhet uten å ta prøver å selve såret når man har utbrudd.

Noen som kan oppklare?

  • 4 måneder senere...
Skrevet

herpes kan påvises ved hjelp av blodprøve, men viruset ligger da dovent i kroppen..

dersom du har utbrudd og tar prøver av såret, får man påvist 100%.

dersom det ligger dovent i kroppen så smitter man heller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...