Gå til innhold

uduelige barnehagetanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skjedde det igjen, udugelige barnehageansatte mistet to treåringer i skogen. Ille nok. Men verre er det at de venter 75 MINUTTER før de varsler politiet! Politiet tok det selvsagt så alvorlig at de umiddelbart slo alarm og iverksatte leteaksjon. Hva faen feiler det disse handlingslammmede barnehagetantene? SKJØNNEr de ikke at de skal passe på barna? De er BETALT for det! SKJØNNER de ikke at de skal varsle Politiet etter få minutters leting i skogen? Hvor idiotiske er det mulig å bli Bare flaks gjorde at disse to ikke havnet i et vann eller ramlet ned ei steinur.

Si meg, tror dere barnehageansatte at dere står over andre? Tror dere at vi ikke skal få stille KRAV til dere? Dere har jaggu nok med å sutre over "dårlig" lønn (dere har for faen valgt jobben selv, GJØR den!), sladre om andre og diskutere strikkeoppskrifter, ikke rart dere ikke har kompetanse nok til å holde øye med ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge var hvite. Hva kommer det av at etnisk norske ikke klarer å levere arbeid av skikkelig kvalitet ?

Skrevet

Jeg liker vel ikke helt beskrivelsen av barnehageansatte, men er enig i at det finnes en del udugelige mennesker rundt omkring i landets barnehager. Det er jo ikke første gang noen mister oversikten over barna. Og det skal strengt tatt ikke skje! Vi er jo ansatt for å passe på barna, og foreldre skal kunne forvente at en barnehage har oversikt over ungene. Her kan man altså ikke komme med at "det nytter ikke å alltid ha oversikt". Vel, hvis det ikke nytter å ha oversikt, skal man heller ikke gamble ved å dra på utflukt. Også hårreisende at de venter i fem kvarter før de melder ungene savnet. Mye kunne ha skjedd på den tiden... I vår barnehage er rutinen at om et barn forsvinner utenfor barnehagens område, så skal Politi varsles etter fem minutters leting. Her er det noen som ikke har gjort jobben sin!

Skrevet

Mitt barn har også blitt borte under en skogstur.

Ikke hadde jeg blitt hysterisk om de hadde ringt. Ikke ble jeg hysterisk da jeg fikk vite det. Ikke ringte de politiet. Barnet var borte en times tid.

Gjest Gjest_Iris_*
Skrevet

Vær så snill, ikke skjær alle over en kam,da

Mesteparten av alle pedagogiske assistenter (korrekt betegnelse for barnehageansatt) gjør en kjempejobb, og får alltid med seg samtlige barn hjem igjen etter turer de har vært på. Spør ikke meg hvordan de greier den bragden gang på gang. Det finnes vanligvis flere svært utfordrende barn i en barnegruppe. Og da vet vi om foreldre som ikke finner igjen barnet sitt på kjøpesentre, og barna stikker vekk på skogtur med foreldrene, eller de faller og slår seg både her og der. Og disse foreldrene har kanskje ett eller to barn å passe på.

Pedagogene gjør virkelig en formidabel innsats med barna. Desverre hører vi kun om de få skrekkhistoriene der barna forsvinner eller rett og slett blir glemt igjen av de voksne. Men det er vel det som folk helst vil høre /lese om, tenker jeg.

Skrevet

Ingen grunn til å være så utrolig bitter og generaliserende. Det er menneskelig å feile.

Skrevet

Herlighet, trådstarter. Gjør aldri du feil i jobben din?

Hvor ofte hører vi om dette? Tenk på alle barnehager rundt omkring i dette land. Hvor ofte skjer dette?

Sier du det samme til alle piloter: Gjør jobben din, du udugelige pilot, fordi en stakkar styrtet flyet sitt?

Du må ikke bli så hysterisk, og ta dette så personlig.

Skrevet

At noen unger forsvant, det kan skje, at de venter 75 min på å ringe politiet, den er jeg mer skeptisk til. 75 min er altfor lang tid å lete etter 2 treåringer i en skog,(og hvor mye leting får du gjort med resten av ungene på slep?) hva hvis de hadde ramlet i et vann/steinur?

Da hadde det ikke blitt lykkelig gjenforening med foreldrene som det ble nå.

Burde ringt politiet tidligere imho.

Gjest Melchizedek
Skrevet

Jeg antar at dette aldri skjer foreldrene selv. At de ikke mister barnet av syne............ Nei vent det skjer støtt og stadig

Skrevet

Jeg har faktisk blitt "mistet" av både mamma og pappa ved noen anledninger og syns ikke de har gjort en dårlig jobb av den grunn. Barn løper overalt og alle kan gjøre feil. 75 minutter før de ringte politiet. Kanskje de lette en times tid først? De hadde også andre barn å ta hensyn til. Og kan egentlig politiet finne dem fortere enn noen andre? Uheldig situasjon såklart men shit happends og så lenge ingen ble skadet er vel ingen skade skjedd.

