Gå til innhold

Kaffe


Gjest Gjest_meg_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

ja, som overskriften sier....

alle som begynner et "sunt" liv, slutter med kaffe...hvorfor det?

hva er farlig med kaffe egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffe inneholder mye syre, som verken er bra for magen eller tennene. Koffein er heller ikke spesielt sunt. Søk på kaffe på google...

Skrevet

Nyere forskning viser at kaffe i moterate mengder, kan være bra. Kaffe inneholder visstnok mye antioksidanter. Men kokekaffe og presskannekaffe bør man (i alle fall til en viss grad) holde seg unna pga det farlige fettet i kaffebønnene.

Skrevet

å herre gud. Det er da ikke farlig fett i kaffe, hvor har du det fra? Tror faktisk ikke det er fett i kaffe, når jeg tenker meg om. Det må i såfall være fra melken man har oppi. Kaffibønnen er ikke en bønne men en frukt og uansett så er vegetabilsk fett ikke usunt. Kanskje prosseseringen skaper transfettsyrer men det har jeg aldri hørt om, og da lover jeg deg at smøret du lar stå fremme på disken i 1 min har mer transfettsyrer i seg enn kaffien din.

Svart kaffe er heller ikke så mye syre i at det er veldig skadelig for tennene - har man derimot melk oppi så blir det med en gang litt verre.

Kaffe i moderate mengder er garantert ikke usunt, og studier på helseeffekter av kaffi veier faktisk mest i retning av positiv effekt.

Det kan nevnes at koffein midlertidig kan føre til litt tapt elastisitet i blodårer, men det er verken varig eller livstruende.

Drikk kaffe med god samvittighet, men for mye kaffe er jo ikke godt for noen men det kjenner man på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...