Skrevet

Unnskyld meg, men er det ikke naturlig at man leter selv først før man kaller in kavaleriet? Det hadde jo vært fryktelig dumt om man ringte politiet med en gang for så å finne ungen selv bak noen busker.

Skrevet
Jeg antar at dette aldri skjer foreldrene selv. At de ikke mister barnet av syne............ Nei vent det skjer støtt og stadig

Ikke i 75 minutter uten å klare å finne dem, nei. Det har i alle fall aldri hent meg.

Skrevet
Unnskyld meg, men er det ikke naturlig at man leter selv først før man kaller in kavaleriet? Det hadde jo vært fryktelig dumt om man ringte politiet med en gang for så å finne ungen selv bak noen busker.

Jo, men ikke så lenge.

Gjest Melchizedek
Skrevet
Ikke i 75 minutter uten å klare å finne dem, nei. Det har i alle fall aldri hent meg.

Om man mister barn selv har man ingen rett og klage.

Skrevet

Jeg er enig med at de aldri skulle dratt på tur hvis de ikke klarer å holde oversikten på barna de har med seg. Men å gå så langt som du gjør å kalle barnehageansatte for udugelige og dra alle under en kam er på kanten. Jeg foreslår at sånne som deg skulle jobbet et par dager i bhg og sett hvordan livet i bhg er, før du uttaler deg om slikt. Forresten så er vi ikke tante til noen av barna vi jobber med. Vi er faktisk pedagogisk utdanna til å jobbe med barn under skolepliktig alder!

Et lite hjertesukk....

Til dere foreldre som klager på at bhg ansatte ikke passer på barna godt nok eller ikke ser akkurat ditt barn så mye som du ønsker. Det er ikke vi som bestemmer at det skal være bare 3 voksne og 18 barn, eller som i mitt tilfelle 4 voksne og 27 barn. Det er stat/kommune som har bestemt dette. Synes dere at vi gjør en dårlig jobb med å passe barna gå høyere opp i rekkene med det. Det hjelper ikke å klage til oss ansatte om dette. Vi er der for barna, men blir stadig pålagt å passe flere og flere barn. Et sted må det stoppe hvis vi skal gjøre jobben vår bra nok for dere foreldre.

Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber skal vi først samle alle barna for å telle over at vi er sikre på at vi savner en. Barna og en voksen blir sittende. Resterende voksne leter i 5 min, er ikke barnet funnet ringer vi politi.

Men det kan hende mobilen gikk tom for strøm, uten dekning osv og at de måtte gå et stykke før de fikk ringt etter hjelp.. Jeg var ikke der, vet ikke hvorfor de ventet så lenge med å ringe...

Skrevet
Herlighet, trådstarter. Gjør aldri du feil i jobben din?

Joda, jeg gjør feil iblant, men så jobber je gi kassa på Rimi, så det er ikke så jævlig farlig. Men hvis jobben din er å ha ansvar for et barn, så har du faktisk ikke råd tilå gjøre FATALE feil, som det er snakk om her. Menmen, barnehagetanter er jo gjerne litt sløve

Skrevet
Et lite hjertesukk....

Til dere foreldre som klager på at bhg ansatte ikke passer på barna godt nok eller ikke ser akkurat ditt barn så mye som du ønsker. Det er ikke vi som bestemmer at det skal være bare 3 voksne og 18 barn, eller som i mitt tilfelle 4 voksne og 27 barn. Det er stat/kommune som har bestemt dette. Synes dere at vi gjør en dårlig jobb med å passe barna gå høyere opp i rekkene med det. Det hjelper ikke å klage til oss ansatte om dette. Vi er der for barna, men blir stadig pålagt å passe flere og flere barn. Et sted må det stoppe hvis vi skal gjøre jobben vår bra nok for dere foreldre.

Dette er bare loads of bullshit! Fatter du ikke at dersom du anser oppgaven som en risiko så skal du la være å utføre den? Dersom du mener at dere er for få ansatte tilå t a en forvsarlig tur i skogen, så skal dere ikketa den turen? Det er faktisk DITT jævla ansvar, drit i å skyld på staten!

Skrevet

Til trådstarter: Føler du virkelig at du får frem meningen din bedre ved å banne i omtrent annenhvert ord? Jeg tar deg bare mindre seriøst, og nei, jeg er ikke "barnehagetante", men setter stor pris på de ansatte i barnehagen til barna mine, og stoler på at de aller, aller fleste som jobber i barnehage gjør sitt beste for at barna skal ha det bra og unngå at dumme ting skjer. Men - de har ansvar for mange barn, og glipper forekommer, selv om de i utgangspunktet ikke skulle ha skjedd. Jeg skjønner at du er frustrert på vegne av barnet som ble borte, og familien til barnet, jeg hadde blitt livredd hvis mitt barn ble borte, men språket du bruker, og måten du omtaler andre folk på og måten du generaliserer på hører ingen steds hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...